Jump to content

Båtliv filmsnutt


Jamo

Recommended Posts

Hahahahaha :lol::lol::lol: ja det er ikke alle som er like båtvante ser jeg :flag:

 

 

Etter å ha vært aktiv i båtlivet siden man var liten så har man også sett en god del liknende hendelser på ekte, ja til og med vært utsatt for slikt selv.

 

Glemmer aldri han som kom ned flybridge stigen med hue først i gjestehavna på Jomfruland for mange år siden :lol: eller da jeg selv sto på land og nettopp hadde løsnet fortøyningen på min tidligere Riviera 925, skulle skyve båten ut litt før jeg hoppet om bord, problemet var bare at svaberget var så helsikes lavt og at båten kom litt for langt ut, så etter et mislykket forsøk på å hoppe opp ombord jeg ble hengende i baugnebbet med knæra i vannet :blush:

 

Så sikkert ikke så veldig smart ut, men jeg fikk heldigvis kavet meg opp på båten til slutt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

uff , ser det føre meg fsn , hadde vært morro å sett det der . men godt gjort å få kroppen opp i båten da , hvis du ikke hadde baustigen ute :-)

Det skulle absolutt ha vært filmet :yesnod:

 

Hadde jeg hatt baugstige så hadde det ikke vært noe problem, men jeg er så sterk i armene jeg vet du så jeg fikk lempa skrotten ombord til slutt :wink:

 

Skulle kanskje montere en slik stige på Princessen.

Link to post
Share on other sites

får jo avtagbare stiger , stige foran var noe kjærringa sa var et must på vår båt, da vi ligger mest i uthavner . skjedde samme med en kompis av meg på trebåtfestivalen i forrjor , han sto på nabobåten og skulle dytte meg ut fra båtene , dyttet litt for langt ( tenkte ikke på sitt eget tyngdepunkt ) og måtte tilslutt hoppe slik at han hang ned fra baugen min.. det er slike opplevelser som man husker og jeg lo så jeg grein. glemmer aldri utrykket hans idet det gikk opp for ham at det var for sent å dytte seg selv tilbake :-)

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

det er slike opplevelser som man husker og jeg lo så jeg grein. glemmer aldri utrykket hans idet det gikk opp for ham at det var for sent å dytte seg selv tilbake :-)

Det er jo stygt å le men som sagt så er det utrolig moro også. Jeg kan fortelle så utrolig mange historier om meg selv og andre helt siden vi var små og suste rundt i joller. Det er som regel slik at ting som går galt, det husker man best.

 

Denne er fra litt nyere tid.

Det var en kar som hadde lagt sin Princess 45 med baugen inn mot brygga, selv sto han på utliggeren og losset om bord. Så var det noe han skulle gjøre på badeplattformen men utliggeren var akkurat ikke lang nok så han tok sats og prøvde da og hoppe det lille ekstra stykket ut til badeplattformen, noe som i seg selv ikke hadde vært en enkel jobb selv om utliggeren hadde vært litt lengre. Resultatet blir i alle fall at han hekter foten i tauet som går fra tuppen av utliggeren til pullerten bak på båten, han får akkurat tak i denne pullerten slik at han blir hengende i en arm etter pullerten og en fot fast i tauet, så gliper taket i pullerten og han går i vannet med et stort plask.

 

Mannskapet i nabobåten styrter til mens jeg sitter på flyen og ler så jeg holder på å pisse i buksa. Det første han skriker når han kommer opp av vannet er "f...... møkka tau, h....... idiotiske gjestehavn som ikke kan ha ordentlige utliggere. Nå gikk mobilen til h..... også" Dette var altså en godt voksen mann, med en oppførsel som jeg aldri tidligere hadde sett, det var liksom båthavnas feil at han overvurderte sine egnene evner.

 

Noen reagerer på en voldsom måte og andre tar det med et smil

 

Det var også en gang en kamerat skulle hoppe fra min badeplattform til badeplattformen på sin egen båt som var fortøyd på utenpå oss. Regnet hadde gjort Teaken på denne ellers så romslige Windy plattformen såpeglatt og resultatet var at han mistet all form for fotfeste og gikk mer ræva rett i kanten av plattforma og slo undersiden av låret i ankeret som ikke var i bruk, før han havnet i vannet.

 

Jeg lo så jeg ikke kunne stå på beina, noe han som lå i vannet også gjorde. Vi lo så tårene trillet selv om han fikk seg en kraftig trøkk.

Link to post
Share on other sites

ler meg forderva av slike "uhell" jeg og . men så ler jeg like godt av meg selv også når jeg tabber meg . vet ikke hvor mange ganger jeg har skallet i bukkene på verkstedet , gjør forb... vondt ett øyeblikk , så må jeg humre over hele situasjonen , selv om jeg er alene.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

ler meg forderva av slike "uhell" jeg og . men så ler jeg like godt av meg selv også når jeg tabber meg . vet ikke hvor mange ganger jeg har skallet i bukkene på verkstedet , gjør forb... vondt ett øyeblikk , så må jeg humre over hele situasjonen , selv om jeg er alene.

 

Ja jeg må si jeg ler kraftig av meg selv også. Nå i vinter så sklei jeg på trappa hjemme en morgen jeg skulle på jobb, jeg kunne ikke annet en le fordi det hele var så komisk. Sklei på det øverste trinnet og humpet nedover til jeg traff bunnen og der satt jeg på ræva i snøen og lo for meg selv, blaut og sår i baken som jeg var.

 

I fjord sommer så tok jeg guttungen med på en liten sykkel tur og jeg klarte da og hekte styret fast i stammen på et tynt tre med det resultat at jeg tryna inn i en stikkebuskhekk like ved. Jeg lo så jeg skreik selv om jeg var full av torner, det hele var så super idiotisk at jeg kunne ikke annet.

 

Jeg må nok innrømme at jeg er litt klønete av og til og det har skapt mye latter opp igjennom :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...