Harald- Startet 19.Januar.2008 Del på Facebook Startet 19.Januar.2008 Har etterhvert begynt å få litt verdier på utstyret som er koblet til kartplotter. Ønsker derfor å beskytte dette med galvanisk skille. Vil Rabbit 7 fra www.marinektronik.se fungere til mine applikasjoner? Som listet opp nedenfor går komunikasjonen kun en vei på portene på plotter. Har følgende tilkoblet: COM1 ComNav Vector G2 GPS kompass til plotter COM2 Furuno LS6100 ekkolodd til plotter COM3 Pronav AIS class B til plotter COM4 Furuno GPS 32 til plotter (denne er frakoblet, og brukes dersom noe skulle skje med GPS kompasset) Ser at Rabbit 7 tar i mot 4xRS232C, utstyret mitt sender vel NMEA, har også hørt at loddet sender "jukse NMEA", hva dette betyr er jeg ikke sikker på, men slik det er satt opp nå fungerer alt, men ville være på den sikre siden å skille dette galvanisk. Er det "løp å kjøp" for Rabbit 7? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Januar.2008 Del på Facebook Svart 19.Januar.2008 For loddet sin del ville jeg valgt Rabbit 2. Det er en RS422/RS232 interface. Jeg bruker den selv for å beskytte utgangen på loddet mot å bli jordet. GP32 har flere utganger å velge på. Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 19.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2008 Siden kortet på PC'en er et RS232 kort, vill ikke Rabbit 7 svelge denne da? Jeg hadde tenkt meg en boks som kunne gjøre alt. (dersom mulig) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Januar.2008 Del på Facebook Svart 19.Januar.2008 Jo, men LS6100 har noe som heter IEC-61162-1 som hardwareprotokoll på utgangen. For alle praktiske formål RS422. Den svir du av hvis du legger B-pinnen til jord. Det samme har GP-32, men den har RS232 i tillegg. Jeg bruker en Rabbit 2 mellom LS-6100 og PC for å beskytte utgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.