Jump to content

Ny polermaskin fra Biltema, erfaringer?


sharko

Recommended Posts

Har samme maskin bare at den er gul, kjøpt på Mekk. Fungerer helt greit. Er blitt brukt til polering og vinkelsliper ++.

Nok av krefter. I forhold til prisen er det et ok kjøp... Er ikke helt sikker, men tror jeg betalte mindre for min..

Redigert av 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Har en sånn i gult kjøpt for et par år siden. Har også et par eksenterslipere av brukbar kvalitet og det er de jeg bruker til rensing/polering av biler/båter. Den du ser på er "grei nok" men, bråker en del og er ganske tung å håndtere i forhold til en eksentersliper. Så mitt råd er å bruke en god eksentersliper eller som baisiken nevner en god poleringsmaskin som ser ut som en vinkelsliper.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

biltema.jpg

 

Denne typen her har jeg ikke så god erfaring med pga. Snorene i polerhetta som strammes å knytes slik at hetta sitter fast løsner hele tiden spesielt etter dem blir glatte av polish. Resultat var at knuten og snoren huket tak i plastdekslet, og dette dro seg inn i senteret mellom padden og motorhuset dermed kilte det seg fast. Dette pga. plastdekslet ligger alt for nærme padden. Det var ikke like lett å se på snorene om dem begynne å løsne så jeg måtte kontrollere dette ofte under arbeid og det er slitsomt og upraktisk. Om dem kilte seg så var det frem med skrutrekker og sette igang med å fikle det ut igjen. :nonod:

Ellers fungerte den greit frem til at motorfestene røyk. Rakk å bruke den ved tre anledninger på båten.

 

Det positive med maskinen som du viser er at det er lettere å komme til for å stramme polerhettene og om dem løsner og snurre seg rundt akselen er det enkelt å løsne det igjen pga.god plass.

 

Jeg har en følelse av at borrelås kan være optimalt

Redigert av Nautofil (see edit history)

"Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!"

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...