Jump to content

"Kavitasjonsplater" på påhengsmotor.


Trinn II

Recommended Posts

Lurer på om noen har erfaring med disse platene / finnene som skal monteres på kavitasjonsplatene på påhengsmotorer. Jeg har en 5hk. jhonson til min gummijolle. Sliter med å få den opp i plan. Vet at jeg burde hatt større motor, men det var nå den jeg kjøpte. Vil disse "finnene" hjelpe. Skal også sette på en forlenger på styreholken slik at jeg kan sitte midt i jolla. Trinn II

Link to post
Share on other sites

Ville heller undersøkt om du får rette turtall på motoren, eventuelt satt på en propell med mindre stigning.

 

Har ingen egen erfaring med disse plast platene, men ser noen har nytte av dem, mens andre hevder de bortkastede penger.

 

Prøv annen propell, test litt forskjellige oppsett ( høyde og tilt på motor + plassering av last ombord ( fører inkludert)), ikke forvent noe stort mirakel, er motoren for liten så er den for liten ..... du må bare få den og båten til å virke optimalt .

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...