Jump to content

Opplastbare artikler fra "Redningsskøyta"

roaldbj

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Jeg har i dag fått tilsendt nr 01/2008 av et blad med tittelen "trygg på sjøen" fra NSSR. Dette er et medlemsblad for Kystpatruljemedlemmer hvor Ingvar Johnsen er redaktør. Jeg håper for all del at dette bladet ikke skal erstatte "Redningsskøyta". "Trygg på sjøen" er på 108 sider, hvorav det meste er reklame og salgsinformasjon/produktinformasjon. Dette var etter mitt skjønn dårlige greier. Jeg skjønner ikke at det går an å gi ut så tynt med orginalt arbeid på 108 sider. Dette liker jeg ikke at mitt abonement skal dekke.

• 11 måneder senere...

Jeg sitter med siste nummer av TRYGG på sjøen som også ble kommentert her på BP for noen dager siden. Jeg tok det foran meg med kritisk hånd. Og med tanke på at dette er et inntekstbringende magasin for NSSR så må man kanskje se det fra nettopp denne vinklingen. Det blir vel omtrent som å spasere gjennom en båtmesse. Det er plukket fram masser av nyheter for store og små båteiere.Ikke viste jeg at NRRS hadde verdipakker å selge. Intressent.

En presentasjon av den nye Saga-dronninga. Og seilbåtkaren som forteller om sin uværstur ut fra Skudeneshavn. En skildring som sitter langt inne i margen på den det gjaldt. Værradioen til sjøs blir også omtalt i detalj. Jeg koser meg slikt stoff. Og ikke minst, vi er båtfolk i begynnelsen av båtlivet og noen er kanskje på hell?

Jeg gir TRYGG på sjøen godkjent som det magasinet det er.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Redningsselskapets medlemsorgan Redningsskøyta har endret karakter fra 2008, og er myntet på gruppen støttemedlemmer og faste støttespillere.

Bladet utgis i 2008 tre ganger med et opplag på ca. 19.000 og har 24-32 sider. Opplagstallet varierer i takt med antall registrerte medlemmer og faste loddabonnenter, som også er mottakere.

I bladet finner du informasjon om selskapets kjernevirksomhet og rapporter fra redningsskøytenes oppdrag, det er egne sider for distriktene og deres virksomhet.

Bladet har ikke abonnement utenom medlemskap. Ønsker du å motta bladet kan du tegne deg som Hovedmedlem til kr. 175,- pr år.

For gruppen KystPatruljemedlemmer er det laget et nytt blad tilpasset disse, som har fått navnet Trygg på sjøen.

http://www.nssr.no/Medlemskap/Medlemsblad/...ingssk%C3%B8yta

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...