Belgarath Startet 22.Januar.2008 Del på Facebook Startet 22.Januar.2008 Jeg har en Simradplotter som jeg kjøpte brukt. De runde pluggene på baksiden synes jeg å ha sett på andre merker også. Er det en type standardplugg som de fleste bruker, eller er det en Simrad-standard? Jeg tenkte jeg skulle koste på meg nye plugger på ledningene, siden de som fulgte med var klippet 20cm korte.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Faxen Svart 22.Januar.2008 Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 (redigert) Kjøp kabler med plugger fra Simrad. Da får du rette farger til det du skal kopple til. Da er det enklere å bruke tegninger senere, ved f.eks feilfinding. Faxen Redigert 22.Januar.2008 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Belgarath Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 Frykter at originale kabler med plugger er svinedyre.. men, det er ikke til å stikke under en stol at det ofte er bedre enn hjemmemekk.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
abbor Svart 22.Januar.2008 Del på Facebook Svart 22.Januar.2008 (redigert) Du har rett i at orginalkabler er svinedyre. Bruk de du har og skjøt på lenger kabler. Sørg for å mekanisk forbinde ledningene før du lodder, jeg pleier å tvinne de litt. Bruk krympestrømpe rundt hver av spleisene og en større litt stivere strømpe rundt alt sammen. Ikke lag alle skjøtene på en plass, forskyv de litt så blir det ikke så klumpete og stivt. Redigert 22.Januar.2008 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 24.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2008 Takker for gode tips, men er det noen som vet om disse kontaktene er en Simrad standard, eller fra en annen leverandør? I så fall, hvor kan jeg få tak i disse? Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
ebonita Svart 24.Januar.2008 Del på Facebook Svart 24.Januar.2008 Jag tror att det rör sig om specialkontakter, dessutom ofta väldigt kompakta och troligen svåra att bygga själv om man mot förmodan skulle hitta något som passar. Och förresten även denna typ av mångpoliga kontakter är ofta DYRA att köpa, så några hundralappar för en originalkabel kanske ändå är rimligt använda pengar? Alternativet är som skrivs ovan att ta god tid och göra en noggrann iskarvning av en ny kabelbit. Då kan man ju dessutom passa på att trä igenom eventuella små hål i skott osv. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 24.Januar.2008 Del på Facebook Svart 24.Januar.2008 en power kabel kan vel umlig være dyrt? Simrad er jo ikke kjempedyrt Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Belgarath Svart 24.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2008 Litt målrettet guggling løste mysteriet. Pluggene er av merket Conxall Produktoversikt her.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
tool Svart 25.Januar.2008 Del på Facebook Svart 25.Januar.2008 Frykter at originale kabler med plugger er svinedyre.. men, det er ikke til å stikke under en stol at det ofte er bedre enn hjemmemekk.. Til gjengjeld er jo elektronisk utstyr med 20 cm kabelstumper som oftest veldig billig..... Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 25.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2008 Jeg koblet ikke det alternativet før jeg leste det.. Jeg fikk med bruksanvisning og kartbrikka lå i original plasteske, så jeg velger å tro den ikke er stjålet.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.