Jump to content

Er denne delen til Volvo Penta md 2040?


norflyer

Recommended Posts

Fikk satt sammen min Volvo Penta md 2040 som jeg hadde kjøpt i deler. Det var en kompis som satte denne sammen for meg. Da han var ferdig og jeg fikk den tilbake startet den veldig greit hjemme i garasjen da den sto på stativet.

Men det kom en liten del som lå i en kasse som han ikke var helt sikker på hvor den skulle. Så den står jeg nå med i hånden og motoren er montert i båten.

 

Er det noen som har noen ide hva dette kan være??

Har litt problemer med å starte denne motoren og lurer på om denne delen kan ha noe med dette å gjøre.

Kan minne meg om enden på noe diesel greier jeg hadde på min jeep.. Men kan ikke finne noen formuftig plass som den skal stå......

Alle svart tas imot med takk...

 

dsc00177.jpg

Link to post
Share on other sites

Ser ut som et diesel retur rør

Enig i det pettersand. Også er det vel en bit av gummislange på enden der som skal tilbake til tanken.

I så tilfelle har den vel sittet på toppen av filterhuset.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Ja jeg synes også det ser ut som ett diesel retur rør.. Men kan ikke finne en plass som den skal stå... Motoren var jo instalert før i samme båt.. og da regner jeg jo med at denne delen sto på .. Hehe

På min bil hadde denne plast biten falt av og jeg fikk problemer med å få start på den. Virket som det kom luft inn i systemet..

 

Tar med glede flere gode forslag.. Kansje noen har sett noe til dette..

 

Mvh

 

PG

Link to post
Share on other sites

Er ganske sikker på at Sebaldus har rett, at det er rør for å pumpe opp olje fra bunnpanna ved oljeskift. Bildet ligner i alle fall veldig på det røret og den hetta jeg har på min MD 2030. I så fall skal den altså kobles på som propp i bunnpanna, med røret opp på styrbordside av motoren.

 

Veldig greit ved oljeskift, da tar en bare av hetta, kobler en slange rett på dette røret, og suger opp. Går som en drøm med litt varm olje. Men om du har en motormontering som gjør det greit å tappe oljen rett ned fra bunnpanna trenger du kanskje ikke å montere dette røret.

Link to post
Share on other sites

Dette høres jo veldig lovende ut.. Det var somsagt ikke jeg som satt sammen denne motoren og jeg har jo faktisk ikke lagt merke til hva slags oljeplugg som sitter i den nå.. Har jo ikke mulighet til å sleppe noe olje ned i bunen av båten.. Så jeg får meg vel en liten overraskelse når jeg skal skifte oljen da kan jeg tenke meg. Hehe

Kansje jeg må ut med motoren igjen da. Huff huff..

 

Takker for mange gode svar.. Så skal jeg nok komme med en tilbakemelding når jeg har vært nede i båten og kikket.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...