Jump to content

FUNNET: NorPlast 460 Cruiser, Honda 50HK


tom-ass

Recommended Posts

Jeg fant, jeg fant...

 

Iallefall, om noen savner en skjergårdsjeep, NorPlast 460 Cruiser med Honda 50HK i hekken, på en Tysse båthenger, så står den nå i varetekt på Nes Lensmannskontor i Akershus.

 

14.jpg

Dette er et lånt bilde, og ikke den samme båten som vi fant!!

 

På jobben i dag kom vi over denne båten, og den sto bortgjemt, innerst, bakerst på et industriområde. Den har kommet dit siste uka. Reg.nr på båten er delvis fjernet, og nummeret er uleselig. Regnr. på hengeren er tatt av, eller hengeren er uregistrert! Vi ringte lennsmannskontoret straks, og dem skulle gjøre det de måtte gjøre sa dem, uten at jeg vet hva det innebærer.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Flott initiativ har du tatt her :flag: ... regner med at lensmannen finner ut noe fra "chassi" nummeret på hengeren om det ikke er slipt bort

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Håper for eierens del at Lensmannen gjør det han kan for å spore eieren. Opplevde for noen år siden å bli frastjålet min With 1600 m/50 hk motor. Båten hadde godt synlige reg. nr. Etter ca: 2 måneder ble jeg oppringt av en privatperson på Østsiden av Indre Drammensfjord, som lurte på om jeg ikke hadde tenkt å hente båten? Vedkommende hadde kontaktet Lensmannen i Røyken 2 dager etter båten ble stjålet, som lovet å kontakte eier (meg).!!

Privatpersonen hadde etterhvert kontaktet Tollvesenet,som jeg tror hadde registreringen dengang og etter mye problemer hadde de oppgitt hvem som var eier.

Tok kontakt med Lensmannen for å få en forklaring, men De bare beklaget det som hadde skjedd. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Slett arbeid av politiet! Men dem synes vel at de har andre viktigere oppgaver.

 

Har ikke politiet et felles system, der f.eks.jeg kan melde min båt stjålet, så står det i en database som er tilgjenglig i alle poletidistriktene???

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

det gir penger i velferdskassa ;-)

Dette kjenner ikke jeg til, jeg trodde det gikk i statskassen jeg da....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tipper de (politiet) ville båten skulle gå på auksjon, det gir penger i velferdskassa ;-)

Om jeg kjøper denne på auksjon om et år eller no, får jeg da registrert den og alt er fint da a?

 

Og om jeg da møter en mann på andre siden av landet, som sier han har hatt en slik båt, men den ble stjålet, og jeg sier: Ja det er sikkert denne, for denne kjøpte jeg på auksjon av politiet... Hva da?

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Hva da?

Da er den din legalt, det som kjøpes på hittegodsausjon er legalt... og ingen kan kreve noen ting

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Om jeg kjøper denne på auksjon om et år eller no, får jeg da registrert den og alt er fint da a?

 

Og om jeg da møter en mann på andre siden av landet, som sier han har hatt en slik båt, men den ble stjålet, og jeg sier: Ja det er sikkert denne, for denne kjøpte jeg på auksjon av politiet... Hva da?

 

Ja, du er i din fulle rett med kvittering etc. fra politi/lensmann. Noe går muligens i Statskassa, men det meste havner nok hos det lokale politi/lensmannskontor`s "velferdskasse".

Har inntrykk av at lokale "hittegodsauksjoner" har blitt "big business" ved lokale lensmannskontorer rundt i landet. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Polisen hadde funnet eieren. Som bor i Asker. Båten sto i vinteropplag hos noen bekjente i Nes kommune, så den var ikke kommet så langt!

 

Eieren fikk beskjed hvor den sto, og måtte reise/få noen til og hente den.

 

Saken er oppklart!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...