Jump to content

Tips til kombinert båt/hytte ferie i Bohuslän


OT-flyktning

Recommended Posts

Holder på å organisere feriene for 2 familier hvor den ene kommer med bil og skal leie en hytte og den andre kommer med seilbåt. I tillegg må det være sandstrand til barna i nærheten. Noen som har konkret tips - fortrinnsvis ca ved Hunnebostrand? Utleiehytte (minst 6 senger), båtbrygge, sandstrand veldig nær til hverandre? Og helst ikke i den øverste prisklassen.

Link to post
Share on other sites

Kan anbefale SeaPort marina i Hunnebostrand.. flotte hytter og jeg tror et par av dem er utleie hytter... resten er privat eid som sikkert kan leies også.... Marina rett ved hyttene, men den er privat og en kan ligge der om en er invitert til den nette sum et 300sek pr. natt med strøm og det hele... Sandstrand skryter dem også av, men den er så liten at om en blunker når en passerer den så ser man ikke den..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

bare lit sör Soten.......

 

har du Hovenäset med 2 bra badplasser för barn + gjestehavn.+vandrarhjem

litt dårligt (les inga!) restauranger....men har ni bil med så finns ju Smögen/Kungshamn veldi nära!

 

Väjern har badeland veldi populärt !

 

Fisketången (baksiden Kungshamn) har badplass o jag tror även gjestehavn har aldrig legat der själv

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

bare lit sör Soten.......

 

Fisketången (baksiden Kungshamn) har badplass o jag tror även gjestehavn har aldrig legat der själv

 

Ville også sett på Malmøen. Meget koselig øy, med mange muligheter. Fisketangen har en nærhet til Smøgen som

er litt artig og oppleve for kort tid.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Ville også sett på Malmøen. Meget koselig øy, med mange muligheter.

Er enig der, fantastisk fin øy med fin gjestehavn, men skal nok inn i den gamle fisker havnen til sommeren jeg da... Den virket veldig koselig.... ferskt brød til frokost er heller ikke å forakte.... men da må en til den "store" havnen

 

Greie badeforhold er det også (enste stedet vi hadde sol på vår 3 ukers ferie)..... og ikke langt til Smøgen heller om det er noe "must" da..... Har vært der og det fristet ikke til gjentagelse, men jeg lå nok litt for nært festlighetene... og systembolaget er jo i Kungshamn som er nærmere Malmön..... for bunkring av "medsin"..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi havde en sådan kombiferie i 2006. Vi valgte Vindön Camping og marina. De har egen, stille havn og små hytter - meget billige - til omkring 600 kroner pr. nat - men så er der heller ingen service.

 

http://www.camping.se/templates/product___...spx?prodId=2892

 

 

Kække bådværfter lige i nærheden til at besøge hvis det er dårligt vejr (NordWest på Vindön, Hallberg/Rassy i Ellös og Najade i Henån - blandt andre). Beskyttet indenskærs med en halv times (motorbåds)sejlads til det rigtige hav...

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Ellers hadde vi noen døgn på Malmøen og traff noen hyggelige BP medlemmer.

Traff en krabat der jeg også, som tygger på en HR43 etter hva jeg kan skjønne.... kan vel tenkes han bytter ut et par D4'ere med teakdekk og tekstildrift fra Ellös.. men nå er vi ferd med å spore av en tråd igjen.. :headbang:

 

Kan i denne sammenhengen slå et slag for Ellös som også er et fint sted selv om det noe syd av Hunnebostrand.. Der kan bli kvitt noen millioner også om feriepengene skulle sprenge lommeboken slik at den ikke går i baklomma

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jøssss, da strømmer de inn, forslagene. Mange takk!

 

Joda, vi har brukt google, funnet stugknuten o l og også funnet noe få hytter. Problemet er at det er vanskelig å bedømme hvor langt det er fra hytta til et sted hvor man kan fortøye seilbåten ordentlig. (Har sent noen forespørsler, men ikke fått noe svar ennå.)

 

Tanumstrand kjenner jeg godt og de har det meste jeg etterlyser, men kr 10000 pr uke synes jeg var noe stivt. Små hytter på en campingplass er lite aktuelt føler jeg, men hvis de har ca 6 senger i ca 3 soverom, de nødvendige fasilitetene i huset (og ikke i et servicebygg et sted), seilbåtbryggeplass i nærheten så skal jeg se nærmere på dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...