Jump to content

280DP, oljetappepluggen sitter fast


Leidulf

Recommended Posts

Vil tappe ut oljen i aggregatet mitt, men tappeskruen sitter som f.... :headbang: , prøvde først med slagskrujern, ingen respons, neste forsøk med mutterhammer, med så kraftig moment som eg klarte å holde på plass bitsen i sporet, fortsatt ingen respons :headbang: på skruen. Det neste blir dundramitt, hvis ingen har eit bedre tips. Kan oppvarming anbefales her? :sweat: Eller er det fare for å ødelegge noke?

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Vil tappe ut oljen i aggregatet mitt, men tappeskruen sitter som f.... :headbang: , prøvde først med slagskrujern, ingen respons, neste forsøk med mutterhammer, med så kraftig moment som eg klarte å holde på plass bitsen i sporet, fortsatt ingen respons :headbang: på skruen. Det neste blir dundramitt, hvis ingen har eit bedre tips. Kan oppvarming anbefales her? :sweat: Eller er det fare for å ødelegge noke?

 

 

Det første du må gjøre er å ikke bruke så mye makt, du må ikke gå så hardt til verks på så små skruer

Hvis huset er av aluminum eller støpejern kan det dessuten sprekke hvis du slår hardt på det.

 

vanlige metoder for å løsne fastrustede/irrede skruer kan være.

 

bank litt direkte på skruen, deretter løsne (nb, kan være litt skummelt på et drev)

trekk skruen litt til for derette å løsne den

varme opp området rundt med en gassbrenner, slå litt forsiktig på skruen for deretter å løsne den.

Penetrende rustløser (fås på bilrekvisite butikker)

 

Ingen av metodene er uten risiko, men det pleier å hjelpe med en kombinasjon av disse.

 

 

lykke til :flag:

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...