puteunderarmen Startet 23.Februar.2004 Del på Facebook Startet 23.Februar.2004 skal skifte stoppknapp! det er tilkopling for stoppknapp eller dødmannsknapp på den gamle påhengeren min, og eg skal skifte stoppknappen, men båten har jeg ikke tilgjengelig, så jeg lurer på om bryteren åpner(nc) eller slutter(no) kretsen når stoppknappen trykkes inn. tenkte å slippe å dra å måle før jeg kjøpte knapp. det er jo en sånn plugg inn i påhengeren, og ledninger ut til førerkonsollen hvor stoppknappen sitter. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 23.Februar.2004 Del på Facebook Svart 23.Februar.2004 Hei og velkommen i forumet! Mener at daumannsknappen bryter tenningsstrømmen, men det er mange som er eksperter på strøm her, så du får sikkert et tryggere svar. Har du sett tråden: "nick"- historien bak? Håper du skriver noen ord der? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Chrian Svart 23.Februar.2004 Del på Facebook Svart 23.Februar.2004 Har byttet en slik på en 9,9 Suzuki, der er kretsen åpen når motoren går, ved lukking av kretsen stopper motoren. Vil tro det er samme patenten også på andre totaktere. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Ingar Svart 23.Februar.2004 Del på Facebook Svart 23.Februar.2004 De aller fleste (alle?) manuelle motorer er NO og de billige bryterne de selger "overalt" kan også kobles på begge måter. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.Mai.2007 Del på Facebook Svart 4.Mai.2007 ettersom bryteren er NO; vil det da si at om jeg tar av ledningene inn på bryteren, så kan motoren startes ? Har ingen bryter tilgjengelig, og skulle gjerne prøvestartet en 8HK Yamaha jeg har fått kloa i.... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 4.Mai.2007 Del på Facebook Svart 4.Mai.2007 Det stemmer Suzuki, så det hjelper lite å ta med "nøkkelen" for å forhindre tyveri. Sitér dette innlegget Link to post
Finnmaster57BR Svart 4.Mai.2007 Del på Facebook Svart 4.Mai.2007 Kretsen er åpen når motoren går. Det samme er kvikksølvbryteren. Målte dette mange ganger i fjor sommer da jeg hadde problemer med motoren og fikk tips om at det kunne være der prblemt var........ ( det var ikke der).Når bryteren legges inn legges kretsen til gods. Enkelt å måle med en ohm-meter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.