Jump to content

dødmannsknapp


puteunderarmen

Recommended Posts

skal skifte stoppknapp!

 

det er tilkopling for stoppknapp eller dødmannsknapp på den gamle påhengeren min, og eg skal skifte stoppknappen, men båten har jeg ikke tilgjengelig, så jeg lurer på om bryteren åpner(nc) eller slutter(no) kretsen når stoppknappen trykkes inn. tenkte å slippe å dra å måle før jeg kjøpte knapp.

 

det er jo en sånn plugg inn i  påhengeren, og ledninger ut til førerkonsollen hvor stoppknappen sitter.

Link to post
Share on other sites

:smiley:

Hei og velkommen i forumet! Mener at daumannsknappen bryter tenningsstrømmen, men det er mange som er eksperter på strøm her, så du får sikkert et tryggere svar.

Har du sett tråden: "nick"- historien bak? Håper du skriver noen ord der?

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Kretsen er åpen når motoren går. Det samme er kvikksølvbryteren. Målte dette mange ganger i fjor sommer da jeg hadde problemer med motoren og fikk tips om at det kunne være der prblemt var........ ( det var ikke der).Når bryteren legges inn legges kretsen til gods. Enkelt å måle med en ohm-meter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...