Jump to content

Pre Alpha drev på Alpha 2 transom?


joris

Recommended Posts

Har kjøpt en 1998 Merc 140 med transom og skal erstatte en 1979 mod motor i Dracoen.

 

Passer Pre Alpha drevet (1979) på Alpha1 gen 2 transom (1998)? For meg ser det ut til å passe bortsett fra en ojletrykksventil el. noe sånt som sitter mellom to av festeskruene på den nyere transomen. Kan denne evnt fjernes/erstattes med noe annet?

 

Et alternativ jeg har er å bruke overdel fra gen2 drevet og undervannshuset fra det gamle drevet. Går det?

Link to post
Share on other sites

Undervannshuset til Gen I og Gen II passer ikke om hverandre. Det hullet du ser på transomplate er fordi Gen II fikk et reservoar/tank med drevolje i motorrom fra ...var det 1991? Mulig du får tettet dette på drevet og kan bruke gammel transom? Mener det er nivåplugg oppe på drevet som kan erstatte tankens funksjon.

 

Og bærer du capsen med Draco som jeg har i signaturen min....så går allting bedre...... :lol::lol:

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...