joris Startet 26.Januar.2008 Del på Facebook Startet 26.Januar.2008 Har kjøpt en 1998 Merc 140 med transom og skal erstatte en 1979 mod motor i Dracoen. Passer Pre Alpha drevet (1979) på Alpha1 gen 2 transom (1998)? For meg ser det ut til å passe bortsett fra en ojletrykksventil el. noe sånt som sitter mellom to av festeskruene på den nyere transomen. Kan denne evnt fjernes/erstattes med noe annet? Et alternativ jeg har er å bruke overdel fra gen2 drevet og undervannshuset fra det gamle drevet. Går det? Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 27.Januar.2008 Del på Facebook Svart 27.Januar.2008 (redigert) Undervannshuset til Gen I og Gen II passer ikke om hverandre. Det hullet du ser på transomplate er fordi Gen II fikk et reservoar/tank med drevolje i motorrom fra ...var det 1991? Mulig du får tettet dette på drevet og kan bruke gammel transom? Mener det er nivåplugg oppe på drevet som kan erstatte tankens funksjon. Og bærer du capsen med Draco som jeg har i signaturen min....så går allting bedre...... Redigert 27.Januar.2008 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.