Jump to content

Opplagspressening fra Maritim


Havmann

Recommended Posts

Kjøpte 220 gr hvit armert opplagspressenning skulle vist vere topp kvalitet ført revnet en,så revnet den andre,presseningen er så svak at den lett kan rives i stykker med bare hendene :headbang: i følge Maritim som selger desse pressenningene så får de sjelden reklamasjon de hadde vist solgt flere konteinere med pressenninger som de importerer fra Kina er det noen med samme erfaring?

Link to post
Share on other sites

Kjopte en hvit 400 gr. presenning fra Maritim i høst. Bortsett fra en malje som ikke var festet skikkelig virker denne helt topp.

Ligger ikke å blafrer så mye i vinden. Nabobåtene med den "vanlige" grønne sliter, har flere ganger surret deres presenning samen ved sjekk av egen båt.

 

bilde_241.jpg

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Kjopte en hvit 400 gr. presenning fra Maritim i høst.

Jeg har også en slik. Presenningen lever nok et ganske beskyttet liv her i skogen i indre Østfold, sammenlignet med de værmessige utfordringene ute ved kysten. Den er imidlertid nå i gang med sin andre opplagsvinter, og er fremdeles hel og fin. Som du sier så har den litt tyngde og stabilitet.

 

Jeg har presenningen litt åpen i hver ende for å sikre lufting, og har strammet et par tau på tvers over mønet for å unngå for mye "galoppeffekt" når vinden kommer inn fra enden.

Link to post
Share on other sites

kjøpte en på karl s i forfjor , holdt ca 14 dager , betalte 1400 kr for noe dritt. sprø som fy . før vinteren i fjor kjøpte jeg på maritim . tror det var 8 * 12 meter for 800 penger . er nesten like fin enda. kjempefornøyd med den hvite fra maritim.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Kjopte en hvit 400 gr. presenning fra Maritim i høst.

Jeg har også en slik en. Passe kraftig og fungerer godt også i til dels sterk vind. Jeg benytter spylevæske-kanner, men har også sikkret den med tau bundet i krybbe slik at den ikke skal vri seg. Disse tauene er bundet med litt "slakk", men har tross en del vind i vinter ikke vært nødvendige. Det jeg synes kan være problemet med denne pressenningen er at den er relativt stiv, det gjør at den slett ikke er SÅ enkel å legge på som vekten skulle tilsi. Vi var to som gikk sammen og hjalp hverandre i høst, han andre hadde en slik tung grønn PVC pressening og det var egentlig ikke noe værre å legge på den. Vi har omtrent like store båter (Fjord 880 og Nimbus 3000). Han har sikert sin PVC i 20 år, mens min kanskje holder i 5-6 år.....resten blir et regnestykke.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...