Jump to content

Var å kikka på bruktbåt i helga.


skrotrot

Recommended Posts

Det dukket opp en båt av det merket fruen og jeg har lyst på i Bergen. Av bildene i annonsen så vi at båten var i litt sjabby stand,men vi tok turen over fjellet. Dette er en 80 talls båttype som vi har fulgt med på i ca 1 1/2 år..(snekke skrog 30fot+) Disse pleier å være fulle av utstyr,som radar,ankervinsj,+++++. Denne hadde kun autopilot. Disse pleier å bli solgt for375k til 470k. Når vi begynte inspekson av båten så ble vi mer og mer sjokkert!!! Det begynte med att selger opplyste att båten lakk vann ved rorhylsa, men det var ikke i selve hylsa, men igjennom glasfibern!. Å da kun ved bruk!!!! Autopiloten hadde slutta å virke for 9 måneder siden??men det gadd han ikke å ordne.Løftet opp dørkplatene foran i båten, og septiklukta slo i mot oss. selgers svar var att det lukta jo ikke før platene blei tatt bort. spørte om lov til å teste ventiler på skrogjenomføringer, og selger sa ja men var ikke sikker på om de funka, for han hadde ikke prøvd dem. Fant gjenomføringer i skroge med slanger på ,men han viste ikke hva di var til. Han hadde bare hatt båten i 6 år??

Vidre til motor. Det var en Ford som hadde gått 4000 timer . Fikk opplyst att det kun var skiftet olje og etterfylt. Kikka på peilepinnen og den var 3cm under min, og det fløyt olje i kjølen. Når han start, så blåan og sota, dette blei ikke bedre når motoren bli varm. Vi fikk en prøvetur ,å den smallt, virkelig smallt i gir(hydraulisk). .Når vi kjørte så kom det en vibrasjon som vi hørte i akterkabin??? Og dette var bare litt av det vi fant. Kommentar fra selger var stort sett "ikke rør noe som funker". Han hadde tatt ut vebaston for den sluttet å varme. Han trengten jo ikke den ? Båten var kjøpt for 420k for 6 år siden, å det han skulle ha var vinterpris. Selger skulle ha 400k for båten. Han merket nok att vi blei veldig negative for to dager etter var anongsen slettet. Siste kommentar fra selger var att han skulle prøve med en høyere pris til våren.Hvis han for solgt denne til den prisen, så tror jeg att det er noen som blir lurt..

Link to post
Share on other sites

Det er dette som er helvete når du møter noen som eier en båt, men som ikke har peiling :headbang: Neste gang dere finner en båt, bruk vennetjenesten her på BP, den er virkelig bra. Jeg brukte denne da jeg kjøpte en Sea Ray 270 i Trondheim i 2006. Marwin sjekket ut båten, meldte fra til meg at alt var ok, så reiste jeg fra Bergen. Hadde dere gjort det samme, hadde dere sluppet bom turen til Bergen.

 

Så neste gang, bruk vennetjenesten, for det finnest flust at de som "tror" de har en strøken båt, men det er egentlig en flytende kiste.... :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...