Skuta Startet 27.Januar.2008 Del på Facebook Startet 27.Januar.2008 Skal bytte til en større propell da jeg har fått litt mer hk/nm i maskina. Jeg er usikker på hvilke dataer jeg har på propellen jeg har nå. Propellene står på ett bravo 3X drev med dele nr: 48-823664 22P og 48-823663 22P og ut fra denne http://www.mercruiserparts.com/SelectProp2...ee&pitch=22 tabellen ble jeg litt usikker. Får ingenting på akkurat det delenr som jeg har. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Runar Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 finner du ikke ett annet nr som beskriver størrelse x stigning da ? for eks 15 x 19 eller noe i nerheten. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Du har 22" stigning eller 22 pitch som de også omtales som. På Bravo 3 har du som du vet to propeller som roterer hver sin vei RH og LH. Den ene propellen din har diameter 14 1/4 og den andre har 15 3/4. Når du endrer størrelse på prop på bravo 3 drev endrer du pitch, diamter er gitt for den enkelte pitch. Dersom du nå har litt mer kraft i maskinen kan du vurdere å gå for 22p cupped delenummer 823664L + 823663L evt gå opp til 24p evt 24p cupped. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Fant forøvrig delenummeret ditt her: http://www.rundquist.com/pb_application.htm 48-823664-22 14-1/4 22 22RBRIII 48-823663-22 15-3/4 22 22LBRIII Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Skuta Svart 28.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 (redigert) Takker for svar Sverre, ble usikker på om jeg hadde 22p cupped eller ikke ut i fra delenr. Nå vet ikke jeg heldt hva dette med cupped går i da men er vel en form for mellom størrelse eller? Jeg ønsker meg en hel størrele opp så når jeg har 22p nå betiller jeg 24p. Ser da at den ene har samme diameter 14 1/4 men den andre endres til 15 1/4(fra 15 3/4) og denne står med kommentar for 550 hp? Blir disse riktig?http://www.mercruiserparts.com/SelectProp2.asp?propType=Bravo%20Three&pitch=24 Er det mye å gå opp en størrelse har fått ca.50hk og 100nm mer power i maskina? Redigert 28.Januar.2008 av Skuta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 (redigert) Jeg henger meg på her. Tresnekka Tora (Grimstadsnekke fra 1967) går for fort og oppnår ikke fullt turtall. Har derfor planer om å få propell med mindre stigning. Bildet viser merkingen på propellen. Noen her som kan tyde dette. Trenger å vite stigningen. Redigert 28.Januar.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
SF Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Nå vet ikke jeg heldt hva dette med cupped går i da men er vel en form for mellom størrelse eller? Er det mye å gå opp en størrelse har fått ca.50hk og 100nm mer power i maskina? Cupped propell betyr at bakre delv av propell bladet har en liten vipp, det gjør at propellen får bedre grep og gir bedre fart og akselerasjon. Den er også tyngre å drive og kan således oppfattes som en mellom størelse. Mener at det anbefales cupped propeller til hurtigående båter. Mercruiser sine Cuppede propeller har en L i delenummeret. Dine er hva jeg kan se ikke cupped. Dersom du lett oppnådde maks turtall på motor før du trimmet ville jeg nå prøvd prøvd 24p cupped. Jeg har selv 22p cuppede propeller og vurderer å skifte til 24p cupped da motoren jobber litt lett. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Skuta Svart 28.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Da er to 24p bestillt så for vi se hvordan det går, vil ikke ha for stor heller takk for hjelpen Sverre. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Hei, Hvor bestilte du fra og hva betaler du? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Skuta Svart 28.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Her https://www.propmd.com/pc-2151-352-bravo-ii...-stainless.aspx må ligge på en ca. 100$ i frakt. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Ingen upris det, i tillegg blir det vell 25% moms på propeller og frakt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
DWC Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Hei Er det noen av dere som klarer og finne ut total prisen ferdig fortollet, m/moms og frakt på propellene DWC Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Tipper ca. USD 150 i frakt som et minimum. Da legger du bare frakten til prisen, regner om til NOK og legger på 25% moms: USD 150 + 1000 = USD 1150 = ca. NOK 6400 + mva = NOK 8000. Sitér dette innlegget Link to post
Skuta Svart 28.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Disse to som jeg har kjøpt kommer på totalt 7600,- med mva og frakt, har de neste uke Dette er en knall pris. Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 28.Januar.2008 Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 Det var billig jeg har hørt at det koster langt bort i 20 tusen for ett sett med propeller her hjemme Sitér dette innlegget Link to post
Skuta Svart 28.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2008 DWC Det stemmer fikk pris på 20800,- her i Bergen så det noen som stikker av med en stor del av kaka. Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Det synes jeg er mer graverende en denne tildels dumme diskusjonen som går om Volvo Penta rundt om på de forskjellige forumer VP prøver hvertfall og gjøre noe med problemet , mens båtrekvesita i mange tilfeller er skyhøye i forhold til utenlanske priser heia Norge DWC Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 (redigert) Disse to som jeg har kjøpt kommer på totalt 7600,- med mva og frakt, har de neste uke Dette er en knall pris. Ja det er omtrent samme pris som det forlanges for brukte propeller så da kan du selge dine "gamle" på finn.no og komme ut i null evt tjene en 1000 lapp Redigert 29.Januar.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teerex Svart 3.Februar.2008 Del på Facebook Svart 3.Februar.2008 (redigert) for 5000 får du disse 24P på Finn http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=2&tot=10 Rimelig det ja. Jeg betalte 7000 for et sett 20P cuppet til min (brukt noen få timer). Har 20P std. fra før. Vurderte 22P men ville heller være sikker på at de ikke skulle bli for stor. Hvis du har 22P å selge rimelig så kan jeg være interessert....jeg skal jo chippe, det er vel det du har gjort ? Bør være rimeligere enn disse da http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=8&tot=10 En siste ting: hvordan får man denne finishen ? https://www.propmd.com/pc-2935-916-used-mer...i-set-22-p.aspx Aller sist: Noen som vet hvor jeg kan bestille denne? Her kanskje http://www.getaprop.com/content-product_in...ler_wrench.html nei det koster jo 1500 i frakt Propellmutter for montering av anode http://www.getaprop.com/content-product_in...er_nut_kit.html Redigert 3.Februar.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Stevens Svart 3.Februar.2008 Del på Facebook Svart 3.Februar.2008 Aller sist: Noen som vet hvor jeg kan bestille denne? Her kanskje http://www.getaprop.com/content-product_in...ler_wrench.html nei det koster jo 1500 i frakt Neida, bruker du Jetcarrier/Magnum blir vel frakten fra USA til Norge ca. kr. 165. Totalt sett kommer det mutterverktøyet på ca. $58 + ca. $8 i frakt til JetCarrier i NJ + 25% MVA + kr. 165 i frakt & fortolling & porto i Norge (via Jetcarrier), som gir en totalpris på ca. kr. 630. Sitér dette innlegget Link to post
Skuta Svart 3.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2008 En siste ting: hvordan får man denne finishen ? https://www.propmd.com/pc-2935-916-used-mer...i-set-22-p.aspx Med autosol og en god tålmodighet så er ikke dette noe problem, gjerne vannslipe med fint pussepapir først. Har gjort dette en del på motordeler. Blir nok salg av propeller, men vil først teste ut de nye og det blir en stund til da båten ligger på land, men det er vel en stund til du er klar også Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 4.Februar.2008 Del på Facebook Svart 4.Februar.2008 (redigert) Aller sist: Noen som vet hvor jeg kan bestille denne? Her kanskje http://www.getaprop.com/content-product_in...ler_wrench.html Kjekk den propell nøkkelen der, måtte selvsagt ha en Bestilte hos getaprop.com og tar frakt til Norge med JetCarrier, la også noen anoder på bestillingen for å lettere forsvare transport kost. Redigert 4.Februar.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teerex Svart 4.Februar.2008 Del på Facebook Svart 4.Februar.2008 Blir nok salg av propeller, men vil først teste ut de nye og det blir en stund til da båten ligger på land, men det er vel en stund til du er klar også Ja frykter det kan bli lenge til. Motoren er sundskrudd og jeg pusser opp ei leilighet, bad og kjøkken. Da kommer båten i 2. rekke dessverre Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skuta Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 Da er de nye propellene testa 24P konta 22P. Klarer nå ca 2 knop mer fra 2800 o/min og oppover. Fremdeles har ikke maskina noe problem med å nå 3900 o/min, faktisk rett opp på 4000 dersom jeg gir fult fra 3000 o/min. Så jeg kunne nok gått for 26P. Merker ikke at jeg har fått større propeller foruten farten, motoren leker med disse propellene også Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 men har du prøvd med fulle tanker og hele slekta ombord ? hva slags maskin snakker vi om ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.