Skuta Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 samme som deg teerex, du skulle jo gjerne ha gamle propellene mine.... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 (redigert) Ja sånn var det jo.. hehe. har influensa og hukommelsestap idag Har en mistanke om at 22P er rett til min men får nå først prøve 20P cuppet som jeg har liggende. Vil helst ha litt reservekraft å gå på. Får heller bytte tilbake til 20P i tilfelle jeg skal ha 10 mann med på tur igjen. Det skjer nok ikke ofte. Redigert 13.April.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skuta Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 Dette var med full vanntank og diesel, men det var bare meg ombord..får det nok litt annerledes med ferie pakket båt, men det er litt utrolig at maskina leker seg slik med disse propellene også.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 hva får du i gps-fart nå da ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chagall Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 Skal bytte til en større propell da jeg har fått litt mer hk/nm i maskina. Jeg er usikker på hvilke dataer jeg har på propellen jeg har nå. Propellene står på ett bravo 3X drev med dele nr: 48-823664 22P og 48-823663 22P og ut fra denne http://www.mercruiserparts.com/SelectProp2...ee&pitch=22 tabellen ble jeg litt usikker. Får ingenting på akkurat det delenr som jeg har. Tips? Hei, har du lagt inn verdiene for din båt og motor på programmet til Mercruiser? Se link: http://appcenter.mercurymarine.com/propSelector/home.do Håper dette kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Skuta Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 3000 o/min ca 22-23knop 3900 o/min ca 32-33knop Hold den ikke så lenge på fullt, da jeg synes litt synd på makina kan hende jeg kunne trimet en knop til på fullt Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 (redigert) Max turtall er jo 3800, så hvis turtellern er rett så burde du vel ha hatt 24P cuppa Men har du 1,81:1 utveksling ? Planen/ønsket mitt er å nå 30-32 ekte knop med 20P cuppa eller 22P, med fulle tanker etter chiptrim. Redigert 13.April.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skuta Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 (redigert) Er nok rett, før chip gikk den rolig til 3800, men etter chip er maskina litt hissig av seg, går rett til 4000 dersom jeg gir den raskt inn. Ligger seg på 3900 etter litt, du kommer ikke til å kjenne igjen båt og makin etter chip, du har noe å glede deg til... Utveksling er jeg litt usikker men tror det er 2,0:1 Redigert 13.April.2008 av Skuta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.April.2008 Del på Facebook Svart 13.April.2008 (redigert) ja det høres ut som du har 2:1 siden du får så mye turtall. egentlig skulle du jo ha bytta drev med meg så hadde du fått mere fart uten å bytte propp men drevet mitt er bare gått 50 timer så det vil jeg ha for meg selv... Redigert 13.April.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skuta Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 (redigert) Ja, mitt er vel passert 100timer nå så det er jo dobbelt så slitt Drev dusj har det også fått men det streker vel farten en knop eller to Redigert 13.April.2008 av Skuta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Da er de nye propellene testa 24P konta 22P. Klarer nå ca 2 knop mer fra 2800 o/min og oppover. Fremdeles har ikke maskina noe problem med å nå 3900 o/min, faktisk rett opp på 4000 dersom jeg gir fult fra 3000 o/min. Så jeg kunne nok gått for 26P. Merker ikke at jeg har fått større propeller foruten farten, motoren leker med disse propellene også Fremdeles for lette propeller du må ha chipet den motoren ganske bra Det blir fort lit prøving å feiling med propell bytter. Hadde du båten på land eller byttet du prop mens den lå på sjøen? Drev dusj har det også fått men det streker vel farten en knop eller to Tviler på at drevdusjen bremser farten merkbart. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Skuta Svart 14.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2008 SF Hadde båten på land ja, får se om jeg ikke får tak i noen 26P Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 (redigert) Trodde jeg hadde kontroll på partnummer på Bravo III propeller men Var overbevist om at mine 22p propeller var cuppet, men ser nå at de kun er merket med nummerene 48-823664 og 48-823663. I tabellen under så er det i tillegg oppgitt betegnelsen A60 på standard propeller og L på cuppet. Mine er merket med hverken A60 eller denne L. Hva har jeg cuppet eller ikke? Noen som her peiling? Redigert 13.Juni.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teerex Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.