Jump to content

trenger hjelp med min bedford motor


matros'n

Recommended Posts

Hei

eg har en bedford motor i min tresfjord 26, og lurer litt på hvor eg kan skaffe deler. trenger en ny ferskvannspompe, eller overhale den som er der nå, den lekker gjennom et drenerings hull under ser det ut som, har ikke så god greie på båt motorer,

tar imot alt av tips og råd, det er en rekke 6'er med trolig 90hk, etter marinisering rundt 60.

Link to post
Share on other sites

Hei, Når det gjelder vannpumpen din høres det ut som om den trenger en mindre overhaling. Dersom den lekker vann ut gjennom dreneringshull er det helt sikkert bare å bytte simmerringer. Disse kan du enkelt få kjøpt hos maskin forretning eller lignende. Sikkert det billigste altenativet.

Svein H

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk en gang tips om at Halaas & Mohn i Trondheim overhaler vannpumper i tilfeller der nye ikke lar seg skaffe. Vurderte dette til min Ford 2401E, men endte opp med ny pumpe da de klarte å skaffe dette i stedet. Kanskje en ide å høre med dem om de kan fikse en Bedford pumpe også?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...