Jump to content

Najad, HR, X-yachts

baatsman

Recommended Posts

Najad er flotte båter og synes det er lite snakk rundt dem. Prisen er selvfølgelig et av punktene som gjør at de ikke er så

"hotte" nye. Men etter en viss nederlender overtok har det skjedd STORE endringer rundt båtene deres.

som f eks.

Najad 355, 405 og 440 AC. Najad 57 har også slått an med 5-6 båter til Norge. Prisklasse 13-15 mill.

Lloyds følger hver båt tett igjennom hele produksjonen. Prislapp 150-200 +(+).

Endringene er først og fremst ikke center cock-pit lenger i alle modeller. 3 lugarer fra mindre størr. osv. Samt lovende

seilegenskaper

HR, godt kjent for nordmenn. Altid solgt bra i Norge

Har vel sluppet litt på kvaliteten i forhold til 90 tallet, men holder høy kvalitet i massevis. Forsatt center cock-pit i modellene

Vi vet at 31 og 34 er best-selgere. Gikk vel 100 båter til Kiel i fjor. Selger så det er lev tider. Hvordan ser vi disse fremover

selges det like mange fremover, eller vil de måtte endre linjen din også på enkelte modeller. Seilgegneskapene her er også

blit bra på flere modeller. Spennende å følge videre.

X-båtene, kjente båter med gode prestanda

X-Yachts tok jeg med for de har lansert XC serien som skal ta kampen mot de nemte.

Vil de klare dette, de er ikke kjent i dette segmentet men mer i performance-cruiser. Har god ekspertise på skrogfart.

Hva mener man om disse merkene?

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Etter min mening har X-yachts nå den beste kvaliteten. Mens både najad og hr har senket litt på kvalitetskravene, har X høyere kvalitet enn noengang. Og for meg som foretrekker båter som er lette og raske men samtidig solide, er x-55 drømmebåten. Se seilmagasinets seil-tv for reportasje.

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Hvorfor bare snakke om disse, ta med : CR , Regina af Vindø, Malø, Nordship f.eks også.

alle solide båter til stive priser,

Ville jeg eiet noen av dem

Ja, :smash:

hvis jeg syns at jeg kunne brukt så mye penger på å eie en slik båt.

Regina 43, og Nordship 43 er mine favoritter.

Nå kommer det jo en ny CR 44 DS, den blir sikkert også flott.

Najad har falt i mine øyne, da jeg ikke er Fan av denne nye "Firkant-issmen " som har oppstått.

X- sine båter , liker ikke kona, så da er ikke de akruelle, men jeg har tankt å dra henne oppi en av de nye CR utgavene for å se om det kan falle i smak, 42 foteren ser jo grei ut. og X tåler en grunnstøting også uten å ta skade innvendig.

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

HR, godt kjent for nordmenn. Altid solgt bra i Norge

Har vel sluppet litt på kvaliteten i forhold til 90 tallet, men holder høy kvalitet i massevis. Forsatt center cock-pit i modellene

Vi vet at 31 og 34 er best-selgere.

Jeg er jo oppvokst med HR så jeg er "biased" her. Kvaliteten på HR i dag synes jeg er bedre enn for noen år siden. Foreldrene mine har en 31, og her er det noen småting jeg ikke liker - men Mk II av 31 har høyere kvalitet på disse områdene. Så jeg tror HR har hevet seg litt igjen. Totalt sett opplever jeg at HR holder det de sier "affordable quality". Etter min mening har de mer enn god nok kvalitet på "snickeriene" under dekk.

Etter at Pollen Maritime overtok HR i Norge svinger det litt mer av salget. 342 og 48 er storselgerne i Norge.

Malø er flotte båter - litt rar med targa - men veldig praktisk. Men Malø er et litet verft - de lager vel 5-10 båter i året - og med tanke på om man en dag skal selge tror jeg det er bedre å holde seg til ett av de større merkene

Redigert av Bitteliten (see edit history)
men du känner mig Baatsman....o jag känner en som jobber på Malö, dokk ikke svigermor :lol::wink:

Gunga med alt utstyr du har montert i båten, kan den knapt kalles Najad lengre. Er vel heller Najad executive edition.

For min del synes jeg Najad 355 er en flott båt hvis vi hadde vært 2. Najad 405 hmm litt liten men kanonflott.

Najad 440 AC er bare deilig.

Og her kommer de nye X ene inn også 42 ser flott ut, kanonbra.

HR, ser SOLID ut, trygt. Hadde en 42 ved siden av meg i sommer. Meget bra, wincher som oljefat.

Nå er båt min greie(kostnad), så det er best å vente på at Hamar ringer.

Og hadde de ringt skulle jeg prøveseilt X42 og Najad 440 AC først. Mine pri. 42 fot er stort nok, når barna sier takk for oppholdet for stort. Så ikke utenkelig at neste blir mindre.

Vi sees!

....og med tanke på om man en dag skal selge tror jeg det er bedre å holde seg til ett av de større merkene

det er nog det minste bekymret....seglare jorden runt, vet vad en Malö er......

det kommer folk fra hele världen som 'tittar til' sin båt när den bygges, mycket amerikaner

det er ett litet varv, du får inredningen spesialanpassad til dine egna önskemål, det er vel nesten bare maststöttan som dom ikke kan flytte på.......... :smiley:

S/Y Gunga Din

Ikke bland Bavaria tråden inn da den består kun av ekslusive medlemmer. Trenger anbefaling fra 4 personer for å skrive der.

:lol::lol::lol::lol:

Men de andre du nevner, Luffe, Arcona, Faurby, Comfortina, de er i en annen klasse.

Dette er i mine øyne båter som er mer for fart.(og egentlig hører X også til her.)

De andre, Najad HR, Malø, Regina, Nauticat, CR, Nordship. er mer for komfort.

Det er slik jeg opplever dem. Og så er det jo opp til hver enkelt å like det han verdsetter.

Hadde bingen vært stor nok så skulle jeg hatt et eksemplar av alle.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...