baatsman Startet 29.Januar.2008 Del på Facebook Startet 29.Januar.2008 (redigert) Najad er flotte båter og synes det er lite snakk rundt dem. Prisen er selvfølgelig et av punktene som gjør at de ikke er så "hotte" nye. Men etter en viss nederlender overtok har det skjedd STORE endringer rundt båtene deres. som f eks. Najad 355, 405 og 440 AC. Najad 57 har også slått an med 5-6 båter til Norge. Prisklasse 13-15 mill. Lloyds følger hver båt tett igjennom hele produksjonen. Prislapp 150-200 +(+). Endringene er først og fremst ikke center cock-pit lenger i alle modeller. 3 lugarer fra mindre størr. osv. Samt lovende seilegenskaper HR, godt kjent for nordmenn. Altid solgt bra i Norge Har vel sluppet litt på kvaliteten i forhold til 90 tallet, men holder høy kvalitet i massevis. Forsatt center cock-pit i modellene Vi vet at 31 og 34 er best-selgere. Gikk vel 100 båter til Kiel i fjor. Selger så det er lev tider. Hvordan ser vi disse fremover selges det like mange fremover, eller vil de måtte endre linjen din også på enkelte modeller. Seilgegneskapene her er også blit bra på flere modeller. Spennende å følge videre. X-båtene, kjente båter med gode prestanda X-Yachts tok jeg med for de har lansert XC serien som skal ta kampen mot de nemte. Vil de klare dette, de er ikke kjent i dette segmentet men mer i performance-cruiser. Har god ekspertise på skrogfart. Hva mener man om disse merkene? Redigert 29.Januar.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Etter min mening har X-yachts nå den beste kvaliteten. Mens både najad og hr har senket litt på kvalitetskravene, har X høyere kvalitet enn noengang. Og for meg som foretrekker båter som er lette og raske men samtidig solide, er x-55 drømmebåten. Se seilmagasinets seil-tv for reportasje. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 (redigert) sen glemte du Malö, som jag tycker har en högre klass enn alle nämnda! Malö, som förövrigt oxo fått ny ägare, skall bli spännande vad han vill....... Redigert 29.Januar.2008 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 (redigert) Her er en video om de som seiler jorden rundt med HR 62 Og her er vel ikke bare jeg som får litt hildringer i lysken av å se dette Redigert 29.Januar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 (redigert) Hvorfor bare snakke om disse, ta med : CR , Regina af Vindø, Malø, Nordship f.eks også. alle solide båter til stive priser, Ville jeg eiet noen av dem Ja, hvis jeg syns at jeg kunne brukt så mye penger på å eie en slik båt. Regina 43, og Nordship 43 er mine favoritter. Nå kommer det jo en ny CR 44 DS, den blir sikkert også flott. Najad har falt i mine øyne, da jeg ikke er Fan av denne nye "Firkant-issmen " som har oppstått. X- sine båter , liker ikke kona, så da er ikke de akruelle, men jeg har tankt å dra henne oppi en av de nye CR utgavene for å se om det kan falle i smak, 42 foteren ser jo grei ut. og X tåler en grunnstøting også uten å ta skade innvendig. Redigert 29.Januar.2008 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Årsaken til at jeg nemner de 3 er at de kjenner jeg. HR 38 har jeg seilt tidligere, Najad 34 hadde svigermor!! og X-båtene er i nærheten av bosted og kjenner seilere som har de. Men kom med flere gjerne. Malø er testet i PBY dette nr. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Årsaken til at jeg nemner de 3 er at de kjenner jeg. HR 38 har jeg seilt tidligere, Najad 34 hadde svigermor!! og X-båteneer i nærheten av bosted og kjenner seilere som har de. men du känner mig Baatsman....o jag känner en som jobber på Malö, dokk ikke svigermor Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 sen glemte du Malö, som jag tycker har en högre klass enn alle nämnda! Hvorfor mener du det Gunga, Hva er det som er bedre i en Malø kontra en Regina, utenom prisen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 (redigert) HR, godt kjent for nordmenn. Altid solgt bra i Norge Har vel sluppet litt på kvaliteten i forhold til 90 tallet, men holder høy kvalitet i massevis. Forsatt center cock-pit i modellene Vi vet at 31 og 34 er best-selgere. Jeg er jo oppvokst med HR så jeg er "biased" her. Kvaliteten på HR i dag synes jeg er bedre enn for noen år siden. Foreldrene mine har en 31, og her er det noen småting jeg ikke liker - men Mk II av 31 har høyere kvalitet på disse områdene. Så jeg tror HR har hevet seg litt igjen. Totalt sett opplever jeg at HR holder det de sier "affordable quality". Etter min mening har de mer enn god nok kvalitet på "snickeriene" under dekk. Etter at Pollen Maritime overtok HR i Norge svinger det litt mer av salget. 342 og 48 er storselgerne i Norge. Malø er flotte båter - litt rar med targa - men veldig praktisk. Men Malø er et litet verft - de lager vel 5-10 båter i året - og med tanke på om man en dag skal selge tror jeg det er bedre å holde seg til ett av de større merkene Redigert 29.Januar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Regina har jag ingen erfaring av.........har ikke vart så intressert i DS Malö håller fortfarande en hög klass på hanverket, jmf HR o Najad Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 men du känner mig Baatsman....o jag känner en som jobber på Malö, dokk ikke svigermor Gunga med alt utstyr du har montert i båten, kan den knapt kalles Najad lengre. Er vel heller Najad executive edition. For min del synes jeg Najad 355 er en flott båt hvis vi hadde vært 2. Najad 405 hmm litt liten men kanonflott. Najad 440 AC er bare deilig. Og her kommer de nye X ene inn også 42 ser flott ut, kanonbra. HR, ser SOLID ut, trygt. Hadde en 42 ved siden av meg i sommer. Meget bra, wincher som oljefat. Nå er båt min greie(kostnad), så det er best å vente på at Hamar ringer. Og hadde de ringt skulle jeg prøveseilt X42 og Najad 440 AC først. Mine pri. 42 fot er stort nok, når barna sier takk for oppholdet for stort. Så ikke utenkelig at neste blir mindre. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
bliss X Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Hvis jeg skulle kjøpt meg en annen båt så er HR 34 ganske aktuell ... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 342 eller 34? det er stor forskjell på de to båtene - 342 er vel 10 cm høyere enn 34 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Gunga med alt utstyr du har montert i båten, kan den knapt kalles Najad lengre. Er vel heller Najad executive edition. hvis du säljer din o legger litt emellan...så kan du få ta min som hon ligger (Jag behåller bare navnet!) så kan jag kjöpe mig en sådan her (med DS ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 342 eller 34? Ville satset på en brukt 34. 342 blir for "moderne" Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Her er båten: http://seilmagasinet.xstream.dk/webnode//p...ayer.php?id=335 Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 ....og med tanke på om man en dag skal selge tror jeg det er bedre å holde seg til ett av de større merkene det er nog det minste bekymret....seglare jorden runt, vet vad en Malö er...... det kommer folk fra hele världen som 'tittar til' sin båt när den bygges, mycket amerikaner det er ett litet varv, du får inredningen spesialanpassad til dine egna önskemål, det er vel nesten bare maststöttan som dom ikke kan flytte på.......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 det kommer folk fra hele världen som 'tittar til' sin båt när den bygges, mycket amerikaner Hjelper ikke så mye det Gunga - for vi som ikke er med i EU blir det dobbelt moms på bruktbåt. Vi momser den først inn i Norge - så må en kjøper momse den inn i EU. Da taper man fort mye på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 slepp förtöjningarna o ut o segla Bitteliten..några år, så tar du den med in som 'flyttgods'.....går ikke det ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Otto R Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Hadde vi vært EU medlem , så hadde vi sluppet moms på innførsel av brukt båt - da hadde jeg spart mange "lapper " men.men det er vel en del minus med å koble oss til EU også- Sverige er vel ikke veldig begeistret vel ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 - Sverige er vel ikke veldig begeistret vel ? det har sine + o sine -.......... jag kunde ta hjem min båt momsfritt o uten noe gebyrer.......bilpriser o renter har blitt billigare Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Spørsmål: Hvor legger dere listen på Scanner, Arcona(Sverige/Estland), Comfortina, CR, CB i kvalitetsbildet kontra de 3 andre. og Luffe. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Spørsmål:........................... i kvalitetsbildet kontra de 3 andre. Spørsmål: vad menar du med 'kvalitet' seglingsegenskaper... langtursegenskaper leva ombord bygge osv osv ser i Bavtråden att vi har olike uppfattning vad som skall värderas ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Egentlig dumt å spørre en svenske om kvalitet, Egenopplevd er greit nok det Ikke bland Bavaria tråden inn da den består kun av ekslusive medlemmer. Trenger anbefaling fra 4 personer for å skrive der. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Careka Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Ikke bland Bavaria tråden inn da den består kun av ekslusive medlemmer. Trenger anbefaling fra 4 personer for å skrive der. Men de andre du nevner, Luffe, Arcona, Faurby, Comfortina, de er i en annen klasse. Dette er i mine øyne båter som er mer for fart.(og egentlig hører X også til her.) De andre, Najad HR, Malø, Regina, Nauticat, CR, Nordship. er mer for komfort. Det er slik jeg opplever dem. Og så er det jo opp til hver enkelt å like det han verdsetter. Hadde bingen vært stor nok så skulle jeg hatt et eksemplar av alle. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.