Mouche Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Når det gjelder CR360 , les dette innlegget mitt så skjønner du hvorfor jeg plasserer den nye CRen der. Huffda! Ikke bra. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Careka Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Noen som vet når X kommer med sin 37cr utgave. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Enzo Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 X- 37 CR kommer vist ikke før til våren 2009 Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Redigerer den lista mi litt siden jeg glemte nye Maxier og GS * Malø , Regina *Sweden yachts , najad , hallberg-rassy , *Luffe , X-yachts , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , maxi *CR , elan , pronavia *Hunter,jeanneau,beneteau,dufour *Bavaria, delphia , CR360 Jeg er litt (men bare litt) uenig med lista. Jeg ville plassert Maxi og X-yachts på samme nivå 2. Og rykket HR ned til nivå 3. Er det slik at en performance-cruiser ikke kan ha samme kvalitet som en dekkssalong båt? Savner ellers Swan, Salona og Hanse på lista og ville plassert salona på nivå med elan og hanse på nivå med dufour. Swan havner på det øverste nivået. Eller på et eget nivå høyere enn Malø og Regina. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Savner ellers Swan, Salona og Hanse på lista jag savner Contest o Nauticat(segelversionen) sen skulle jag delat listen på 2......cruiser resp performance-cruiser Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sun Flyer Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 jag savner Contest o Nauticat(segelversionen) sen skulle jag delat listen på 2......cruiser resp performance-cruiser Tja, eller klarer vi å diskutere kvalitet uavhengig av egenskaper? Når du er inne på dekksalong kan vi også ta med danske motiva, samt franske ovni som begge er solide båter av høy kvalitet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) Er enig med deg jeanneu når jeg får tenkt meg om , helt enig , når det gjelder Swan så lager de ikke båter i folkelig størrelse og hører etter min mening ikke hjemme på denne listen , contest har jeg faktisk ikke satt meg inn i så den havner utenfor sammen med noen andre , hanse hadde jeg glemt så da oppdaterer vi igjen :) (nauticat er ikke seilbåt etter min mening så den forblir utenfor) * Malø , Regina *Sweden yachts , najad , maxi , X-yachts *Luffe , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , hallberg-rassy *CR , elan , pronavia *Hunter,jeanneau,beneteau,dufour *Bavaria, delphia , CR360 , Hanse klarer jeg ikke å plassere Redigert 29.Januar.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Jeg ville faktisk lagt Benetau, Hanse Bavaria,Delphia, Dufor 3 siffret på samme nivå. 2 siffret ville lagt på plassen over. Legger man bort prestige fra eierne, så er båtene på samme nivå. Dufour 2 siffret er faktisk veldig bra. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Birger Kullman 42(tidligere Forgus 42) er også en topp-plassering. Bygget i enestående matriale. En one off i særklasse. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Hanse klarer jeg ikke å plassere OK....ikke NC....det er greit....men grejjer du plassere denne da (du kan gissa först sen kan du kika på url'n ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Enzo Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) Jeg ville faktisk lagt Benetau, Hanse Bavaria,Delphia, Dufor 3 siffret på samme nivå. 2 siffret ville lagt på plassen over. Legger man bort prestige fra eierne, så er båtene på samme nivå.Dufour 2 siffret er faktisk veldig bra. Dette er det store redigerer kvelden , tør vel være enig med deg i dette og justerer listen etter dette så får vi nok til slutt en brukbar liste som vi kan spikre * Malø , Regina *Sweden yachts , najad , maxi , X-yachts *Luffe , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , hallberg-rassy , linjett , finngulf *CR , elan , pronavia , dufour 2sifret, sunbeam *Hunter,jeanneau,beneteau,dufour 3sifret ,Bavaria, delphia , CR360 , hanse Edit ! Gunga jeg vet linjett lager bra båter men jeg kjenner de ikke , la den inn i listen , håper det ble på rett plass. Baatsmann : birger kullmann båten er vel å regne som en one off eller ? Rolf: Slengte inn finngulf og sunbeam , de andre kjenner jeg ikke så de vet jeg ikke hvor de skulle plasseres Redigert 29.Januar.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Var i London i helgen og dro en tur til Hamble og Chatham og kikket på Malö 34. I Hamble lå det bokstavlig talt 1000 vis av båter, helt utrolig. Det eneste som ble shoppet var en bunke seilbåt magasiner til halv pris av Narvesen pris.... Det som slår meg etter en tur i marinanene og en gjennomlesing av bladene er at vi skandinaver er oss selv nærmest, bare se på listen over.... Båter som Oyster, Moody, Sunbeam, Contest, Friendship, Trinitella, Rustler og feks Finngulf bør vel også inn på den listen på et eller annet nivå. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Jeg skal høre med eieren i morgen. Meningen var å sette den i produksjon, men båten er MEGET kostbar. Er vel få 42 fotere i den klassen. Vakker båt i racing green farge, med utrolige finesser. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Enzo Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) Har sett den båten et par ganger , den ligger vel i østfold en eller annen plass , utrolig lekker og det ligger jo også en film om den på seilmagasinet Redigert 29.Januar.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) I 1985 kjøpte jeg en ny HR, som jeg solgte i fjor. Sist sommer overtok jeg en ny HR-31 Mk 2. . Lurer på om ikke du er den vi har fightet med de siste årene i Færder'n. HR 26 du hadde før? Og like aktiv som min Senior i "HR klubben"? 31'en seiler flott når man oppgraderer seilene litt. Absolutt en morsom og flott båt Redigert 29.Januar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) Edit !Gunga jeg vet linjett lager bra båter men jeg kjenner de ikke , la den inn i listen , håper det ble på rett plass. eftersom du bare har en 5 gradig skale...blir det vanskligt....men jag skulle nog skiftet Linjett o Maxi i din liste Maxi er bra o stadigt på gang oppover men tror neppe den passert HR ! den her da er det 'Swan-klass' dvs utanför listen??? Redigert 29.Januar.2008 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Har sett den båten et par ganger , den ligger vel i østfold en eller annen plass , utrolig lekker og det ligger jo også en film om den på seilmagasinet Ligger nok ikke i Østfold men i Akershus. Og eieren er min nabo. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Linjett er kostbare båter, linjelekre. Hvor bra de er, aner ikke. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) Linjett ligger nok høyt oppe i de indre seilkretser - flotte båter som er meget gode seilere. Verftet er litet - vet ikke helt - men tenker at de kanskje bytter 20 båter i året. www.linjett.com Redigert 29.Januar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Noen flere båter som kanskje passer i lista Wanquiez 41 DS Southerly (Shockwave-hjemmeside - drit og dra!!!) Sly 42 Saga 43 Pacific Seacraft 40 (lekre rundtgattere) Morris Yachts Hylas Alden Yachts Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ulysses Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) *Hunter,jeanneau,beneteau,dufour 3sifret ,Bavaria, delphia , CR360 , hanse Redigert opprinnelig innlegg: Leste tråden om CR360 etterpå. Men J/boats burde vel fortjene en plass i rekken av raske båter. Redigert 29.Januar.2008 av ulysses (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 J/boats er lekkert! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 * Malø , Regina *Sweden yachts , najad , maxi , X-yachts *Luffe , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , hallberg-rassy , linjett , finngulf ,J/boats *CR , elan , pronavia , dufour 2sifret, sunbeam,southerly,wauquez *Hunter,jeanneau,beneteau,dufour 3sifret ,Bavaria, delphia , CR360 , hanse Er jo morro tidsfordriv dette , bare rediger i vei om dere er uenige og mener noe mangler Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Lloyds følger hver båt tett igjennom hele produksjonen. Prislapp 150-200 +(+). visste ikke att Lloydssertifikatet var värt så mye....... idag har jag vart på banken o låst in sertifikat-papiren i valvet !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Siden tråden er i ferd med å skli litt ut, så fant jeg denne på finn.no i dag... og det må da være en rimelig båt med en dass til hver for kjernefamilien.. Atlantic 49 till 600.000 Nok.. ligger i Hellas Jeg kjenner ikke noe til båten, men den virker jo å være bra da.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.