Jump to content

Najad, HR, X-yachts

baatsman

Recommended Posts

Redigerer den lista mi litt siden jeg glemte nye Maxier og GS

* Malø , Regina

*Sweden yachts , najad , hallberg-rassy ,

*Luffe , X-yachts , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , maxi

*CR , elan , pronavia

*Hunter,jeanneau,beneteau,dufour

*Bavaria, delphia , CR360

Jeg er litt (men bare litt) uenig med lista. Jeg ville plassert Maxi og X-yachts på samme nivå 2. Og rykket HR ned til nivå 3. Er det slik at en performance-cruiser ikke kan ha samme kvalitet som en dekkssalong båt? Savner ellers Swan, Salona og Hanse på lista og ville plassert salona på nivå med elan og hanse på nivå med dufour. Swan havner på det øverste nivået. Eller på et eget nivå høyere enn Malø og Regina.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

jag savner Contest o Nauticat(segelversionen)

sen skulle jag delat listen på 2......cruiser resp performance-cruiser :smiley:

Tja, eller klarer vi å diskutere kvalitet uavhengig av egenskaper? Når du er inne på dekksalong kan vi også ta med danske motiva, samt franske ovni som begge er solide båter av høy kvalitet.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Er enig med deg jeanneu når jeg får tenkt meg om , helt enig , når det gjelder Swan så lager de ikke båter i folkelig størrelse og hører etter min mening ikke hjemme på denne listen , contest har jeg faktisk ikke satt meg inn i så den havner utenfor sammen med noen andre , hanse hadde jeg glemt så da oppdaterer vi igjen :) (nauticat er ikke seilbåt etter min mening så den forblir utenfor)

* Malø , Regina

*Sweden yachts , najad , maxi , X-yachts

*Luffe , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , hallberg-rassy

*CR , elan , pronavia

*Hunter,jeanneau,beneteau,dufour

*Bavaria, delphia , CR360 ,

Hanse klarer jeg ikke å plassere

Redigert av Enzo (see edit history)
Jeg ville faktisk lagt Benetau, Hanse Bavaria,Delphia, Dufor 3 siffret på samme nivå. 2 siffret ville lagt på plassen over. Legger man bort prestige fra eierne, så er båtene på samme nivå.Dufour 2 siffret er faktisk veldig bra.

Dette er det store redigerer kvelden , tør vel være enig med deg i dette og justerer listen etter dette så får vi nok til slutt en brukbar liste som vi kan spikre :lol:

* Malø , Regina

*Luffe , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , hallberg-rassy , linjett , finngulf

*CR , elan , pronavia , dufour 2sifret, sunbeam

*Hunter,jeanneau,beneteau,dufour 3sifret ,Bavaria, delphia , CR360 , hanse

Edit !

Gunga jeg vet linjett lager bra båter men jeg kjenner de ikke , la den inn i listen , håper det ble på rett plass.

Baatsmann : birger kullmann båten er vel å regne som en one off eller ?

Rolf: Slengte inn finngulf og sunbeam , de andre kjenner jeg ikke så de vet jeg ikke hvor de skulle plasseres

Redigert av Enzo (see edit history)

Var i London i helgen og dro en tur til Hamble og Chatham og kikket på Malö 34.

I Hamble lå det bokstavlig talt 1000 vis av båter, helt utrolig. Det eneste som ble shoppet var en bunke seilbåt magasiner til halv pris av Narvesen pris....

Det som slår meg etter en tur i marinanene og en gjennomlesing av bladene er at vi skandinaver er oss selv nærmest, bare se på listen over....

Båter som Oyster, Moody, Sunbeam, Contest, Friendship, Trinitella, Rustler og feks Finngulf bør vel også inn på den listen på et eller annet nivå.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

I 1985 kjøpte jeg en ny HR, som jeg solgte i fjor. Sist sommer overtok jeg en ny HR-31 Mk 2. .

Lurer på om ikke du er den vi har fightet med de siste årene i Færder'n. HR 26 du hadde før? Og like aktiv som min Senior i "HR klubben"?

31'en seiler flott når man oppgraderer seilene litt. Absolutt en morsom og flott båt :yesnod:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Edit !

Gunga jeg vet linjett lager bra båter men jeg kjenner de ikke , la den inn i listen , håper det ble på rett plass.

eftersom du bare har en 5 gradig skale...blir det vanskligt....men jag skulle nog skiftet Linjett o Maxi i din liste

Maxi er bra o stadigt på gang oppover men tror neppe den passert HR !

den her da er det 'Swan-klass' dvs utanför listen???

heli_sidan2.jpg

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

* Malø , Regina

*Luffe , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan , hallberg-rassy , linjett , finngulf ,J/boats

*CR , elan , pronavia , dufour 2sifret, sunbeam,southerly,wauquez

*Hunter,jeanneau,beneteau,dufour 3sifret ,Bavaria, delphia , CR360 , hanse

Er jo morro tidsfordriv dette , bare rediger i vei om dere er uenige og mener noe mangler

Siden tråden er i ferd med å skli litt ut, så fant jeg denne på finn.no i dag... og det må da være en rimelig båt med en dass til hver for kjernefamilien..

Atlantic 49 till 600.000 Nok.. ligger i Hellas

Jeg kjenner ikke noe til båten, men den virker jo å være bra da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...