Sun Flyer Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Siden tråden er i ferd med å skli litt ut, så fant jeg denne på finn.no i dag... og det må da være en rimelig båt med en dass til hver for kjernefamilien.. Atlantic 49 till 600.000 Nok.. ligger i Hellas Jeg kjenner ikke noe til båten, men den virker jo å være bra da.. Jeg er også nyskjerrig på disse. Tror det er solide saker. Det er flere å finne på yachtworld.com. For deg med alle dine barn må den jo være perfekt. Siden disse båtene er bygd for utleie er det jo veldig mange (man ganske trange) lugarer og toalett. Som bobåt for meg må jeg ha en lugar som er litt stor. Men til den prisen kan man jo leie håndtverker til å bygge om.. Skal vi dra ned og kikke? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Jeanneau du kan ju leie ut några rom..... ....blondinner Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 30.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 visste ikke att Lloydssertifikatet var värt så mye....... idag har jag vart på banken o låst in sertifikat-papiren i valvet !!! Husk svenske pesetas er ikke så mye verdt, og inflasjonen er Sverige er ikke ulik situasjonen i Argentina. Så jeg ville brukt pengene og ikke puttet de i banken. Det må da være mere fres rundt denne tråden en Bavaria. Her har vi både flotte båter som vi kan ha råd til samt noen "drømmebåter". Vi fikk inspill fra en HR eier av ny båt. Det synes jeg er flott, kunne håpe at flere fulgte opp dette. Bitteliten er født og oppvokst i HR, har hatt fine innspill ang de. Er det noen som eier båter rundt 40 fot av Orust-kvalitet nyere en 5 år Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Husk svenske pesetas er ikke så mye verdt, og inflasjonen er Sverige er ikke ulik situasjonen i Argentina. Så jeg ville brukt pengene og ikke puttet de i banken. du kan få kjöpe en kopi av mitt sertifikat billigt.....säg halve priset........ Er det noen som eier båter rundt 40 fot av Orust-kvalitet nyere en 5 år du Baatsman, kjöper du Orust-kvalitet, så kan du glemme garantitider o sånt som du er opptatt av nu..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Oteren Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Det må da være mere fres rundt denne tråden en Bavaria.Er det noen som eier båter rundt 40 fot av Orust-kvalitet nyere en 5 år Nå er vel en eier av topplistede båten Regina 43 lempet ut av det gode selskapet her inne.......har en anelse om at det hadde kommet klare meldinger fra den kanten.... Ellers er dette en av favorittrådene mine........masse flotte båter....befriende... Trodde etterhvert at det bare var et merke som passet for "vanlige folk" (hva nå det er.....) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 ................. merke som passet for "vanlige folk" (hva nå det er.....) Oteren det er et merke för 'vanligt folk'....om man kan akseptere o kjöpe noe brukt ! själv har jag aldrig haft problem att kjöpe hus eller bil som noen annen brukt för........ kjöp noe med kvalitet........dvs att grunnmuren er OK så kan du slutte o tenke på garantitider men en superflott stue, som hviler på leire......da hade jag vart lite betenkt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Jeg ble igår offer for ufrivillig opphold i 08-land, og kjøpte Segling for å korte pinen. De hadde vært ute og seilt Najad 355, og var fulle av lovord, selv om den ikke hadde den samme retningstabiliteten man var vant med fra Najad. Stor bredde og stålkjøl med blybulb gjør at den bærer mye seil. Selvsagt med gedigent trearbeid. Det er interessant å merke seg at akterlugar #2 er et ikketema på slike båter. Der skal det være store stuerom, og våtgarderobe. Man kan også få litt fornyet selvtillit av å lese at man mener at en båt på denne størrelse skal ha rorkult. Segling hadde også vært på Hull Manufacturers Scandinavia i Åmål som bygger båten frem til 3/4 ferdig før den sendes til Orust for ferdigstillelse. Vakuumstøpt epoksyskrog med påfølgende autoklaving for topp kvalitet og lav vekt. De bygger en 355 i uka med 3/4 års ventetid. Lotto noen? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Det er interessant å merke seg at akterlugar #2 er et ikketema på slike båter. Det var derfor slike båter er ikketema for de av oss som har familie utover kjernefamilen.... De passer rett og slett ikke inn for 2 voksne, 3 tenåringer og 2 mindre barn..... Dermed blir man gjerne offer for slike sakligheter som enkelte bidrar med i debattene "Det går på bovolum, bovolum, bovolum, bovolum og motorstørrelse" når man velger en båt som er praktisk til sitt bruk.... Jeg kunne gjerne tenkt med en Orust båt, men siden de ikke leveres med 3 lugarer i størrelser rundt 40 fot så er det helt uaktuelt for oss å tenke på engang.. men flotte båter er det i allefall.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 I enhver tråd......... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Nå er Najad 355 en lettvekter i forhold til andre Najad, ser vi på en 37 er vekten rundt 12000 kg. 355 er bygget for å ta en del av "fart med eksklusivitet". 2 lugarer, med plass til våtrom, seil/sykler. Jeg tror 355 trigger segment par rundt 50 med mulighet til å ta med et par til. Når våre ¨håpefulle flytter ut, da går vi ned i størrelse rundt 37-40. Kan da også bli en 2 cabiner. Men jeg tror nok det blir 3 da også. Bare ta bort putesettet. Fine med 2 er ofte at du fåt tilgang via cock-pit. Nå er det kun 440 AC som trigger. 405 synes liten. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 en del av desse båter blev unödigt tunge...... det berodde på att man gick over til sandwich i skroget för att öka styrken ! men man fick ikke på den tiden 'tilgodo-räkna' sig sandwich enl Lloydskraven. så ytterplasten i sandwichelementet dimensionerades opp så att det i sig klarade Lloyd-kravet för enkellaminat ! sen fortsatte man inåt med divinycell o ett inre laminat....... 'man fikk 2 båter i en !!'..........tror att det var 370 som byggdes så...urstarkt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Jeg kunne gjerne tenkt med en Orust båt, men siden de ikke leveres med 3 lugarer i størrelser rundt 40 fot så er det helt uaktuelt for oss å tenke på engang.. men flotte båter er det i allefall.. 6 sengeplasser i en HR 40. To foran, en i salongen (oppfellbare sofarygger) og 3 bak. Men hvert sitt rom får man ikke nei. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Jeg ble igår offer for ufrivillig opphold i 08-land, og kjøpte Segling for å korte pinen. stakkers deg i vare på baksiden.......... jag fikk med mig ett vindror hjem Tror förövrigt att 355 er med på messen her! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Den 355'en hadde en fiks detalj med roret. Du kan velge 1, 1.2 eller 1.5 tørn borde til borde. Prøv det ikke under seil. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 2.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2008 I enhver tråd......... Det kalles "Diare" Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
crew Svart 2.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2008 20 msek blåste det her vet at gutta hadde det fint Tror det så gjerne. Seilte en HR 31 over nordsjøen i liten til stiv kuling og 3 - 4 m bølger. Var ikke bekymret et sekund. Ikke kona heller ::) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2008 HR31 er fine båter http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&savead=1 Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 2.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2008 jag fikk med mig ett vindror hjem Gratulerer, Gunga Din! Hvilken type? Pris? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Monitor.... til 18'kr, hade gått ett par reiser i Östersjön.......ser ut som nytt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 klippt fra GP ....................Och då må man betänka att varvets segelbåtar ligger i prisklassen 2,5 miljoner kronor för den mellanstora 355 medan deras 57 fot långa segelbåt landar på 15 miljoner kronor. Vem som har råd att köpa den? Ja, norrmän är några av våra största kunder. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Har lagt til litt i lista di Enzo * Malø , Regina *Sweden yachts , najad , maxi , X-yachts *Luffe , Arcona ,Dehler , comfortina , faurby ,Swedestar ,grand soleil , scanner , Tartan ,Nordship, hallberg-rassy , linjett , finngulf ,J/boats *CR , elan , pronavia , dufour 2sifret, sunbeam,southerly,wauquez *Hunter,jeanneau,beneteau,dufour 3sifret ,Bavaria, delphia , CR360 , hanse Men det er jo flere der ute.. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.