Jump to content

Sanitærvæske hvilken er best?


SRA

Recommended Posts

Har aldri testet hva som er bra - men er fornøyd med denne

Aqua Kem Green

f16394-4.jpg

 

Finns også i et par andre varianter - uten at jeg vet forskjellen - de er blå og rød

 

Bruker vel 1-2 flasker i året. Har alltid ombord og har på mellom tømminger og når jeg renser anlegget med ferskvann. Lar det da gjerne stå med ferskvann i et døgn eller så

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil anbefale deg å bruke en luktfri sanitærveske. De parfymerte lukter vanvittig sterkt og har du først fått dem i septikktanken blir du aldri kvitt lukta igjen. Vi brukte den blå Aqua Kem for 15 år siden i porta potta'n i campingvogna og parfymelukta sitter i ennå. :puke: Det finnes sikkert flere merker luktfri sanitæveske, men den jeg kan komme på akkurat nå er Green Viking. Maritim fører denne, og jeg tror også Felleskjøpet kan skaffe den.

 

mvh

Ella

Redigert av mor Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Green Viking er tingen. :yesnod: Erfarer denne som luktfri.

 

Virker annerledes enn tradisjonell parfymert blå væske som bare "sminker" odøren. Green Viking fremskynder nedbrytingen av septikken fremfor å motvirke lukt. Denne prosessen hindrer visst vond lukt. Effektiv.

 

Anbefaler kjøp!

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Link to post
Share on other sites

Finns også i et par andre varianter - uten at jeg vet forskjellen - de er blå og rød

Thetfords produkter Aqua Kem er så vidt jeg vet spesielt utviklet for Porta Potti. Da er det slik at en av typene skal brukes i "skylletanken" (dvs. ferskvannstanken øverst) og den andre skal blandes i "tømmetanken" (dvs. septiktanken nederst). Men jeg husker ikke hvilken farge som skulle hvor, det står imidlertid på flaskene.

 

Støtter for øvrig de siste som anbefaler Green Viking. Jeg brukte Aqua Kem før, men syntes parfymelukta ble kvalmende i lengden. Green Viking er mye snillere mot neseborene ... :wink:

Redigert av Skvulpen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...