Jump to content

Påsketuren 2008


Astor

Recommended Posts

Med 10 plussgrader i lufta blir det at man tar en titt på kalenderen og lurer på om påska ligger på lur bak neste hjørne. Men det nok enda 7 uker til vi setter baugen sørover mot Koster. Vi er mange båter fra Sætre/Hurum som legger kursen til Strømstad og Koster i påskeferien. Og denne turen gleder vi oss alle til.

Etter å ha fått bunkret det nødvendige i Strømstad drar vi i samlet flokk ut til Koster for kos utover i uken. Og nesten alle i vår flokk er BP-medlemmer. Vi samles på K-77 og utenfor Larollen kommer TINE III fra Hortenkanten. Både Escada, TINE III, Nor_West, Repratørn, og aknske Lovebåt er med bedover samt et par tre til i følge.

Påskedagene bringer oss rundt om på Nord Koster og ikke minst sildebordet ombord i Escada er veldig populært.

 

La oss håpe at isen ikke legger seg i Sætrepollen slik at gutta/jentene ikke blir innefrosset. Påsken er som kjent litt tidligere enn vanlig i år. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja, båten skal ut til påske i år også. Som mange andre blir det tur ned til Hvaler/Strømstad/Koster-området. Så satser vi på at været blir noe bedre enn i fjor påske - for da var det sånn: VIDEO. (Den observante seer vil se at det ikke akkurat var sild eller påskemat på menyen denne dagen...Men godt var det. :lol: )

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Jeg får rykende fersk båt til påsken jeg! Å gud som jeg gleder meg, og vi har allerede planen for påsketuren klar. Da er det å samle sammen venner i sine båter å farte ut i sørlands skjærgården og bare storkose seg. Vi får håpe på fint vær, jeg er meget optimist når det gjelder akkurat dette i år :yesnod:

 

Nå gjelder det bare å klare å stagge lengselen til midten av Mars. Nattesøvnen må vike av og til for iherdig tankegang om hvordan det blir å dra på tur i drømmebåten eller det bare stå til rors ut fjorden. Til og med hvordan jeg skal henge fendrene og hvordan det blir å stoffe og polere et så stort skrog har holdt meg våken til langt på natt :crazy:

Link to post
Share on other sites

Er en enslig seiler velkommen?

Hvis det er Strømstad / Koster mafian du mener , så ser jeg ikke noen grunn til at ikke du er velkommen . Påsketuren er jo et av høydepunkta i året , da kommer resten av kjentfolket på vannet og året's første tur for Økosjefen . Tipper vi får besøk av flere nye BP båter iår , ryktene sier så og det er jo bare artig det . Men i fjor var det meget trankt om plassen på Koster , kansje været som hadde noe å si der . Det blåste godt nesten hele påsken , men litt flax gjorde turen nedover og hjem ganske bra .

Det som også er litt ok , er at gutta tar Sandefjord's båter t / t og shopper det som traller og rygg klarer :wink:

 

Høydepunktet er helt klart sildebordet ombord i Escada , er ikke alle som liker det men . Spiller liten rolle , plenty andre ting å hive nedpå . Stiller kansje litt bedre iår , da båten er pussa opp og blitt noe bedre innvendig når det gjelder komfort . Vi hadde jo ikke vært på tur med den før , så var i overkant noe spente . Iår har vi fått erfaring med båten , den har fått div ansiktløftninger som eldre damer gjerne gjør . Så vi gleder oss og prater stadig om påsketuren alt , eller den prater vi om hele året . Jeg jobber stadig med saken om å få med Solungen , men det er ikke lett . Men etter at vi monterte inn ny varmer i Solungen ved juletider , så kansje dem blir med . Være aleine fra denna sia , sammen med Sætremafian er ikke bare bare . Så hadde vært kjempe om vi hadde blitt en båt til herfra , så kansje .

 

Det er ikke lenge til nei , er vel egentlig bare en snæpp så er den her :yesnod:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Et kort regnestykke sier at vi blir rundt 10 båter som går sørover til påsken, dersom isen ikke legger seg for folket i Horten og Sætre. Det kan bli en bra konvoi det hvis vi hadde gått samlet.

 

Er det flere som har lagt planer for påsken?

 

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Er en enslig seiler velkommen?

Vi slenger nok innom i år som i fjor tenker jeg, så helt alene seiler blir du nok ikke.. Det blir non en del båter på Koster som Astor skriver... Seiler vel fra Langesund "palmelørdagen" om været er som i dag... ett par og førti nautiske er det, så det blir en fin tur

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kommer du på sjøen til påsken Enzo?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg håper inderlig at jeg gjør det men om det skulle vise seg at det ikke går så elger jeg meg med på en annen båt.

 

Båten er nå inspisert av takstmann og skal inspiseres ytterligere når de får slipt hullene i skroget litt større , da kan vi håpe og be at beste scenario slår til og skadene kan utbedres fra utsiden uten voldsomme operasjoner og om Vallø marina da gjør som de sier (vi kan ta den litt innimellom og begynne snart) så kan det løse seg fortere enn de først forespeilet.

Det første de sa var at dette er en stor skade som nok muligens ikke vil være ferdig før i juni.

 

Jeg vet nok mye mer om en ukes tid så det blir spennende.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Tiden går fort mot påske. Isen har lagt seg i Indre Oslofjord rundt havner og stillestående vann. Vi får håpe at vindværet gjør sitt for at de som ligger på land skal få vann under kjølen og ikke plante skuta rett på isen. :lol:

 

Det går som regel bra. Varmegrader i vente.

 

Regner med å gå sydover allerede torsdag kveld. (13. mars) Overnatter trolig i Engelsviken hvis vær og vind ikke har slått seg helt vrang. Skuta ligger klar, ferdigbunkret. Det skal bli fint med noen dager fri og kos blant venner. :cheers:

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har ikke du akkurat kjøpt ny båt Miranda ? :yesnod::yesnod::yesnod:

 

 

Stemmer, og vi har allerede tilbrakt en helg i den, og denne står også for tur.

Nå kan vi endelig bruke båten hele året uten å tenke på frost, snø og regn.

 

Men vi venter på vår og sommer med lengsel :cool:

 

Må dere alle sammen ha en fin påske i båten med nydelig vær. Skal følge med om noen av dere legger inn noe her på BP

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

Vi satser på lørdag 15 mars om været er brukbart, kan bli palmesøndag i værste fall. "Full" båt denne gangen med to voksne og 3 unger... Går nok rett til Koster og legger oss der uten andre planer enn til Strømstad med hurtigbåten for bunkring av "medisin" til de voksne og pizza til ungene....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nærmer seg ja, øko har fixe fri fra fredagen før påske .Så da er vel saken klar,går nedover fredag om ikke noe dukker opp .Møter vel Nor_West m/flere uti fjorden her tipper jeg ,satser på govær da ....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Da ses vi sikkert i Strømstad/Koster neste helg Sydvesten, Tine, Catlina og Nor_West. Vi drar vel sørover på fredagen. Same procedure as last year med Sandefjordtur og sildebord i Sundet. Gleder oss.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Nærmer seg ja, øko har fixe fri fra fredagen før påske .Så da er vel saken klar,går nedover fredag om ikke noe dukker opp .Møter vel Nor_West m/flere uti fjorden her tipper jeg ,satser på govær da ....

 

Tine III

 

Jeg tusler rolig nedover torsdag kveld, Tine! Overnatter trolig i Engelsviken og går derfra i rolig tempo mot Strømstad. Er vel der rundt fredag ettermiddag vil jeg tro. Et lite regnestykke gir oss ti BP-båter i følge vil jeg tro. Koslig å komme å møtes igjen! :cheers::flag_sw:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...