Jump to content

Påsketuren 2008


Astor

Recommended Posts

Flotte båtbilder dere har lagt ut her TMS og SuperGnisten, fint å se seilbåter som er laget for å brukes og ikke ligge på land i vinter månedene..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

En seilas gjennom Blindleia i dag med speilblankt vann, snødekte holmer og skjær, ingen andre ute, isen begynner å legge seg samt strålende sol var helt fantastisk. Vi har i dag gjort unna strekningen Mandal - Lillesand.

 

Årets påsketur har så langt vært flott. Men en opplysning. Det er avgiftsbelagt i Mandal også nå i Mars. Kr 160 per døgn :eek: Ikke sanitær, internet eller søppeltømming. Kun strøm.

 

Å få tak i diesel var heller ikke helt enkelt. Gikk inn til Flekkerøy, men der lå deler av ei brygge i veien. Jeg påkalte folk fra butikken og de hadde ikke lagt merke til dette. De ville at jeg skulle kjøre over, men som jeg sa så hang der tau på sakene som jeg da kunne fått i propellen. Vi forsøkte deretter marinaen i Kristiansand gjestehavn, men der virket ikke kortautomaten. Jeg ringte styrer, men han var ei halvtime unna og oppfordret oss til Korsvikfjorden marina. Som sagt så gjort. Jammen tok de seg godt betalt !!!! For å si det slik, jeg fyllte ikke opp tankene, kun påfyll av nødvendig slik at jeg kan bestille tankbil neste uke. (trenger rundt 2000 liter).

 

Vi har i dag ikke møtt noen andre båt-turister. Litt forunderlig egentlig med tanke på så flott vær vi har. De siste dagers vind har skapt litt dønninger spesielt over Kvåsen, men ikke slik at det er generende.

Link to post
Share on other sites

Vi satte ut båten på Onsdag.- Flott vær. Vi la oss i Arendal Gjestehavn da været som var meldt tydet mer på hjemmevær enn noe annet. Har hatt utallige turer frem og tilbake fra Gjestehavna og hjemme. Men snøen har ikke lagt seg på kalesjen. Alt i alt har dette gått veldig bra. Tenkte oss en tur ut i dag me det var så mye is på tauer og båt at vi fant ut at vi venter en dag. Men på Onsdag fikk vi testet D4-300. Utrolig mye mer trøkk enn den gamle KAD 44 en. Ha en fortsatt fin påske.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Årets påsketur gikk til snøværet på sunnmøre fra tirsdags morgen til søndag kveld (imorgen) . Hadde planlagt en par fisketurer og slikt, Istede ble det en ski tur i Styryn og så fortsatte jeg litt med oppussingen av hytta. Selv om påsken ikke ble helt som jeg hadde planlagt, har jwg hatt en fin påske.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Etter 9 dager på påsketur er vi hjemme i stua igjen , lengter ut igjen alt . Hadde jo kjempe vær hjemmover fra Strømstad idag , da vi gikk sammen med Chanty og Lovebåt . Resten av BP båtene som blei igjen på Koster igår tok oss igjen ved Engelsviken der vi sa hadet for denne gang til Chanty . Lovebåt Chanty og vi gikk fra Koster igår og inn til Strømstad , der vi fikk nok en handlerunde på pubb og klesbutikker .Vi hadde en knall avsluttning på påskeferien ombord i Tine III , med dans og rolig bakgrunnsmusikk . Vi på Tine III takker for denne gangen og ser fram imot flere turer sammen med gjengen . Sender en hilsen til alle sammen Nord_West - Camilla - Escada/REM - Stressless jubilanten ;) - Markus - Hilde II of Sætre ( mener jeg den heter ) - Chanty - Lovebåt - Astor - Westbas - + resten som jeg ikke husker båtnavna på . Takker for en kjempetur i år igjen , en tradisjon som jeg håper holder seg lenge . Jeg tipper at det ikke er så lenge før mange av oss treffes igjen på sjøen , håper alle sammen hadde like flott tur hjem som oss . Så håper vi sees snart igjen .

 

Hilsen oss på Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

langoeya.jpg

La merke til dette bildet ditt Astor

 

 

kopi_av_dsc_0024.jpg

Var selv en tur på Atlanterhavsveien og tok noen bilder i går. Og sjekk dette bildet - er ikke det samme båten som Astor har bilde av?

Kanskje det er Astor selv i fint driv gjenom Vevang-strømmen?

 

 

 

kopi_av_dsc_0020.jpg

Fint og kaldt vintervær. Og noen hadde tatt seg en tur i småbåter for å fiske ved Storseisundbrua.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Etter 9 dager på påsketur er vi hjemme i stua igjen , ....... Så håper vi sees snart igjen . Hilsen oss på Tine III
Jeg trodde at du hadde fått nytt digitalkamera til jul - og ikke noe bilde er lagt ut på BP etter påsken 2008? Er dette i god BP-ånd? Båtentusiaster deler gjerne flere opplevelser med hverandre. Dette innleggtet ditt sørger vel for at du ikke blir årets båtentusiast de første 2 - 3 følgende årene.
Link to post
Share on other sites

Jeg trodde at du hadde fått nytt digitalkamera til jul - og ikke noe bilde er lagt ut på BP etter påsken 2008? Er dette i god BP-ånd? Båtentusiaster deler gjerne flere opplevelser med hverandre. Dette innleggtet ditt sørger vel for at du ikke blir årets båtentusiast de første 2 - 3 følgende årene.

Joa fikk da camera av nissen , men å legge inn bilder er ikke min sterke side så derfor . Har da prøvd , men som sagt ikke så lett. koster_2.jpg

Her et fra Koster før snøstormen kom over oss

.koster.jpg

Her et bilde på vei hjem idag i finværet .Ser Lovbåt og Chanty i bakgrunnen hvis du ser godt etter

stroemstad.jpg

Og her fra Strømstad da isen lå utover på mårran før vi reiste hjem . Så da fikk du 3 stk bilder Roaldbj, klarte det jo ettervært .Har en bøtte til med bilder , men ikke alt som passer på trykk . Men fant disse 3 , så det for holde for denne gang :wink:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Årets påske har hatt ALT av vær.

 

Da vi lå på Bolerne, måtte vi holde oss inne i båten i noen dager. Da så det slik ut:

130.jpg

 

Etterhvert så roet været seg, og da ble det mye bedre. Da så det slik ut på Bolerne:

2223._3.08_012_komprimert.jpg

 

I dag startet vi på turen hjemover mot nord. Utenfor Slagentangen så vi 2 hvaler (vet ikke hva slags sort hvaler.) Fikk desverre ikke tatt noe bilde av dem. Det var i hvertfall veldig fint utpå:

2223._3.08_043_komprimert.jpg

 

Nå ligger vi i gjestehavna i Horten. I morgen starter siste etappe hjemover mot Oslo. Planen er å stanse i Dragsund for å grille pølser... :smiley:

 

PAGURUS II m mannskap

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Var selv en tur på Atlanterhavsveien og tok noen bilder i går. Og sjekk dette bildet - er ikke det samme båten som Astor har bilde av?

Kanskje det er Astor selv i fint driv gjenom Vevang-strømmen?

 

Nei det er nok ikke meg. Jeg tok bilen oppover denne gangen. Men trolig samme båten.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ktpriv:

Nei, det ble ingen tur til Horten langfredag. Men, i ettertid ser jeg jo at vi absolutt burde fått til det, for da hadde vi mest sannsynlig ikke ligget innefrosset i båthavna. Skjønt, isen lå rimelig tykk allerede da...

 

Var nede i havna i morges, og sjekket litt. Ferskvannet ombord var ikke frosset, og temparaturen ombord lå på 14 grader. Nå skal det sies at jeg har en liten oljeovn på 300 w inntil ferskvannspumpa, og en vifteovn på 1500 w i kabinen.

 

Så den blir nok liggende der nå en ukes tid og vel så det, for isen er tykk.

Link to post
Share on other sites

Det skal mye til å få noe skade på et plastskrog av isen. Litt værre om man har flaps eller trinn i vannlinja som fryser inn i isen, men for et slett skrog skal det nok endel til. Pleier å lage litt rom rundt båten i slike kuldeperioder, så den ikke ligger helt fast, men har aldri fått noe skade. Plastbåt fungerer også godt som isbryter innen rimelighetens grenser. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hittil har det gått bra....ferskvannet er ikke frosset, og båten lar bevege på seg. Det ligger en åpen rand rundt båten, mest fordi jeg har god varme ombord. Så den ser ut til å trives der den ligger.....

 

Det er riktig at det lå en annen Spirit 360 i Horten....han har nicknavnet origo her inne. Han hentet seg ny båt nå i februar.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...