Jump to content

Påsketuren 2008


Astor

Recommended Posts

Koslig å komme å møtes igjen! :cheers::flag_sw:

Jupp på tide nå selv om det er noe tidlig for dem fleste , meldt snø regn imårra . Men pytt pytt er ei uke igjen , det er forsåvitt bra det .Nok å gjøre ombord , prekas

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

jaja, det e godt at sesongen for mer bevegelig båtliv nærmer seg.. (noen som har lyst på litt sprengnings erfaring? har en bro som helst sku vært vekke :yesnod: ) men til nød har vi fått åpning førstkommende torsdag, så då bære det til "havs" om en kan kalla trondheimsfjorden det. skal no uansett ut til Hitra en tur, satser på fint vær og stabile 8 m/s så blir dette en glimrende påske :flag::drink:

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Link to post
Share on other sites

Det ser ut som Volvoen skal få 6 gangtimer på seg lørdagen, er meldt lite vind på Koster.. 1,5 m/s

Fra yr.no og Nord Koster

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kommer du kanskje innom å hilser på oss som ligger på Koster på veien tilbake Bliss X?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det kan godt hende vi kommer innom Koster en tur.

 

Nei dette er ikke min båt. Det er et rent henteoppdrag og båten skal inn i flåten av DN Cup båtene som brukes til bedriftsregattaer.

De har tidlgere benyttet bav 42 match men bytter dem nå ut med X-41.

Håper båten har sprayhood, for dette kan blir ganske så surt. Vi har blitt lovet at varmeapparat og kartplotter skal være ferdig montert.

 

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=180572

Link to post
Share on other sites

Vi stikker en liten 14 dagers tur til Thailand. Påsken blir god og varm. Ønsker de som skal ut på sjøen en god tur.

 

Både kanin og hund tar en tur til svogers i Østfold.

Hvis det er noen som kjeder seg, er det muligehet for å starte poleringen. Bare i si i fra.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Bitteliten, men din nye lader er det kjapt gjordt. Turkameraten ligger som et slaktoffer på gulvet rett på meg. Skikkelig søvngjenger, men dertil ivrig tidlig

på dagen. Geriljakaninen som voffers synes er litt skummel, hoverer majestetisk i buret nede. Svogers er tam

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Tvert imot. Her snakker vi om en båt etter mitt hjerte. ENDELIG EN SEILEBÅT. :yesnod:

 

Od det skriver du so er vant til skikkelig merke.

 

Får snart en tilbud fra samme lev på en XC42. 107 kvm seil på en 42 cruiser, det lar seg høre. Er litt seriøst int i denne. 1. båt kommer vår 2009.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Od det skriver du so er vant til skikkelig merke.

 

Får snart en tilbud fra samme lev på en XC42. 107 kvm seil på en 42 cruiser, det lar seg høre. Er litt seriøst int i denne. 1. båt kommer vår 2009.

 

Hvis det er Viksunden du tenker på, så var det et bra bekjentskap som varte i 7 år. Men jeg er egentlig en seiler. Livet byr på mange kompromisser vet du.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Er det flere som stikker mot Sverige på torsdag?

 

Går fra Tofte ved 17-tiden, trolig med kurs mot Engelsviken. Lytter 16/77. Hyggelig å treffe andre fra BP utpå også.

Det skal bli godt med noen dager fri fra kjas og mas. :flag_sw::cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det ligger ann til blankt vann og dager med sol i første del av påskeferien her i Oslofjorden.

Tanken er å kanskje ta turen ut til Urdsholmen i løpet av påsken. Stedet det snakkes så mye om. Vil benytte tiden til å fotografere og ta endel video. Deretter ligger det kanskje ann til å gå over til Bolærne på hjemturen. Vi får se om det er flere som tenner på ideen med Urdsholmen. Jeg har godt kartverk for farvannet.

 

I fjor blåste det hele påsken. I år ser det langt lysere ut for motorbåtfolket som liker seg best når vannet ligger speilblankt mot horisonten.

 

God båt-påske folkens! Om dere skal pusse båt eller ta turen utpå.

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Turen min blir nok en runde rett ut døra, og opp gressmatta hvor båten står, burkaen er av da jeg nylig fikk kalesje..

 

Skrapte ned hele båten i fjor, og gud og gla jeg er for det.. i år er det bare små pussling og kose arbeid. Noe jeg ser frem til :cheers: Sene kvelder med pils og båt fiksing. Fy flate og bra det blir..

 

Dere får alle ha en god påske, som astor sa, om det blir på båttur eller båtpuss.. :cheers:

Link to post
Share on other sites

God tur til Koster og Ursholmen Astor. Når du kommer til Ursholmen må du smake på brønnvannet like ved brygga. Det er fantastisk. Dersom du går på beina mot nordsiden av øya, finner du et flott natulig basseng. Øya har en interessant historie og har flotte geologiske tegninger. Jeg vet du har kartet jeg legger ved, men studer det svææææært nøye. Og vær sikker på at du ser alle skvalpeskjærene når du nærmer deg innseilingen til Ursholmen. Dette er ikke en seilas for mennesker med svake "nerver". Jeg anbefaler også å bruke utkikk - undervannsskjærene er lette å se når vannet er litt rolig. Det sikreste er å seile inn nord-vest fra, men den innseilingen har jeg aldri forsøkt selv.

 

ursholmen.jpg

Link to post
Share on other sites

Tar over "nybåten" i Tønsberg på Skjærtorsdag, så blir det vel å sette seg inn i hvordan alt fungerer før påsketuren skal ta meg til hjemmehavna i Drøbaksundet.

 

Noen som har gode tips for hvordan en kan ta seg fra Storsand/Sætre til Tønsberg forresten, må få hentet bilen der nede mot slutten av påska...

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...