Jump to content

Windy 27 cc, erfaringer?


Straycats80

Recommended Posts

Hei . Vi har vurdert å gå til innkjøp av nevnte båt. Men er litt usikker på denne typen. Når det gjelder fart, osv. Har før hatt en del båter som blir bløt i sjøen. Og som ikke har vært noe spesielle i sjøen. Er det noen som har noen erfaringer eller tips å komme med. Hva bør jeg se etter av feil på disse båtene. Takk for svar

Link to post

Har hatt Windy 27 CC 1984 mod. KJøpt i 88 solgt i 93. Flott båt med enormt gode sjøegenskaper. Markert V-bunn som gjør at du trenger power. Vi hadde

165 hk diesel, Maks 24, Marsj 22. Bør har rundt 250 hk.

 

Stor rommelig salong ute/inne. Egen midtlugar på SB side. Har bare lovord og si om denne båten. Massiv, tung en båt som bør være attraktiv fortsatt.

Skroget holder høy klasse ennå. En 88 mod burde være tingen.

 

Byttet nye puter/stoler ute. Skrudde alt av treverk ute og slipte og oljet alt. Båten var forut for sin tid.

Vi sees!

Link to post

Da antar jeg at det er en 200Hk V8 bensin motor??

Denne begynner i så fall å bli ganske gammel selv om den ikke har mer enn 100timer på telleren.

Bare en tanke. Dette vil/skal evt påvirke prisen en hel del til din fordel.

 

En med AQAD41B og 200HK diesel hadde nok vært et bedre valg, eller kanskje helst enda noen HK til :yesnod:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...5cbatsXz4962712

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Enig Frode,

 

Jeg har egent aldri vurdert denne båten (Windy 27) da den er for gamelmodig og med dårlige løsninger men dette eksemplaret var faktisk meget bra. Glimrende sofaløsning bak og så ser jo båten svært vellholdt ut da.

 

30_-290133042.jpg

 

V-bunnen på disse båtene er bare rå!!

Min Sea Ray så nesten flatbunnet på siden av en Windy 27 på slippen i fjor vår.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Jeg har egent aldri vurdert denne båten (Windy 27) da den er for gamelmodig og med dårlige løsninger men dette eksemplaret var faktisk meget bra. Glimrende sofaløsning bak og så ser jo båten svært vellholdt ut da.

V-bunnen på disse båtene er bare rå!!

Min Sea Ray så nesten flatbunnet på siden av en Windy 27 på slippen i fjor vår.

 

Hvilke løsninger synes du er dårlige på Windy 27? Denne båten er vel dessuten original.

 

mvh tuffff

Link to post
hva er enkelt forklart, fordelen med v bunn sf? er det retningsstabilitet og går finere i grov sjø som er + og farten blir noe dårligere?? ja ser myke og fine ut de putene der. ville tro det der var et greit kjøp hvis motoren er nogenlunde frisk.

 

Ja bedre sjø egenskaper som er spesielt merkbart i litt grov sjø, bakdel er som du antyder at båten blir litt tyngre å drive.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Hvilke løsninger synes du er dårlige på Windy 27? Denne båten er vel dessuten original.

 

mvh tuffff

 

 

Mulig at jeg blir lurt av god presentasjon av denne båten. De jag har sett på har gitt inntrykk av et gamelmodig design.

 

Se for eksempel på denne 1983 modellen, denne uteplassen gir ikke set samme positive intrykk.

 

13_1785454942.jpg

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Windy 27 CC er bred og har stor inne og uteplass. Den fortjener 300 hk, da går den aller best (Veritasgodkjent for 2x225 hk).

Fra 28 knop og oppover trives den dype v-bunnen som fisken i vannet, men av økonomiske grunner (eller at markedet manglet store dieselmotorer som passet i båten som singelinstallasjon) ble den jo levert med 165 og 200 hk som er i minste laget.

Med doble diesler ble den noe tung i ræva den gang da det ikke fantes lettvekts alternativer.

Med full tank og stor familie eller stor vennegjeng på tur kan man glemme å holde den i plan uten å ha full gass kontinuerlig med under 200 hk (165 hk versjonen klare neppe å dra opp i plan i det hele tatt med så mye last. Min 250 hk hadde store problemer med full tank og 9 mann ombord :lol: )

 

Min -84 har original hardtop:

 

windy41.jpg

 

windy1.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Nå har det seg vell også slik at man ikke kjøper båt til vennegjengen, men til familien. Ettersom vi er bare 2 tror jeg denne båten vil fungere meget bra. Men vi får se. Er vant med snekker så jeg tror farten blir bra nok for oss. Men er det noen som har erfaringer med kvalitet på motor samt drifstoff forbruk

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...