Straycats80 Startet 30.Januar.2008 Del på Facebook Startet 30.Januar.2008 Hei . Vi har vurdert å gå til innkjøp av nevnte båt. Men er litt usikker på denne typen. Når det gjelder fart, osv. Har før hatt en del båter som blir bløt i sjøen. Og som ikke har vært noe spesielle i sjøen. Er det noen som har noen erfaringer eller tips å komme med. Hva bør jeg se etter av feil på disse båtene. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.Januar.2008 Del på Facebook Svart 30.Januar.2008 Det er en annen her på forumet som kanskje vurderer samme båten som deg Sjekk her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=37181 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Straycats80 Svart 30.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2008 Ser de skryter en del av denne båten ja, skal ned å se på den til helga. Så det blir spennende. Men kan ikke være samme båt, da den n ikk er lagt ut til salg Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 30.Januar.2008 Del på Facebook Svart 30.Januar.2008 Gå inn på windyklubben.com og se, du/dere burde finne et og annet å lese der. På biblitksiden er det akkurat lagt inn orginalbrosjyre fra båten var ny. Du må registrere deg , menn det koster ikke noe. Det finnes også medlemmer som har båten. Lykke til med båtkjøp. Hilsen Finn Erik Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 30.Januar.2008 Del på Facebook Svart 30.Januar.2008 Har hatt Windy 27 CC 1984 mod. KJøpt i 88 solgt i 93. Flott båt med enormt gode sjøegenskaper. Markert V-bunn som gjør at du trenger power. Vi hadde 165 hk diesel, Maks 24, Marsj 22. Bør har rundt 250 hk. Stor rommelig salong ute/inne. Egen midtlugar på SB side. Har bare lovord og si om denne båten. Massiv, tung en båt som bør være attraktiv fortsatt. Skroget holder høy klasse ennå. En 88 mod burde være tingen. Byttet nye puter/stoler ute. Skrudde alt av treverk ute og slipte og oljet alt. Båten var forut for sin tid. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Straycats80 Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2008 Den båten vi skal se på har orginal motoren på 200hk. volvo penta. Virker veldig kurant ca 1000timer på telleren. Da virker jo dette som mye båt for pengene, uten tvil Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 31.Januar.2008 Del på Facebook Svart 31.Januar.2008 Da antar jeg at det er en 200Hk V8 bensin motor?? Denne begynner i så fall å bli ganske gammel selv om den ikke har mer enn 100timer på telleren. Bare en tanke. Dette vil/skal evt påvirke prisen en hel del til din fordel. En med AQAD41B og 200HK diesel hadde nok vært et bedre valg, eller kanskje helst enda noen HK til http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...5cbatsXz4962712 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Straycats80 Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2008 Det er en Volvo Penta diesel motor med 1000 timer på telleren. Virker som sagt meget bra, bensin hadde aldrig vært aktuellt. Det har jeg hatt Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 31.Januar.2008 Del på Facebook Svart 31.Januar.2008 Da er det vell en AQAD41B som den jeg la ut link til. Dette er jo en meget bra motor. Den som ligger tils til 300' ser ut til å være svæert strøken og etter hva jeg kan vurdere et bra kjøp til under 300'. Da har du kanskje en pekepinn på hva prisnivået på disse er. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Straycats80 Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2008 Ja det er samme motor. Den så strøken ut ja, mye bedre en den jeg skulle se på. Får nok prøve å få tak i eieren av den isteden. Den var jo mitt i blinken prismessig også. Få på en ankervinsj og en plotter på den så er den jo klar Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Den har stått til salgs en stund og i følge annonsen er han åpen for bud. Så bare prut!!! Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hifo Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 det der var jo en dritfin båt sf.. skulle jeg hatt en ny en , ville jeg prøvekjørt den windyen der . mega sofa bak . burde vel marsje lett i 20 + knop den der . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SF Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 (redigert) Enig Frode, Jeg har egent aldri vurdert denne båten (Windy 27) da den er for gamelmodig og med dårlige løsninger men dette eksemplaret var faktisk meget bra. Glimrende sofaløsning bak og så ser jo båten svært vellholdt ut da. V-bunnen på disse båtene er bare rå!! Min Sea Ray så nesten flatbunnet på siden av en Windy 27 på slippen i fjor vår. Redigert 1.Februar.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hifo Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 hva er enkelt forklart, fordelen med v bunn sf? er det retningsstabilitet og går finere i grov sjø som er + og farten blir noe dårligere?? ja ser myke og fine ut de putene der. ville tro det der var et greit kjøp hvis motoren er nogenlunde frisk. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Straycats80 Svart 1.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Har nå vært i kontakt med eier av båten, så får vi ta en titt på den. Ser meget bra ut. Likte også godt den løsningen bak med de mulighetene og plassen der. Håper at det er så bra som det ser ut Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Jeg har egent aldri vurdert denne båten (Windy 27) da den er for gamelmodig og med dårlige løsninger men dette eksemplaret var faktisk meget bra. Glimrende sofaløsning bak og så ser jo båten svært vellholdt ut da. V-bunnen på disse båtene er bare rå!! Min Sea Ray så nesten flatbunnet på siden av en Windy 27 på slippen i fjor vår. Hvilke løsninger synes du er dårlige på Windy 27? Denne båten er vel dessuten original. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 (redigert) hva er enkelt forklart, fordelen med v bunn sf? er det retningsstabilitet og går finere i grov sjø som er + og farten blir noe dårligere?? ja ser myke og fine ut de putene der. ville tro det der var et greit kjøp hvis motoren er nogenlunde frisk. Ja bedre sjø egenskaper som er spesielt merkbart i litt grov sjø, bakdel er som du antyder at båten blir litt tyngre å drive. Redigert 1.Februar.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Hvilke løsninger synes du er dårlige på Windy 27? Denne båten er vel dessuten original. mvh tuffff Mulig at jeg blir lurt av god presentasjon av denne båten. De jag har sett på har gitt inntrykk av et gamelmodig design. Se for eksempel på denne 1983 modellen, denne uteplassen gir ikke set samme positive intrykk. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tuffff Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Ja, jo..... jeg ser forskjellen på disse to. Ellers er det klart at designet er gammelmodig. Det er jo en gammel båt. Jeg synes den er klassisk vakker. Den sittegruppen til 1987-modellen var virkelig flott. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Den sittegruppen til 1987-modellen var virkelig flott. mvh tuffff Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tebi Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Jeg kjenner igjen en del detaljer fra Windy 26SN som jeg hadde tidligere. Denne snekken var meget velbygd med gode løsninger og suverent godt montert i alle ender. Eneste ankepunktet var toalettrommet som var klaustrofobisk! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 (redigert) Windy 27 CC er bred og har stor inne og uteplass. Den fortjener 300 hk, da går den aller best (Veritasgodkjent for 2x225 hk). Fra 28 knop og oppover trives den dype v-bunnen som fisken i vannet, men av økonomiske grunner (eller at markedet manglet store dieselmotorer som passet i båten som singelinstallasjon) ble den jo levert med 165 og 200 hk som er i minste laget. Med doble diesler ble den noe tung i ræva den gang da det ikke fantes lettvekts alternativer. Med full tank og stor familie eller stor vennegjeng på tur kan man glemme å holde den i plan uten å ha full gass kontinuerlig med under 200 hk (165 hk versjonen klare neppe å dra opp i plan i det hele tatt med så mye last. Min 250 hk hadde store problemer med full tank og 9 mann ombord ) Min -84 har original hardtop: Redigert 1.Februar.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
baatsman Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Vi hadde som sagt 165 hk diesel i vår, men kompisen hadde 2 stk vp 271 og den gikk skikkelig. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Straycats80 Svart 1.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Nå har det seg vell også slik at man ikke kjøper båt til vennegjengen, men til familien. Ettersom vi er bare 2 tror jeg denne båten vil fungere meget bra. Men vi får se. Er vant med snekker så jeg tror farten blir bra nok for oss. Men er det noen som har erfaringer med kvalitet på motor samt drifstoff forbruk Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 Søker du litte her på forumet på AQAD41B så finner du at dette er en av de bedre omtalte VP motorene. Har den en service historie er dette et trygt kjøp. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.