Jump to content

Er det flere småbåtregistere?

Chivas01

Recommended Posts

Det paradoksale med registreringsvanskelighetene i RSSR og tidligere Småbåtregisteret, er at det ikke finnes noen "mortifikasjonsmulighet". For registrerbare fartøyer finnes det en slik mulighet for å få båten registrert i NOR, der man mot å dokmentere eierforhold ti år bakover og med en kunngjøring, kan få registrehjemmel til båte ndvs. få registrert den på seg. Men noe slikt finnes det altså ikke for RSSR, og merkelig nok -- eller kanskje ikke? er det akkurat der det er mest behov for det.

Etter min mening burde det være fullt mulig å instituere en eller annen for for betryggende prosess til å dokumentere eierforhold. Egentlig burde det være nok å erklære overfor f. eks. politiet at man er eier. Sanksjonert med straffansvar burde det være mer enn nok til registrering i RSSR. Me, men, her i landet skal jo alt gjøres mest mulig vanskelig ...

Det eneste jeg har klart å finne på av omveier, er å reise sak for forliksrådet mot tidligere eier, med krav om dom for at man er eier. Og avtale med tidligere eier at han "uteblir" og vips! så har du en dom på at du er eier. Om RSSR godtar det vet jeg ikke -- jeg har ikke vært med på å prøve denne varianten ennå.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

I tillegg har jeg fått opplyst fra "vanligvis pålitelige kilder" (som de sier i nyhetene) at damene i Valkendorfsgaten er utrolig hjelpsomme og hyggelige å ha med å gjøre.

Mvh,

Kjell

Dette er et notorisk faktum hvilket herved bekreftes. :smash:

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

Tiltrer at de "damene" er alldeles flotte - vel å merke gjennom telefonisk kontakt.

Den perioden hvor jeg hadde kontakt med dem var det tydelig at de skjønte at jeg ikke skjønte hva jeg ønsket å oppnå av tjenester.

De hadde god tid til å forklarte det meste med "dråpeteller".

Rart at ikke flere har registrert båten sin i NOR.

Jeg kan ikke se noen vesentlige argumenter mot å registrere seg i NOr. Men jeg er fremdeles åpen for slike argumenter.

Håper også det er noen som kan gi meg veiledning for fortsatt å ha båten registrert i NOR. Antar at når båten allerede er registrert kanskje bare kreves en "eierskifteattest" / kjøpekontrakt eller lignende ??

Overdragelse av registrert fartøy blir presis som overdragelse av fast eiendom: Tinglysning av skjøte. Er du lur, så har du en kvalifisert mellommann som gjør jobben.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...