Steinarau Startet 25.Februar.2004 Del på Facebook Startet 25.Februar.2004 Hei ! har importert båt frå usa ,med den så var det med 2 stk VHF radioer ! Kan disse brukes i norge ? Sitér dette innlegget Link to post
Jo_Eirik Svart 25.Februar.2004 Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Hei I utgangspunktet er svaret at disse ikke er godkjent for bruk i Norge. Dette skyldes i hovedsak at en har endel US-kanaler som ikke kan benyttes i Norge. Uten å være 100%sikker kan det imidlertid være muligheter for at en godkjent radioforhandler kan fjerne disse og tilpasse apparatene for europeisk standard, dette forutsetter imidlertid at selve apparatet er av et merke som er godkjent av Post og teletilsynet. Har du typebetegnelsen på apparatene så kan jeg sjekke dette. Mvh Jo Eirik Sitér dette innlegget Jo Eirik Vee www.sjoassistanse.com Link to post
Steinarau Svart 25.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Hei Jo Erik På VHF ene står disse data: WEST MARINE MODEL AURORA VHF MARINE TRANSCEIVER VHF FM Marine radio FCC ID :AMWUT 868 CAN:513 822 190 LVC seri no 96000076 STANDAR MODEL GX 1210 S(AA) VHF FM MARINE RADIO FCC ID : APV9T20985 STANDAR SERINR 640060886 MADE IN JAPAN M Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 25.Februar.2004 Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Joda,den kan brukes selvfølgelig.Men om den er godkjent i Norge er et helt annet spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 25.Februar.2004 Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Hei I utgangspunktet er svaret at disse ikke er godkjent for bruk i Norge. Dette skyldes i hovedsak at en har endel US-kanaler som ikke kan benyttes i Norge. Uten å være 100%sikker kan det imidlertid være muligheter for at en godkjent radioforhandler kan fjerne disse og tilpasse apparatene for europeisk standard, dette forutsetter imidlertid at selve apparatet er av et merke som er godkjent av Post og teletilsynet. Har du typebetegnelsen på apparatene så kan jeg sjekke dette. Mvh Jo Eirik Enig med Jo-Eirik. Men en slik forhandler skal også ha noen kroner.... Når utenlandske fartøy med VHF kommer til Norge, må de rette seg etter norske kanalbestemmelser. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Gunga Din Svart 25.Februar.2004 Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Hej på er! Jag tror det er så att alla Internationella frekvenser er lika ! det som skiljer er Fritidskanaler o fiskekanaler L1, L2, F1 osv Jo-Eirik kan sikkert redogöra för detta! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2004 Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Hei I utgangspunktet er svaret at disse ikke er godkjent for bruk i Norge. Dette skyldes i hovedsak at en har endel US-kanaler som ikke kan benyttes i Norge. Uten å være 100%sikker kan det imidlertid være muligheter for at en godkjent radioforhandler kan fjerne disse og tilpasse apparatene for europeisk standard, dette forutsetter imidlertid at selve apparatet er av et merke som er godkjent av Post og teletilsynet. Har du typebetegnelsen på apparatene så kan jeg sjekke dette. Mvh Jo Eirik Jeg har en helt ny GArmin 725e - bærbar VHF - og jeg mener at den er satt opp med både amerikanske/kanadiske kanaler og europeiske kanaler - og at det er en funkjson i apparatet der man bytter mellom disse. Jeg har kanalplan også med begge "typer" kanaler angitt - men den er hjemme . Om der er av interesse kan jeg sjekke i kveld. Si i fra på IM om det er av interesse. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Februar.2004 Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Hei. Norsk (internasjonal) kanalplan her . Amerikansk kanalplan her . Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hasvik Svart 25.Februar.2004 Del på Facebook Svart 25.Februar.2004 Hei Jo Erik På VHF ene står disse data: WEST MARINE MODEL AURORA VHF MARINE TRANSCEIVER VHF FM Marine radio FCC ID :AMWUT 868 CAN:513 822 190 LVC seri no 96000076 Hei. Prøvde å få konsesjon på en west marine aurora. Hvit VHF med trippel lyttevakt. Hentet i USA Telenor fant ikke betegnelsen i sine registre. Skriv den som noe annet og håp på at ikke skipskontrollen kommer. :nono: STANDAR MODEL GX 1210 S(AA) VHF FM MARINE RADIO FCC ID : APV9T20985 STANDAR SERINR 640060886 MADE IN JAPAN M Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.