xbox Startet 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2008 Hva må man ta hensyn til her. Er det bare å montere en vanlig som brukes i hus. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Jeg har 2 stk . i båten,samme type som man bruker i hus. Skulle ikke være nødvendig med noen speiell røykvarsler om det er i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 jeg bruker også samme type som i hus,1 stk Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Samme her. En røykvarsler i lugar forrut, og en i stikklugar. Vanlig hustype. Men får noen ganger alarm fra den forrut ved matlaging fordi det er åpent mellom. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Har en kombinert røyk/co, da jeg sover med dieselvarmer om natten Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 (redigert) Ja, der har du et godt poeng, Alidal. Co bør jeg også installere. Man har jo også gassvarsler for de som tør bruke gass. (Kona nekter her). Redigert 3.Februar.2008 av trikkern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 3.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Takk, så det er en egen varsler for CO, da tror jeg nok at jeg skal skaffe men en som tar begge dele. Gassen kobler jeg fra om natten. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 I en eldre tråd om temaet er det linket til en kombinert CO/brannvarsler, men nettbutikken har den ikke lenger. Har noen info om hvem som selger en slik kombivarsler? Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Trygg og sikker http://www.tryggogsikker.no Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
alidal Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Jeg kjøpte hos T & S, men ser at den kombinerte saken er ute av sortimentet. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Her er en test: Test Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Sylvester Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Her er en test: Test Viss røykvarslerene er så dårlige som denne testen viser, kunne vi vel vært døde 3 ganger før røykvarsleren slo ut . Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
trikkern Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 (redigert) TEST ??? Merkelige greier !!! Dette stemmer dårlig med egne erfaringer. Røykvarsleren reagerer selv på stekeosen fra pantry. Det samme hjemme. Da ei vindkule fikk peisen til å slå inn starta ulinga straks, og det var ikke særlig mye røyk heller. Det sto ikke noe om forutsetningene testen var gjort under heller. EKSPERTER bør tas med ei klype salt. (Sikkert glemt å sette i batterier). Redigert 3.Februar.2008 av trikkern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Har røykvarsler og co-varsler separat. Ser Clas Ohlson selger co-varslere nå. Men det virket som om det var en slags "holdbarhetsdato" for co-varsler. Gjelder det alle co-varslere,tro?? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
edo Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Har en kombinert røyk/co, da jeg sover med dieselvarmer om natten Ser at du sover med dieselvarmeren på om natten, det er jeg selv skeptisk til pga brannfaren, noen andre som har meninger om dette. Har selv en eberspeher D5. Mener jeg leste om en båt sist sommer som hadde båten overtent i løpet av sekunder pga feil i dieselvarmeren Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
isbjorn Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Har en kombinert røyk/co, da jeg sover med dieselvarmer om natten Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Ligger med dieselvarmeren på hele tiden når det er kaldt ute,starter den når jeg går fra hjemme og stopper den når turen er over så jeg sover med den på vist ikke har det blitt veldig kaldt på denne årstiden. CO varsler har jeg ikke men siden det skrives om det her så må jeg nok innvestere i dette (har ikke tenkt på at det var nødvendig) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Trygg og sikker http://www.tryggogsikker.no Men det var vel bare CO, noen linker til kombi dere som har det? Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Men det var vel bare CO, noen linker til kombi dere som har det? Det er bare co, har en vanlig brannvarsler i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Jeg har en kombinert, men den er visst som jeg skrev i et tidligere innlegg ikke i salg mer. Soving med dieselvarmer er behørig dikutert i dennetråden Sitér dette innlegget Link to post
Lali Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Har en i maskin og en i salong med ledning mellom, du hører ikke den i maskin med motor i gang begge uler på en gang. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Like viktig som røykvarsler i salong er å ha en varsler som kan plasseres på egnet sted utendørs. Denne kan være trådløs, men koplet mot den innendørs. Jeg tenker med gru på de mulighetene det er for brann i en overfylt havn (feks Skagen) og man ligger og sover sin dypeste i lugaren. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
alidal Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Like viktig som røykvarsler i salong er å ha en varsler som kan plasseres på egnet sted utendørs. Mener du den skal plasseres utendørs i friluft? Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Ved brann i en tettpakket havn og vinden står mot din båt, og derved antenningsrekkefølge, kan en utendørs plassert røykvarsler som er seriekoplet mot en innendørs varsle effektivt om brann i nabobåter. Dette er et scenario som jeg har tenkt på i havner hvor båtene ligger tett og utenpå hverandre. Jeg går som regel til uthavner når det blir for tett og dette er en av årsakene til det. Brann i en tettpakket havn kan fort utvikle seg til et skikkelig redselsscenario. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
trikkern Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Det har du jammen rett i, Safrane! Tenker med gru på "Sildajassfestivalen" i Haugesund med havna tettpakket av båt. Men finnes det utendørs røykvarsler for båtbruk? Har aldri kommet over slike. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.