Enzo Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 (edited) Ta et hypotetisk scenario og si at disse 37-38 foterne koster eksakt det samme og du skal kjøpe en av de , hvilken ville du valgt ? Najad 380 Bavaria 38 Arcona 370 Ovni 365 Edited February 3, 2008 by Enzo (see edit history) Link to post
bjorngb Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Najad av disse - eller Ovni. HR på forrige. Link to post
avmønstret5 Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Dersom en "tenke seg" at båter i høyst forskjellige prisklasser skal koste det samme? - da vil jeg selvfølgelig ha valgt den dyreste, solgt den kjøpt den båten jeg egentlig ville ha og for resten. Men skulle jeg ha en pose penger og virkelig måtte velge mellom disse, så vil Ovni være mitt valg selv om dette egentlig er en nokså konservativ båt. Link to post
Baatlaus Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Enzo! Var å så på det triste synet av båten din på fredag. Kondolerer! Du har vel ikke gitt opp å begynt å se etter ny allerede? Link to post
Enzo Posted February 3, 2008 Author Share Posted February 3, 2008 Du har vel ikke gitt opp å begynt å se etter ny allerede? Neida jeg har ikke gitt opp og ser ikke så veldig seriøst på nytt enda , har sett på et par eksemplarer på finn.no jeg kunne tenkt meg men jeg tenker ikke alvorlig på noe bytte om det ikke viser seg at jeg går glipp av halve sesongen , iløpet av kommende uke så vet jeg mye mer om dufouren og håper i det lengste at det dreier seg om en mindre skade. Link to post
NovaMalin Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Hadde nok gått for Najaden. Ellers savner jeg Swedestar 370 og Elan 37 her. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Lingefan Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Jeg stemte på Najad. Lekker seilbåt. Lingefan Link to post
Kosmix Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Arcona, ....og jeg fatter ikke hvorfor den har fått så få stemmer Har jeg dårlig smak? Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Posted February 3, 2008 Author Share Posted February 3, 2008 Jeg stemte arcona , den beste båten av disse Link to post
Kosmix Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Vi har kanskje like god (eller dårlig???) smak Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Sun Flyer Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Jeg stemte najad. Lurte litt på arcona, men fant ut at den var litt for trang for mitt bruk.. Og ny najad seiler jo faktisk!! Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Trond Aasvoll Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Hvorfor blande en Centercocpit inn i listen, håpløst. Selv om dette er kvalitet. For dem som liker å sitte på en rolig plass godt oppe i LO, i hjørne bak, og ha god oversikt forover og på forseilet. Stemte på den jeg kjenner best. Og sådan en brukt eldre modell? Kjenner for lite til det andre, og det er vel fordi dem ikke har utmerket seg i noen sammenheng seilmessig (bane)? Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
ulysses Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Vi har kanskje like god (eller dårlig???) smak Slapp av, det er flere med samme smak... Link to post
Kosmix Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 (edited) Det var da godt å vite Edited February 4, 2008 by Kosmix (see edit history) Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ulysses Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Kosmix, leste om båten din på seilas.no. Det var virkelig synd. Håper det ordner seg. Link to post
Careka Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Jeg stemte arcona , den beste båten av disse Vel, ikke helt enig der. jeg ville hatt Ovni, Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Kosmix Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Jo, takk, Ulysses......jeg har liksom vært ute av fokus i helgen pga. dette. Jeg har ikke hørt fra forsikringa enda, men vil kontakte dem i morgen. Det er jo endel skader, og i tillegg var det ganske mange båter som ble skadet av stormen. Spes. i Vallø. Kan jo bli litt ventetid, så jeg får vel pakke ned seiltøyet og finne fram skia Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Carpediem Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 (edited) Close race mellom arcona og najad, men det ble najad! Fantastisk båt! Men skulle gjerne krysset elan 410 + en sekk med penger! Fortjener ikke salona 37 en plass? Edited February 4, 2008 by Carpediem (see edit history) Link to post
Herman Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Ovni, uten tvil! Kjøper du de andre båtene, blir de slik konstruktøren syns det skal være (med noen få unntak) Hos Ovni lager de gjerne hele innredningen etter dine tegninger. Skott kan plasseres akkurat der du vil (eller fjernes) siden skroget i prinsippet er selvbærende. Det koster sikkert noen kroner, men nå skulle jo alle båtene koste like mye, så da gjør det ikke så mye. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bjoris Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Alvorlig mange fine båter som mangler her, men i valget her ble det Arcona, tror den ville passet best til mitt behov og ønsker. Najaden er pen, men her ser jeg for meg at vi velger ut fra at vi måtte beholdt båten Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sail S Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Jeg stemte på Arcona fordi jeg synes Najad er for dyr. Men hvis du gir f... i penga ville jeg tatt Najaden. Link to post
Recommended Posts