Jump to content

Sjøkart Skagerrak/Skagen


Anders Panders

Recommended Posts

Kjøpte mitt 305 fra Nautisk forlag

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er ikke 101 fra Danmark "kun" for Kattegat og ikke Skagerak?

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

305 fra Norge er vel knapt nok brukende i dette området om en ikke følger leden til punkt og prikke... Til det er målestokken alt for "grov" etter mitt syn tror jeg bestiller meg et eksemplar av den Danske 101.... kan jo være kjekt å ha liggende på/i kartbordet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

305 fra Norge er vel knapt nok brukende i dette området om en ikke følger leden til punkt og prikke... Til det er målestokken alt for "grov" etter mitt syn tror jeg bestiller meg et eksemplar av den Danske 101.... kan jo være kjekt å ha liggende på/i kartbordet

det er ett bra 'båtkart' 101an, da får man med F-havn,Saeby, Laesö o ner mot Hals + Sv siden (93 dekker ikke Laesö!)

 

jag la en link i mitt förste inlegg på 93an!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

305 er kun brukbart til hovedretninger ved kryssing av Skagerak, men til dette bruket er det bra. (Der er jo også et overseilingskart.) Det danske 101 er etter min mening uunværlig for innseiling til Skagen - og i hvert fall dersom du skal videre ned på innsiden av Hirsholmene og videre til Sæby/Læsø.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...