Jump to content

bayliner 2855 sb med mercruiser 7,4.l.


mewa 2

Recommended Posts

mewa 2.

 

Du kan se litt på disse testresultatene, så finner du både forbruk og fart og støy (les godlyd). Du kan også lese andre testresultater på båten.

 

Det er verdt å merke seg at i 20,7 knop (3500 omd/m), bruker den 12 gallon i timen. (45,5 liter)

Maks fart på denne båten med 300 hester er oppgitt til 32,9 knop (5000 omd/m) med et forbruk på 20,7 gallon i timen. (78,35 liter)

 

Det er nok lett å trekke fra litt på forbruk, og legge på litt ekstra fart......

 

Kan jo legge til at mest økonomiske "planefart" i følge denne testen er 27,1 knop, og 4000 omdreininger. Det gir 1,85 nm pr gallon suppe.

Redigert av Ben Sin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hmm... Aner ikke, men det er Bravo 3 drev. sikkert standard oppsett.... Jeg har ikke hatt 40 selv med denne båten, men maken båt, motor årsmodell, uten noe i skuffer og skap tomme tanker og bare litt drivstoff er denne målt til dette på samme innsjø. :)

 

Vi har vært tett oppunder. Det er merkbar forskjell på denne båten (skroget fra 2000) og 2855 den utgaven som ble produsert til 99.

Link to post
Share on other sites

Skulle like å være med i en 2855 som går i 40 Knop. Det tror jeg ikke før jeg ser det. Hadde selv en 1995 2855 med 7.4 og B2 og den ble målt til 29 knop med GPS. At din skal gå over 10 knop mer finner jeg helt uforklarlig, uansett nytt skrog eller ikke. Fortell oss gjerne utvekslingen på ditt Bravo3 drev samt pitch'en på propellene.

 

Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

nederst her står noen forbrukstall :lol:

 

http://www.baylinerownersclub.org/forum/sh...read.php?t=2634

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

slenger meg på her jeg, selv om tråden er gammel, mange som lurer på forbruk på sin motor, jeg har hatt sea ray 230cc med 7,4 liter og nå har jeg en sea ray 215 med 5 liter, begge forgassermotorer, førstnevnte hadde toppfart 42-44 knop og da ett forbruk på 95 liter i timen, rundt marsjfart 22-35 knop låg den på rundt 2 liter per n. mil.

 

215'enen har toppfart på 37-38 og slurper da 65 liter i timen, på marsjfart 21-30 knop ligger forbruket på 32-52 liter i timen, eller i snitt ca 1,5 liter per n. mil.

 

På forgassermotorer er det en tommelfingerregel med at det går ca 0,30 liter bensin per hk time, ca 15-20% lavere om det er en innsprøytningsmotor.

 

Begge båter var forøvrig utstyrt med navman fuelmeter...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei.Har en sea rey 34 89 mod.Denne er vel ganske tung og bred.6 tonn og 3,65 bred.Denne er installert 2 stk 7,4 med vinkel drev og aksler. Denne båten er oppgitt til og gjøre 34 knop fra fabrikk.jeg kjører på mjøsa og får ikke mere enn 30 knop.Båten er strøken under. motorer er nye i2004 ,og har kke mer enn ca 200 timer på seg.Ferskvanns kjølte.Synes denne balja er litt vel tørst når jeg måkar på,men klart jeg kjører i fra naboens snekke på tomgang.5,8 knop gps 550rpm.Da kan det vel ikke gå mye suppe.Har kjørt ca 60 timer i sommer,og brukt ca 12000 i bensin.synes vel ikke dette er helt ille. Vi har gått mange lange dist,til mjøsa og være,og kjørt mye fort. Dere kan vel regne selv, hvor mye denne båten har brukt i sommer.I snitt blir ikke dette galt.?????Er int i og høre om andre som har lign slukere.

Link to post
Share on other sites

Dobbel installasjon med V8 bensin og akslinger høres dyrt ut i drift :drink:

 

Men med 12000 kr i drivstoff så gir dette et forbruk i underkant av 1000 liter fordelt på 60 timer. Som igjen gir 16,6 liter pr time som i selv er et pent forbruk. Tar du i betraktning at du har to motorer gir dette et forbruk på 8,4 l/t pr motor. :eek:

 

Antar at du har gått en del på tomgang som du skriver, for dette er ikke mye. :cool:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...