Jump to content

Har noen prøvd Bravo III XR proppeler

gmg

Recommended Posts

Bravo III XR

Nyhet! Bravo III XR propellrar, för maximal prestanda från ditt Bravo III drev. 4-bladig främre och 3-bladig aktre propeller. Fantastiskt mycket bättre grepp och ett par knop högre marschfart. Finns i följande stigningar: 23", 24", 25", 26", 27" och 28" gå ner ett steg jämfört med standard Bravo III propellrar, ex. 26" blir 25" med XR.

Har sett litt på disse hadde vert perfekte vis eg fekk litt betre grep når båten skulle opp i plan. :yesnod:

• 4 months later...

Da var proppelene prøvd ut:

Hadde 26" stigning fra før fekk litt for høyt turtal: 3200. omd ca 26 knop 3400 omd ca 29.5 knop.

gikk ned en stigning 25 " XR ( litt for høyt turtal: 3200 omd ca 28 knop 3400 omd ca 30.5 knop

Byttet til 26" XR ( Rikktig turtall på motor : 3200 omd ca 30 knop 3400 omd ca 31.5 knop

PS alle målinger er ikke utført under perfekte forhold men eg har kjøre strekke begge veier og trur at dette er bra :smiley: alle tester er utført med toppet diesel tank og vann tank.

De beste med skift av proppene er at ved 2800 omd så går eg ca 24- 25 knop :cheers: og båten går letterer opp i plan. :smiley: