Astor Startet 4.Februar.2008 Del på Facebook Startet 4.Februar.2008 Takker være Roaldbj ble jeg i helgen medlem av SXK - Vestkustkretsen. Klubben har i dag 40.000 medlemmer og sies å være verdens største båtklubb. Jeg har fra tid til annen kjøpt "På kryss" som er klubbens medlemsblad. Det finnes mange motorbåtfolk blant de 40.000 medlemmene ble det sagt på kubbens stand på Båtmessan i Gøteborg. Fra før hadde jeg to ringpermer med oversiktsfoto av gjestehavner langs vestkysten. Her har klubben nedlagt et stort arbeide for at vi båtfolk skal finne oss trygt til rette i den svenske skjærgården. Drøye 30 bøyer er også lagt ut for at medlemmene skal kunne ligge trygt de to dagene -24 timene man har lov til å ligge fortøyd i dem langs vestkysten. Det finnes bøyer fra Norrbotten til Vestkysten.. Som bevis på mitt medlemskap fikk jeg en vimpel og to oblater til å feste på Astor. Annen hvert år gir klubben ut en matrikkel som viser en oversikt over klubbens medlemmer alfabetisk både på fartøyets og medlemmets navn. Det finnes sikkert flere her på BP som er medlemmer i SXK . Og er man spesiellt intressert i seiling vil man finne mange slik aktiviteter i denne klubben. Eksadreseiling er en sosial aktivitet som klubben stadig reklamerer for. Bare i Vestkustkretsen reklameres det for hele 25 kurs av forskjellig kategori for klubbens medlemmer. Og det til meget fordelaktige priser. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Careka Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Ja hadde vi bare hatt en slik veldrevet klubb i norge, som kunne lagt ut bøyer osv. kansje BP kan bli det een dag Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 kom du med i SXK, Careka....bare "På Kryss" är värt årsavgiften Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Nei jeg meldte meg ikke in. hvis svenske kysten blir et område for meg, så melder jeg meg in. Men det er helst danmark og vestover i havet som blir min fremtidige seilingområde. Det er formye båt langs vestkysten av sverige. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 (redigert) sant att det er mye båt, ...men det er bare Juli månad....resten av året er det bra! håller med om att Danmark er bra..... Redigert 5.Februar.2008 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Du bør snat plannlegge en tur i vesterled, besøke de norske fjorder, evt shetland, scotland, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Var bort til Kristiansand i somras.....sen hade kokken fått nog....vi går över til Danmark.... skulle gärna tatt en tur lengre bort....Bergen, Lofoten eller Geiranger...men hun vill ikke! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Først rykker du kokken opp til skipper, så sier du at styrmannen kan seile skuta til f.eks. stavanger, så kan skipperen komme ombord, og seile mer eller mindre innaskjærs videre oppover. det finnes alllllltid en løsning. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
At-le Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Var bort til Kristiansand i somras.....sen hade kokken fått nog....vi går över til Danmark.... skulle gärna tatt en tur lengre bort....Bergen, Lofoten eller Geiranger...men hun vill ikke! Verden vakrest Bergen, Lofoten og Geiranger. Båttur var vi (lånte båt) i Geirangerfjord. Fantanstisk tur. Bergen er herlig byen og trengte ikke kikkert (fløyfjell) Lofoten er idyll og natur - fjell osv. En av min favoritt besøkte i Lofoten. Kona sin besteforeldre er fra Unstad i Lofoten. Stor anbefale tur dit hvis dere kommer angre resten liv senere Heia Gunga Din Ikke gi opp :nono: At-le Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 jag tjötar o tjötar...som vi säger på Götebosska.....så en dag kommer vi sikkert dit på egen kjöl..........har vart der med 4-hjulingen, det er fint Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
joshua Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Är enig i att Vestlandet är som det var för 40 år sen i Bohuslän vad gäller båttäthet. Helt fantastisk natur och mye plass till min 15 meters (med peke) båt. Låga avgifter och billig diesel. Var till Bergen i somras och har planer på besök längre norrut i år. En bra startetapp är rakt västerut till Kristiansand, då är man nästan framme på en dag. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 En bra startetapp är rakt västerut till Kristiansand, då är man nästan framme på en dag. ja hur langt kan det vare ? 120-130 M ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Ble litt OT dette, men det går direkte fly fra Gjøteborg til Stavanger. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Jeg har tilbragt år tilsammen i Bergen, og har følgende kommentar: Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Låga avgifter och billig diesel. Fantastisk for en nordmann og høre dette fra en svenske.... Gøteborg - Kristiansand = 136nm dvs, 1 1/4 døgn ved 4,5 kn Velkommen! Rolf Kristiansand Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 (redigert) ...................... ved 4,5 kn Rolf Kristiansand Pessimist.... vi logger iallafall 5 Var i Bergen för 10 år sedan da hade vi 3 dager med klarblå himmel....... Redigert 5.Februar.2008 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
vikers Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 3 dager med klarblå himmel? Var du der i tre måneder, da eller?? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Høh. Ikke la deg lure av hudfargen. Dække sol. Det er rust. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 (redigert) nej var der bare i 3 dager....kansje förstörde väderstatistikken för ett helt decenium desse 3 godvädersdager! Redigert 5.Februar.2008 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mini Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Bergen har bare en regnskur om sommeren, den begynner i mai og slutter i september. Beklager denne OT postingen, men jeg klarte ikke å dy meg. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Bergen har bare en regnskur om sommeren, den begynner i mai og slutter i september. Det er et lite opphold når festspillene åpner. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.