kuran Startet 6.Februar.2008 Del på Facebook Startet 6.Februar.2008 jeg har kjøpt en kmv 442 (wiht 15) så lurer jeg på om jeg skal ha kort eller lang stamme til denne båten! Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Hei, du kan måle høyden på akterspeilet. Lang stamme hvis høyden er ca: 50 cm. Kort stamme hvis den er ca: 38 cm. Har selv en With 442 fra 2004 som skal ha lang stamme. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
kuran Svart 6.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 (redigert) Den er 42 cm da må det bli kort stamme?man må vel ha minimum 25 hk på denne båten? Redigert 6.Februar.2008 av kuran (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Hei igjen, er det en såkalt With Vital 15 fot, med dekk om vindskjerm eller en åpen båt. ?? Har selv en 25 hk Tohatsu på min With 442 (åpen båt) Gjør ca: 22-23 knop. Sitér dette innlegget Link to post
kuran Svart 6.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 det er en åpen båt. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Den er 42 cm da må det bli kort stamme?man må vel ha minimum 25 hk på denne båten? Med 42 cm akterspeilhøyde vil kavitasjonsplata muligens komme noe høyt, hvis du går for kortstammet motor. Velger du en langstammet motor kan du bygge opp denne med en trelekt på akterspeilet. I teorien bør kav. plata ligge i flukt med båtbunnen, men i mange tilfeller kan det være en fordel å heise den noen få cm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.