Jawik Startet 6.Februar.2008 Del på Facebook Startet 6.Februar.2008 (redigert) Her er baatplassens egen SRC/VHF test. Databasen er utarbeidet av "mateco" og inneholder 140 spørsmål fra pensumboken. Programvaren er utarbeidet av "jawik" som også stiller webben til disposisjon. Sidene er satt opp med nøytral bakgrunn for at ikke kandidaten skal la seg avlede mot noe annet enn det saken gjelder. Om denne testen er bra nok til å fullføre SRC / VHF eksamen, må du selv vurdere. Spørsmålene velges ut vilkårlig fra basen, så det kan hende du får opp igjen tidligere spørsmål du har besvart. Foreløpig er det lagt opp til 10 spørsmål pr. omgang. Kan økes om noen ønsker dette. Kom gjerne med forslag til forandringer og spørsmål på Åpent Forum. Siden er også lagt ut her. Redigert 6.Februar.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Ble i dag gjort oppmerksom på - av "Herman" - at det forelå feil i spørsmålene. Disse er nå rettet opp så langt jeg har kapasitet til å gjøre dette. Samtidig oppdaget jeg en del feil som også ble rettet opp. Korrekturlesing er ikke enkelt når det blir så mange bokstaver å holde rede på. Til de av dere som har gått gjennom testen er det bare å si, BEKLAGER så mye, dersom dere skulle ha fått svar som dere stusser på. Til gjengjeld kan dere jo ta testen på nytt og forhåpentligvis få flere rette svar. Skulle dere fortsatt oppdage noe som ikke dere selv er fornøyd med er det bare å rope ut på denne siden eller send meg en IM. Helst ikke under medlemssiden da vi ønsker å beholde den ren. Lykke til. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
"Mathilde" Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Tok testen nå og fikk èn feil - rekkevidden på Navtex Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Jeg har tatt testen et par ganger - dette er en fin måte å holde kunnskapen ved like. Håper at testen kan legges ut på dokumentarkivet, eller trekkes frem hver vår. Jeg har hatt flere feil i svarene mine - men håper på at det er noe i ordtaket som sier at vi lærer av våre feil. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Svaret er: NAVTEX systemet sender på 518 kHz og 490kHz og har en rekkevidde på opp til 400 nautiske mil Ref: s.48 - 16.4 Pensum SRC/VHF boka fra 2006. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Jeg har tatt testen et par ganger - dette er en fin måte å holde kunnskapen ved like. Håper at testen kan legges ut på dokumentarkivet, eller trekkes frem hver vår. Jeg har hatt flere feil i svarene mine - men håper på at det er noe i ordtaket som sier at vi lærer av våre feil. Siden er også lagt ut på Eksterne Linker (Medlemssiden) her. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roaldbj Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Kjempebra - jeg strøk påny med glans, Jjeg tok bl.a. feil på 2 og 3 minutter når det gjaldt sending av ny melding. Jeg bør vel helst ikke benytte VHF i fremtiden. (Lurer på hvem som har laget oppgavene) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 (Lurer på hvem som har laget oppgavene) "mateco" Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
kjetillunde Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Hvor er denne testen? Jeg finner den ikke... Skulle gjerne testet meg før eksamen. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Skal du ta den på nett? Jeg ville isåfall kjørt gjennom simulatoren noen ganger for å være sikker - det er endel av disse - greit å være trygg på. Det kan ta litt tid å knotte inn disse meldingene. http://www.maritimradio.no/1-2-3/simulator/ De andre spørsmålene er ganske enkle hvis du har lest gjennom teoriboka. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 31.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2014 Til opplysning så går alle SRC/VHF prøver over nett nå. Simulatoren de vises til er veldig fin for å trene seg opp på DSC oppgaver/bruk, anbefales. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
kjetillunde Svart 31.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2014 Ja, jeg tok den på nett. Det gikk helt fint, fikk 41 av 45 rette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.