Jump to content

Gikk LP plater med 33 eller 33 1/3 rpm ?

koh

Recommended Posts

Holder det ikke at maskinisten holder øye med dem da..? :wink:

Joda, men blir så irritert når jeg spør henne i kaffepausen ... :lol:

Mer alvorlig, kjekt å ha full instrumentering "der nede" når en justerer tomgang og tar visuell inspeksjon under gange.... med hørselsvern selvsagt.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Hei.

Det er ikke noen som har en spiller som kan spille av direktegraverte plater på 42cm diameter (LP er 30cm),

33 RPM og start innerst på platen? Har noen gamle kasserte fra NRK. Den på bildet er et opptak av

Julius Haugen ifb. det store H7 lotteriet i 1946! Det var dårlig med båndopptakere den gang.

Lars H.

Montro om en Thorens TD126 kan spille slikt...?

Du kan evt spørre på forumet på http://www.alternativaudio.no , der er det sikkert noen som har peiling på slikt

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei.

Den på bildet er et opptak av Julius Haugen ifb. det store H7 lotteriet i 1946!

Artig.... :smiley: - Jeg håper ikke at du nå sitter i spenning for å finne ut om du har vunnet?? :lol:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Men Bitteliten - kan du finne turtallet ditt på VP'n med Ipod'en da ?

Stod med en Volvo (D3-160) i ene handa, og en Yanmar i andre handa her for etpar år siden, men det ble tungt ! Så jeg måtte gjøre et valg,

og det ble japansk på meg. Har ikke angret når jeg ser hva dere sliter med, men så må jeg tåle litt mere dunking og risting da - det er merkbar forskjell på en 3,5ltr4cyl, og en 2,4ltr5cyl. Tror likevel CR er framtida, men for meg var ikke tiden moden i båtsammenheng i allefall.

Trøsten din får være at om du trenger en nøyaktig måling av turtallet, så vil en gammel platespiller kunne hjelpe deg også ! Biltemamålerens interface med motoren er jo bare en reflekstape du limer på reimskiva.

-koh

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...