Pee49 Startet 6.Februar.2008 Del på Facebook Startet 6.Februar.2008 Jeg leser til VHF eksamen og får hjelp av Poseidon. Så lurer jeg på noe som ligger utfor det vi skal kunne. Jeg er svært interessert i språk og ser at mye av radiospråket har sitt opphav i fransk. For eksempel Mayday som er medé , seelonce er silánce osv. Vet noen av dere hva dette kommer av. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Mulligan Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Det internasjonale telekommunikasjonspråket er fransk. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 (redigert) mayday: http://en.wikipedia.org/wiki/Mayday_%28distress_signal%29 Redigert 6.Februar.2008 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 6.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Men hvorfor er det fransk? Var frankrike tidlig ute med telekomunikasjon, eller har fransk fått havet og engelsk lufta. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
kristian Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Mayday og Pan meldinger brukes i lufta også, til og med barometer målinger måtte forandres til "hectopascal" for at franskmennene ble fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.