Odd Thomas Startet 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2008 Sitter på dette forumet innimellom, og ser kompisser diskuterer diverse tema seg i mellom. Men er det noen kompisser her med hjemmehavn i Mjøsa? Selv sitter jeg i Mjøsas nordende Lillehammer. Jeg debuterte selv i familiens nyinnkjøpte snekke på 22 fot som ellveåring i 1985, og i 1990 tok jeg over allt ansvar på skuta. Denne var trofast med igjennom ungdomsårene frem til 2004, da mine foreldre fikk snekka igjen når jeg investerte i en Scand 26 cc fra 1993. Så kom 3-fot syken og denne ble erstattet i fjor med en Bayliner 285(5) 2000 modell. Mine foreldre ble aldri helt fortrolige med å igjen bli båteiere, så snekka ble solgt ut av familien i fjor :) Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Hallo! Hjemmehavn tangen her. Sea ray 34. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Mjøsa har vært mye omtalt på forumet, i hele 280 tråder. Har forstått så mye som at vannstanden er hett tema nå utover våren... Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Har forstått så mye som at vannstanden er hett tema nå utover våren... Vannstand i Mjøsa er meget viktig om våren, det bestemmer jo når vi kan sette ut båten... For de som liker å følge med så kan vannstanden sjekkes her. Har selv båten liggende i Eidsvoll (Vorma) og trives med det. Hadde tidligere båten i Evjua på Toten og det oppleves som litt mere sentralt når en beveger seg i snekkefart som jeg gjør. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
roy_n Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Hjemmehavn Tangen. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Tom J. Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Hjemmehavn Vikodden her...... Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Hei Har vært noen år på sjøen med hjemmehavn Fredrikstad og Strømstad har nå tenkt å prøve Mjøsa et par år med hjemmehavn Bossenden Brumunddal. Ingen is foreløpig i Furnesfjorden , det blir vel ingen heller så det er bare å vente på mer varme og vann. Sitér dette innlegget Link to post
stigers Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Hjemmehavn Kapp her.. 99 Bayliner 2855. Sitér dette innlegget Link to post
Tom J. Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Artig ! Her er det jo båter fra helt i nord til lengst i sør...... Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Det er muligens mulig allerede fra sommeren og gå fra Mjøsa til Storsjøen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Odd Thomas Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Se her :) Vi er mange på Mjøsa jo:) Ja, vannstand blir hett tema utover, ser ut vinduet her at det er mye snø her og i fjellet. Med tidlig påske er det bare å håpe på full snøsmelting å sjøsetting så tilig i mai som mulig :) Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ligger på Tangen jeg regner ikke med å være på vannet før litt ut i juni,er veldig grunt i havna. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 9.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 (redigert) Da drister jeg meg med å varsle stor fest på Lillehammer helgen 23. august. Lillehammer båtforening feirer 40 år i år. Vi tenker å arrangere stor fest denne dagen med aktiviteter på formiddagen, leverandører på plass etc.... Konsert på kvelden. Dere må sette av helgen og komme som gjester til Lillehammer... Jeg kommer med mer etter hvert og oppretter nok egen tråd til dette :) Redigert 9.Februar.2008 av Odd Thomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 (redigert) Da skal du ikke se bort fra at noen av oss som holder til på nedsiden av svanfoss sluse kommer en tur også. Nærmere bestemt Årnes og omegn. Redigert 10.Februar.2008 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Odd Thomas Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Da drister jeg meg med å varsle stor fest på Lillehammer helgen 23. august. Lillehammer båtforening feirer 40 år i år. Vi tenker å arrangere stor fest denne dagen med aktiviteter på formiddagen, leverandører på plass etc.... Konsert på kvelden. Dere må sette av helgen og komme som gjester til Lillehammer... Jeg kommer med mer etter hvert og oppretter nok egen tråd til dette :) Da er arrangementet klart :) Sitér dette innlegget Link to post
rogsir Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 (redigert) Dette ser spennende ut, om vi får hentet inn båten til helga så vil nok "lente" komme en tur :) 16 eller 23 ? Redigert 23.Juli.2008 av rogsir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.