Jump to content

Hjemmehavn Mjøsa.

Odd Thomas

Recommended Posts

Sitter på dette forumet innimellom, og ser kompisser diskuterer diverse tema seg i mellom. Men er det noen kompisser her med hjemmehavn i Mjøsa?

Selv sitter jeg i Mjøsas nordende Lillehammer.

Jeg debuterte selv i familiens nyinnkjøpte snekke på 22 fot som ellveåring i 1985, og i 1990 tok jeg over allt ansvar på skuta. Denne var trofast med igjennom ungdomsårene frem til 2004, da mine foreldre fikk snekka igjen når jeg investerte i en Scand 26 cc fra 1993. Så kom 3-fot syken og denne ble erstattet i fjor med en Bayliner 285(5) 2000 modell.

Mine foreldre ble aldri helt fortrolige med å igjen bli båteiere, så snekka ble solgt ut av familien i fjor :)

Har forstått så mye som at vannstanden er hett tema nå utover våren... :smiley:

Vannstand i Mjøsa er meget viktig om våren, det bestemmer jo når vi kan sette ut båten... For de som liker å følge med så kan vannstanden sjekkes her. Har selv båten liggende i Eidsvoll (Vorma) og trives med det. Hadde tidligere båten i Evjua på Toten og det oppleves som litt mere sentralt når en beveger seg i snekkefart som jeg gjør.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Hei

Har vært noen år på sjøen med hjemmehavn Fredrikstad og Strømstad har nå tenkt å prøve

Mjøsa et par år med hjemmehavn Bossenden Brumunddal.

Ingen is foreløpig i Furnesfjorden , det blir vel ingen heller så det er bare å vente på mer varme og vann.

:flag:

Se her :) Vi er mange på Mjøsa jo:)

Ja, vannstand blir hett tema utover, ser ut vinduet her at det er mye snø her og i fjellet. Med tidlig påske er det bare å håpe på full snøsmelting å sjøsetting så tilig i mai som mulig :)

Da drister jeg meg med å varsle stor fest på Lillehammer helgen 23. august. Lillehammer båtforening feirer 40 år i år. Vi tenker å arrangere stor fest denne dagen med aktiviteter på formiddagen, leverandører på plass etc.... Konsert på kvelden. Dere må sette av helgen og komme som gjester til Lillehammer... Jeg kommer med mer etter hvert og oppretter nok egen tråd til dette :)

Edited by Odd Thomas (see edit history)
  • 5 months later...
Da drister jeg meg med å varsle stor fest på Lillehammer helgen 23. august. Lillehammer båtforening feirer 40 år i år. Vi tenker å arrangere stor fest denne dagen med aktiviteter på formiddagen, leverandører på plass etc.... Konsert på kvelden. Dere må sette av helgen og komme som gjester til Lillehammer... Jeg kommer med mer etter hvert og oppretter nok egen tråd til dette :)

Da er arrangementet klart :)

lbf_plakat_jubileum.jpg