Jump to content

Tilkobling av gps til pc


Jakob

Recommended Posts

Gps var på plass dette var også pc, kartprogram og ikke minst pc kabel mellom gps og pc.

Gledet meg til å prøve dette ut.

Da  nesten alt var koblet med unntak av tilkobling til pc`en viste det seg at dette ikke lot seg koble. Ikke com port, bare usb porter. Noen som har gode råd?

 

Gps Garmin 150. Pc hp

Link to post
Share on other sites

Gps var på plass dette var også pc, kartprogram og ikke minst pc kabel mellom gps og pc.

Gledet meg til å prøve dette ut.

Da  nesten alt var koblet med unntak av tilkobling til pc`en viste det seg at dette ikke lot seg koble. Ikke com port, bare usb porter. Noen som har gode råd?

 

Gps Garmin 150. Pc hp

 

Hei Jakob

 

Siden du spør om dette, har jeg en mistanke om at du har kjøp ny båt etter å ha solgt den forrige.

Gratulerer med nytt skip, men hva har du kjøpt ??

:smiley:

 

Flamingo

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Hei Jakob

 

Siden du spør om dette, har jeg en mistanke om at du har kjøp ny båt etter å ha solgt den forrige.

Gratulerer med nytt skip, men hva har du kjøpt ??

:lol:

 

Flamingo

 

Hei

 

Stemmer det. Den nye båten var på plass for to uker siden. Båten er en 94.mod Bayliner 3288, Fant den etter mye farting rund i syd norge. Dette er båten jeg lenge har drømt om men ikke var klar over fantes. Har hørt mye rart om bayliner men ble meget ,meget positiv overrasket over båten, et lite skip. Velkommen ombord.

 

ps Skifter marina om få uker fra den ene siden i havnen til den andre.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Stemmer det. Den nye båten var på plass for to uker siden. Båten er en 94.mod Bayliner 3288, Fant den etter mye farting rund i syd norge. Dette er båten jeg lenge har drømt om men ikke var klar over fantes. Har hørt mye rart om bayliner men ble meget ,meget positiv overrasket over båten, et lite skip. Velkommen ombord.

 

ps Skifter marina om få uker fra den ene siden i havnen til den andre.

Er det det store dråget som har okkupert deler av min plass........... :headbang:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Noen som har erfaring med "innebygget" GPS?

 

Kjøpte en liten sak som skulle settes rett i en av portene i PCen, har ikke fått prøvd det ennå.

PCen er på sykehuset, skal ha inn 2001 programmet.

 

Har en GPS som jeg kan koble enten i Compact Flash, USB eller COM-port og har bare gode erfaringer med den. Relativt nøyaktig (jeg bruker en 250 kroners utendørs antenne) og rask på både kald og varm start. Husker ikke navnet på den.

Link to post
Share on other sites

Er det ekstern antenne du har i tillegg??

Fikk beskjed om at motakerforholdene kunne bli noe dårlige.

Er dette en antenne du kobler til kort eller PC?

Ekstern antenne, med 5 meter kabel. Puslete liten sak både antennen og kabeøen, men funerer som bare det. Kobler pluggen rett inn i GPS'en. Kjører den bare på USB, da det er den enkleste og kjappeste måten å koble til/fra. Så langt har det fungert svært stabilt.

 

Send meg en IM dersom du trenger navnet på firmaet så skal jeg lete i faktura-bunken hjemme.

 

Geysir :smiley:

Link to post
Share on other sites

Er det det store dråget som har okkupert deler av min plass........... :smiley:

 

Dråg, kaller du båten min for dråg, kan bare ikke tro det! 32 små fot.

 

Har du sett linjene, som en smekker kvinne. Nærmest noe pirrende noe.

 

Har klaret plassen jeg ligger på, og naboplassen, dette med naboen. Trodde dette var han plass, har jo tydligvis bommet grovt her. Håper det er greit for deg. Flytter snart.

Link to post
Share on other sites

Spiller ingen rolle, Flamingo er stasjonert i hagen til ??????????????? påske ???????

Joda det er et skip du har skaffet deg, er litt forundret at en så erfaren profesjonell sjømann som du er lar strømkabelen ligg i sjøen  :smiley::smash: :smash:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...