Jump to content

Hjelp jeg blir kastet ut fra båthavna midt på vinteren!


Tore B

Recommended Posts

Høres kanskje dramatisk ut, men det er jo en forklaring. Har vinterhavn hos Skøyen båtforening og de( eller var det kommunen) skal muddre havna. Hadde avtale til 16. april men må nå ut i begynnelsen av mars. Det største problemet er at jeg skal operere skulderen 20. februar og har lite lyst til å legge ut på turen til Fredrikstad 14 dager etter. Spørsmålet er da om noen har en ide om hvor jeg kan legge båten i ca. 1 mnd. Trenger 4m plass.

Link to post
Share on other sites

HVis det finnes en form for skriftlig dokumentasjon for at du hadde plass til 16.4. bør det vel strengt tatt være båtforeningens problem...?

Jo det er strengt tatt egentlig det, men de har fått et problem, og jeg har tenkt å spørre om plass der neste vinter også, så er det mulig å løse dette så alle blir happy så er jo det det beste.

Link to post
Share on other sites

To lapper, det er det jeg betalte for hele vinteren så det smaker litt dårlig å betale det samme for bare en mnd. Men legger tipset bak øret så lenge...Hadde jo egentlig tenkt å ta samme ruta ned som opp med pitstopp i Horten med derpåfølgende sosialt samvær :cheers:

 

Du misforsto dette. Dette er hva jeg betaler for hele vinteren. Jeg skal sende deg en IM så får du tlf. nr. til havnesjefen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Isfri havn på Tofte til rundt 2 lapper. De har ledige plasser.

 

 

mvh Astor

Av pur nysgjerrighet og litt personlig interesse, er det ledige sommerplasser på Tofte Astor ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Regna vel med det ja, men det koster så lite å spørre.

Jeg skulle egentlig leie en plass i sundet på sørsiden av Føienland til sommeren, men det ser ut til at eieren av marinaen har glemt meg bort. Det blir nok å kjøre i uøkonomisk fart for å komme ut av Drammensfjorden hver helg denne sommeren også... Det er praktisk med opplag nær huset, men sommerplassen er best så nær Tønsberg som mulig. Jeg synes man må sør for Bolærne før kysten blir fin. Står på venteliste i Ollebukta, men det tar tid der....

Redigert av Sundberg (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det var dumt, for Skøyen båtforening har leiet alle plassene der og det ble ikke plass til min. Det var plass på Aker brygge, like dyrt for en mnd. som for hele vinteren i Frognerkilen. Hadde vært fint å slippe å flytte så langt ut i fjorden da jeg bor i Sørum og båten skal jo ha tilsyn også. Men må man så må man....

Link to post
Share on other sites

Du kan jo alltids prøve på Killingen. Tim har ofte noe på lur.

 

SJØSENTRET KILLINGEN AS. ... Besøksadresse. Killingen, Bygdøy, 0277 OSLO.

Kontaktinformasjon. Kontaktperson: Tim Wang Telefon: 23085330 Telefax: 22441200

Redigert av Ojda (see edit history)
Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

Hei

 

Det er nok ikke noen uvilje fra Skøyen båtforenings side. Store deler av Frognerkilen skal mudres ifb "Ren Osloford" prosjektet. Dette er et spleiselag mellom Staten, Oslo kommune, og båtforeningene. Det er "Secora" som forestår selve mudringen. Nå holder de på å mudre utenfor Rådhusbryggene ser jeg. Tidligere i vinter skal de ha mudret deler av Bestumkilen (tror jeg).

 

Se http://www.renoslofjord.no/cgi-bin/ohv/ima...amp;aktiv=32459

 

Ligger selv i boblehavn på samme brygge som "Stålmarken", og er MEGET spent på hvordan dette praktisk skal ordnes. Fikk høre i dag at vi som har faste plasser, skal flyttes til andre brygger i området.

 

Skal bli deilig å få rensket opp i området for det er MEGET skittent der. Men det blir nok mye styr med fullstendig demonterng av bryggene, vann, strøm, moringer etc.

 

Lykke til med å finne ny plass de siste ukene av vinteren (antar at det allerede har ordnet seg ?)

 

PAGURUS II

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...