Jump to content

Tristan 345 fly eller lignende


Guest olbru

Recommended Posts

Heisan

 

Jeg vil anbefale deg å vurdere Sun 33.  Gjorde hele jobben for denne typen båt for noen år siden, og var igjennom merkene Tristan, Viksund, Skilsø, Flem, Riviera925, Nimbus, Forbina  og flere til.  Etter våre ønsker og krav var det Sun'en som kom best ut, og da egentlig med merkelig god margin.

 

Fordelene som vi la vekt på var

-100% ferdig båt fra leverandør (ikke hjemmelaget)

-relativt lav pris (idag under 1,3M ferdig m. KAD300)

-lukket båt med flybridge

-romslig båt med 33 "ekte" fot samt god bredde på 3,4m

-pentry oppe i salongen

-seks faste køyplasser

-stort "dasj-bord" med god mulighet for ettermontering av utstyr samt skikkelig kartplass.

-full ståhøyde alle plasser det er naturlig å stå (også toalettet) dersom du er under 1,9 meter

-hele fire sitteplasser i fartsretningen (vippe-ryggen på passasjersiden er enkel og solid)

-stort pentry med to romslige oppvaskkummer

-svært høy kvalitet på interiør/treverk

-virket solid og godt skrudd (har sålangt fått dette bekreftet)

-godt velutstyrt som standard(baugprop,winsj,varmer,defroster,lader,landstrøm,komfyr,trimflabs,dusj +++)

 

I tillegg er båten uvanlig lettdrevet pga. sin orginale konstruksjon av akterspeil/"pontonger" på sidene akterut.

 

Noen ulemper har det og vært, og største ulempen jeg har hatt er leverandøren som ikke oppleves som særlig service-minded etter levering.

I tillegg er det etpar dreneringsløsninger på FB som klart burde vært løst på en bedre måte, det burde vært spyling på frontvinduer samt låsbare tanklokk og motorromsluker, men i det store og hele er dette en båt som bør vurderes.

 

Les mer på Erfaringsdatabasen her, eller besøk min hjemmeside.  (link i det lille huset til venstre)

Se også leverandørens side:http://www.holms.no/

 

mvh

Link to post

Hei Thor

 

For min del er den største ulempen med Skilsø 33 løsningen de har valgt i salongen.  De har valgt å ha salongen på samme side som førerplassen, så når du og resten av familien er på tur, så sitter dere omtrent som på en buss; etterhverandre :nonod:

Dessuten har den kun to lugarer/fire køyplasser, og er urimelig høyt priset utifra hva som leses i annonser osv.  For lite båt for pengene mener jeg, spesielt når du ser at den kun er 9,9 meter med alt (skroglengde 9 meter) og bredden ikke er mer enn 3,2m.

 

mvh

Link to post

Ankepunktene i testen i Vi Båtägare av Skilsø 33 FB  var grovt sett:

1. Dårlig plass i lugarene - Vi Båtägere mente at båten egnet seg best for 2 personer på langtur

2. Styreplassen og salongen har dårlig løsning. Førersetet er enten for lavt eller for høyt.

3. Flybridgen er dårlig etter dagens standard, og båten er godkjent for maks 3 personer på flybridgen - kan vitne om dårlig stabilitet

4. Høy pris sammenlignet med mer moderne båter

5. Båten er tung i vannet og trenger stor motor for å komme i plan. Mener å huske at båten planet ved 20-25 knop.

 

Byssa ble fremhevet som positiv

 

Dette er ikke min mening om båten - det er hva jeg husker fra testen jeg leste i går kveld. Dog var jeg ombord i en slik båt på Båter i Sjøen 03 - og inntrykket mitt var først og fremst at den var trang.

Link to post

Vel,skal ikke bytte båt.Har nettopp satt inn ny motor i Slagskipet som også er en Skilsø.Her er det bare dagdrømmer :cool:Uten fb så syntes jeg Skilsø`n ser ok ut ihvertfall.

Overskriften nevner Tristan 345.Akkurat den kjenner jeg ikke,men 315 er jeg ofte ombord i.

En grei nok båt hvis en liker 30 fot med sovelugarer.

Link to post

Det var da veldig med negativt om skilsø 33 FB

 

jeg er lykkelig eier av en  slik og som alle andre som kjøper båt liker vi

å få bekreftet at det valget vi gjorde var riktig

 

ser at en annen anbefaler sin sun 33  og der er vel veldig naturlig. finner vel ikke

så mange som er misførnøyd med egen skute før det er gått noen år.

 

Skilsø har kun 4 faste køyer . Førerplassen er grei med 2 seters vendbar sofa og med min

høyde på 188 cm er det god nok høyde overalt.

 

båten fungerer godt for 4 personer i lengre ferie.

 

Jeg har også hørt ankepunktene på at alle seter er på samme side og at det blir som å kjøre buss.

 

dette er tøys, meget behagelig for fører og passajerer og båten er så stabil at det ikke er

nødvendig med flaps for å justere med 4 personer på samme side

 

båten kan leveres med passajersete på babord men da går du glipp av verdens lengste

pantry.

 

Flybrigde er godkjent for 3 personer men dette gjelder i max sjø som er 4 mtr  i klasse B

 

Det funker med 4-5 personer på taket,men det blir jo trangt men har ikke noe å si for stabilteten.

 

Bare godord å si om fabrikken og deres folk, de er både serviceminded og hjelpsomme

 

lykke til med valgprosessen. morsomt men veldig slitsomt

Link to post

:smiley:

Fant i  denne annonse på ny båt 'tilbud kr.1395.000'  i bladet  'Båt makedet' .

Hadde mye utstyr med i leveransen,bildene på internettsiden var mangelfulle.

skulle likt å se løsningene innvendig.

9.95m/3.40m

2xvolvo D4

vinsj

o.s.v.

vis_motorbaat_thumb.php?BildeID=45adresse  : http://normar-power.com/motorbater/

se under motorbåter/storbåt.

                                                                                     SOLO

Link to post

Så fint at du er fornøyd med båten din. Veldig fint også at du sier hvordan du opplever båten - for min del gjør det at jeg kan få et noe mer balansert inntrykk av Skilsø 33FB.

Jeg var stadig bortom den som lå til salgs i Son i fjor sommer - må si at jeg hadde et par drømmer om en slik båt  :smiley:

Jeg var også overrasket over den litt negative omtalen av Skilsø 33FB. Jeg er riktignok enig i at FB så litt trang, grunn og pinglete ut, men det har kanskje også sammenheng med at jeg ikke er noe "fan" av FB - det har selvsagt også noe å gjøre med hvordan en bruker båten.

 

Men - jeg har sett og tenkt mye på Skilsø tidligere, men da mest på den åpne Sport-utgaven med akterkabin. Denne har flere ganger ligget i sjøen på båtutstillingene i Arendal, slik at der har vært mulig å studere den litt grundig. Hovedinntrykket har da vært veldig mye plass i forhold til båtens størrelse og bra finish. Ulempen har vært litt lite fart, i hvert fall til "Sport" å være, siden båten har aksel, noe som gir lavere fart enn tilsvarende motor med drev. Med stadig sterkere motorer bør dette ha bedret seg - jeg vil tro KAD 300 eller D6 gir det nødvendige ekstra.

 

Ellers stod det i en bisetning i testen det refereres til at Skilsø hadde en ny 35-foter på trappene....

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...