Jump to content

Bilder av Viknes 1080

Gudrun

Recommended Posts

hva får man mer her enn på 1030?

Walkaraound og ein større båt, dette er ikkje ein forlengt 1030!

Arenum neste...

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715

Tror jammen den hadde blitt fin med en fly ala nimbus commander 340?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Virkelig en flott sak, liker spesielt dette med mulighet for og gå rundt og frem. Dette var virkelig noe som fikk meg til og drømme litt. Vi hadde jo en Viksund 310 st c 2006 modell, Vi likte jo veldog godt den båten men syntes at det var svært kronglete og bevege seg fremmover og rundt. Denne Viknesen likte jeg godt, enig at dasj bordet så litt rart ut.

Monkytopp er neppe aktuelt i det markedet denne er tiltengt.

Tja tviler på at den er tiltenkt hobbyfisker markede akkurat og om du bor i bergen kunne det vel hvert fint den dagen været var pent å klyve opp på en slik monkytopp. Tror det hadde utvidet markedet noe om så var tilfelle spørsmålet vil vel bli hvor mye en slik topp ville betyd prismessig. Uansett så er det vel Viknes som styrer dette og de vet vel hva de gjør At båten kunne kledd en slik monkytopp er jeg uansett rimelig sikker på

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

For ikke å lage noe stor diskusjon vedr. skjermer og størrelse på denne så ringte jeg Viknes.

Fikk da opplyst at skjermen ser stor ut, men med setet på plass vil selv "de miste" se over den og ha god utsikt uten noen problemer. Ser ruvende ut nå uten setet. Kommer flere bilder neste uke som vil vise dette.

Ellers er motorinstrumentene tiltenkt plassert oppunder taket.

Her var det valgmuligheter.

Redigert av Gudrun (see edit history)

Det kan vel aldri være vann- og dieselpåfyllingen som de har montert her? Liksom ikke rette plassen etter mitt syn da. Ikke bare fort gjort å fylle feil, men blir jo fort litt overvann her som må fjernes før man åpner lokkene.

Skulle også gjerne sett at varmeskapet på dekk ble med fra 880 og 1030, for ikke å snakke om vasken på toppen (ekstrautstyr) med varmt og kaldt vann. Kjekt å ha når man skal skylle fingrene etter å ha utført diverse myrderier.

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Det kan vel aldri være vann- og dieselpåfyllingen som de har montert her? Liksom ikke rette plassen etter mitt syn da. Ikke bare fort gjort å fylle feil, men blir jo fort litt overvann her som må fjernes før man åpner lokkene.

Skulle også gjerne sett at varmeskapet på dekk ble med fra 880 og 1030, for ikke å snakke om vasken på toppen (ekstrautstyr) med varmt og kaldt vann. Kjekt å ha når man skal skylle fingrene etter å ha utført diverse myrderier.

Mvh,

Kjell.

Vask ute på akterdekk med varmt/kaldt vann er standard på 1080. Dieselpåfylling er på hver side akter. Ellers enig om at disse to påfyllingssokkene var litt underlig - det ene lokket er sansynligvis for septiktømming, men kan det andre være for gråvann? - Virker i hvertfall KoKo med septiktømming og vannpåfylling rett ved siden av hverandre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...