Gudrun Startet 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2008 (redigert) Nå ligger det bilder av den nye Viknes 1080 på hjemmesiden deres. Hvis andre har omtalt dette her tidligere beklager jeg. http://www.viknes.no/index.php?side=bat&id=988 Hvis den ikke virker prøv denne: http://www.viknes.no/index.php Og gå på "båter" og "1080". Redigert 8.Februar.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ikke mye nytt fra Viknes - og det synes jeg er flott skikkelig båt dette her. Dashbordet ser litt schnålt ut - men resten er flott Viknes. hva får man mer her enn på 1030? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Man får vel en skikkelig "Gå rundt løsning" Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 hva får man mer her enn på 1030? Walkaraound og ein større båt, dette er ikkje ein forlengt 1030! Arenum neste... Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
LykkelitenIV Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Utgang på siden ved førerplass, og at man kan gå rundt er nytt. Men det stjeler jo en del av inneplassen. Det blir spennende å se den på båtmessen neste uke. Harstad Marina har lagt ut priser også VIKNES_1080.pdf Redigert 8.Februar.2008 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
TideRace Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Dette er en spennende båt! Men,... er det bare meg som synes instrumentkonsollen på førerplass ser noe ruvende ut? Hva med de som er under 1.80... ? Redigert 8.Februar.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Mye jeg liker av det jeg ser her, ja. Men er enig med Bitteliten og Phoebe angående førerplassen, savner en plass å ha et papirkart liggende. Akkurat her synes jeg 1030 har en bedre løsning. Ser også frem til å komme ombord i neste uke. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
TideRace Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ser også frem til å komme ombord i neste uke. Mvh, Kjell Går du i bytteplaner, Kjell ??? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Tror jammen den hadde blitt fin med en fly ala nimbus commander 340? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
BMP Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ja båten ser flot ur men sim noen har nemt ser den sjermkonsolen helt harry ut. Om jeg hadde kjøpt en slik båt hadde den nokk øyeblikkelig blit spåret vekk. Monkytopp er neppe aktuelt i det markedet denne er tiltengt. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Virkelig en flott sak, liker spesielt dette med mulighet for og gå rundt og frem. Dette var virkelig noe som fikk meg til og drømme litt. Vi hadde jo en Viksund 310 st c 2006 modell, Vi likte jo veldog godt den båten men syntes at det var svært kronglete og bevege seg fremmover og rundt. Denne Viknesen likte jeg godt, enig at dasj bordet så litt rart ut. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) hmmmm. lurte litt på den store skjermen der.... kan det være "den nye" til raymarine med alt integrert? Ser jo ikke motorinstrumentene noen andre plasser..... Redigert 8.Februar.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Tror også de kan ha bommet med den høye skjermkonsollen. Prøvekjørte 1030 på forsommeren i fjor, og det var nettopp den gode oversikten som sjarmerte meg. Ellers et pluss at de fulgte opp løftene om utgang på førersiden. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ser ut som en Raymarine G-serie, ja. Ikke akkurat det verste du kan ha å kikke på, har jeg latt meg fortelle. Men ville nok foretrekke at den hang oppunder dekk. Phoebe, nei - men som jeg pleier å si, det fine med å bestemme deg er at du alltid kan ombestemme deg. Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Jon-Kåre Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Monkytopp er neppe aktuelt i det markedet denne er tiltengt. Tja tviler på at den er tiltenkt hobbyfisker markede akkurat og om du bor i bergen kunne det vel hvert fint den dagen været var pent å klyve opp på en slik monkytopp. Tror det hadde utvidet markedet noe om så var tilfelle spørsmålet vil vel bli hvor mye en slik topp ville betyd prismessig. Uansett så er det vel Viknes som styrer dette og de vet vel hva de gjør At båten kunne kledd en slik monkytopp er jeg uansett rimelig sikker på Redigert 8.Februar.2008 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
BMP Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Sjøner ikke at noen tør satse på et slikt alt i et system fra Raimarin dør den sjermen er du jo fri for alt. Til monkytoppen er det vel ikke bare et spørsmål om pris men også i høy grad ekstra vekt på galt sted. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Er grått skrog standard hos Viknes nå? Har også sett en ny 1030 i denne fargen. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) For ikke å lage noe stor diskusjon vedr. skjermer og størrelse på denne så ringte jeg Viknes. Fikk da opplyst at skjermen ser stor ut, men med setet på plass vil selv "de miste" se over den og ha god utsikt uten noen problemer. Ser ruvende ut nå uten setet. Kommer flere bilder neste uke som vil vise dette. Ellers er motorinstrumentene tiltenkt plassert oppunder taket. Her var det valgmuligheter. Redigert 8.Februar.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Det kan vel aldri være vann- og dieselpåfyllingen som de har montert her? Liksom ikke rette plassen etter mitt syn da. Ikke bare fort gjort å fylle feil, men blir jo fort litt overvann her som må fjernes før man åpner lokkene. Skulle også gjerne sett at varmeskapet på dekk ble med fra 880 og 1030, for ikke å snakke om vasken på toppen (ekstrautstyr) med varmt og kaldt vann. Kjekt å ha når man skal skylle fingrene etter å ha utført diverse myrderier. Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
alidal Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Phoebe, nei - men som jeg pleier å si, det fine med å bestemme deg er at du alltid kan ombestemme deg. Elller som mannen sa: Her i huset er det jeg som bestemmer, men det er kona som ombestemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Har ikke slike utfordringer jeg, Alidal. Ei som er så gærn at hun ville holdt ut med meg vil ikke jeg ha noe med å gjøre...... (ennå...) mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
terron Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Det kan vel aldri være vann- og dieselpåfyllingen som de har montert her? Liksom ikke rette plassen etter mitt syn da. Ikke bare fort gjort å fylle feil, men blir jo fort litt overvann her som må fjernes før man åpner lokkene. Skulle også gjerne sett at varmeskapet på dekk ble med fra 880 og 1030, for ikke å snakke om vasken på toppen (ekstrautstyr) med varmt og kaldt vann. Kjekt å ha når man skal skylle fingrene etter å ha utført diverse myrderier. Mvh, Kjell. Vask ute på akterdekk med varmt/kaldt vann er standard på 1080. Dieselpåfylling er på hver side akter. Ellers enig om at disse to påfyllingssokkene var litt underlig - det ene lokket er sansynligvis for septiktømming, men kan det andre være for gråvann? - Virker i hvertfall KoKo med septiktømming og vannpåfylling rett ved siden av hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Det finnes jo værre kombinasjoner - værste som kan skje er at man tømmer vanntanken :-) ser heller det enn 400 liter vann i dieseltanken eller 200 liter diesel i vanntanken Men generelt liker jeg å ha STOR avstand mellom de ulike væskepåfyllingene ombord Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ny telefon til Viknes og det er riktig som terron antyder: Vannfylling og septiktømming. Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Enig med deg bitteliten - men ville vel også vært litt forsiktig med vannpåfylling hvis septiken var tømt for ikke så lenge siden - alternativt gjort godt rent............. Det er jo aldri godt å vite hva sugeslangen har fått i seg de siste dagene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.