Bitteliten Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) helt enig i det - lurer på om ikke det er et spesialmål på sugeslangen men ikke sikker. har liksom ikke tenkt å teste det ut hos oss er vannpåfyllingen helt forut. Septiken er på stb dollbord. dieselpåyllingene (2 stk) er på bb dollbord. Jeg leste spekken på 1080. Lurer på hva "takluke henglset i dekket" er for noe. Mulig det er taket i kabinen de mener Jeg har en lei tendens til å like de store Viknesene. Den dagen jeg synes fisking er morro er det slett ikke umulig at det blir en slik en - men det er vel fare for at det blir som det var skrevet i en annen tråd. Her i huset er det jeg som bestemmer og kona som ombestemmer Redigert 8.Februar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 På min Viknes er dimensjonen på tømmehullet eksakt likt som vannpåfylling og dieselpåfylling. Men sugeslangene rundt om er større - til min båt følger det derfor med en "moffe/overgang" av litt halvhard plast som settes mellom hull og slange. Dette har fungert utmerket de få ganger jeg har benyttet systemet. Ellers har min båt "automatisk septiktømming" (vakuum over 10 knop) som gjør en renslig og grei jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Hva er prisen på en normalt utrustet utgave. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
terron Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Er nok meget fort oppe i 2,5, mil, selv med moderat motor og ikke så alt for mye "nødvendig utsyr". Men en "fulldresset" utgave vil nok bikke 3mil. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Finner litt her: http://www.harstadmarina.no/dokumenter/200...VIKNES_1080.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) 3 mill vil jeg si - om man legger til de "vanlige" 20%'ene for ekstrautstyr. Er dette en 3 kabiners båt? Ja det er det Dette er en stor tre kabiners båt, og alle tre er doble! Her er stort toalett med dusjforhold som alle ønsker seg. Det er avsatt plass til vaskemaskin, og mye skapplass lurer litt på den forlengingen under badeplatformen. Oppdaget Viknes at det var for lite bæring i hekken eller er dette en vanlig konstruksjon? Redigert 8.Februar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Står så i teksten. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Denne synes jeg var flott. Endelig en båt det går an å komme seg fra førerplass og ut på dekk, uten å løpe rundt hele salongen først. En fet lottogevinst hadde gjort seg nå. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 9.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 Dette så bra ut, sidedør, gå-rundt og fortsatt god plass innvendig. Deilig båt, synd vi som vanlig ikke kan si det samme om prisen. Noen som vet noe om fartspotensialet? Her lukter det 3-4 liter pr mil? Vel, jeg har ikke 3 mill og jeg har heller ikke råd til 3-4 liter pr mil, men når jeg blir rik skal jeg ha en slik og en Hanse 540 liggende... Akkurat passe, dessuten skal jeg ha folk som gjør alt vedlikehold så da så... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
BMP Svart 9.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 Nå som hobyfiskerene ikke får fiske for mer en Kr 50.000,- i året blir det nokk vanskelig for mange av de tradisjonelle Viksund kundene og finansiere en slik doning. Den ser heller ikke ut til og være konstruert for og kunne registreres som en profsjark. Sitér dette innlegget Link to post
870 Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 (redigert) Her er bilde fra første test på sjøen bilde er tatt med mobilen Redigert 10.Februar.2008 av 870 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Denne båten kan vel snart kalles for en trawler? Selv om den mangler flybridge. Eller er det en Cabincruiser? Combibåt/sjark som tidligere modeller har blitt kallt, kan neppe brukes her? Hva mener andre om dette? Sitér dette innlegget Link to post
870 Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Spiller da ingen rolle hva den kalles dette er en nydelig båt med fine praktiske løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Spiller da ingen rolle hva den kalles Takk for et velfundert og oppklarende svar....! Sitér dette innlegget Link to post
Fsn Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Dette var da en flott båt synes jeg. Den representerer jo ikke akkurat noen revolusjon i designet men båten er en typisk Viknes, bare mye større. Dette kommer nok til å bli en populær farkost på vestlandet og lengre nordover. Med skikkelig walkaround løsning og svær skyvedør i siden så kommer dette til å bli en perfekt båt for de som vil kombinere fiske og fritidsbåt liv. Dashbordet så litt snodig ut men ellers så ser det jo svært bra ut på interiørsiden også. Jeg syns den virker en god del romsligere enn 1030 også, det er nok mange 1030 eier som denne våren kommer til å bli rammet av akutt tre fots syke Skal bli artig å få tatt denne båten i nærmere øyesyn Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Combibåt/sjark som tidligere modeller har blitt kallt, kan neppe brukes her? Hva mener andre om dette? Betegnelsen "Walkaround" har jo blitt veldig populær. Kanskje denne faller inn i den kategorien? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Dette må være Vestlandets svar på Nimbus Nova 35/42... Gleder meg til å få sett nærmere på den på messa... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Gudrun Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 (redigert) Fant ferske bilder av 1080 på sjøen og i fart. http://www.harstadmarina.no/sider.asp?ID=226 Scroll nedover til bildene dukker opp. Redigert 11.Februar.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 1030 Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Kan ikke si noe annet enn at dette er en flott båt.Nå blir det mange brukte 1030 til salgs! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Dette var en flott båt. Det skal bli spennende å se hvilket "skikt" den kommer til å konkurrere i. Den var veldig lys inne i cabinen, men noen gardiner vil nok gi et atskillig lunere preg. Blir spennende å følge denne modellen fremover. Kjenner noen til anbefalt motor? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 I følge prislisten hos Harstad Marina er motorvalgene Yanmar: 6LY3 UTP 360hk 6LY3 STP 425hk 6LY3 ETP 466hk Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
roaldbj Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Dersom du tenkler på denne Kjell, bør du gå for den største motoren. Jeg synes det var litt liten standard varmer for så stor båt. Her blir det fort snakk om 25 % tillegg for ekstrautstyr. Ingen ankervinsj, her blir det behov for vinsj forran og akter. Batterikapasitet er ikke oppgitt, heller ikke lader. Da blir det vel en kombinert lader/inverter fra Mastervolt. Så kommer skilletrafo. kanksje også generator ombord, men da ryker 25 % tillegget. Navigasjonsutstyr kommer man ikke utenom - og da ruller kronene fort i så stor båt. Skal bli spennende å se oversikt over vekt og fartsmålinger. Foreligger det opplysninger om størrelse på vanntanker og dieseltanker? Vi snakker nok her om et båt ferdig utstyrt på omkring 3 mil. Det er ikke godt å si hvilke båter som konkurrerer i dette prisskiktet og i dette båtsegmentetet. Jeg ville tro at enkelte finske båter kan være aktuell konkurrent (Targa)? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 (redigert) Tror nok for flertallet her så er dette noe vi bare kan drømme om.... Vi kommer vel kun til å se den på fjorden idet den passerer.... Vi får nok klare oss med det vi har, ihvertfall noen år til.... keeeep om dreaming Tankstørreslen: Her mener jeg å ha lest en plass at den skulle få mye større tanker enn 1030, uten at jeg vet noe mer. Redigert 11.Februar.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Aldeles nydelig båt. Den ble umiddelbart godkjent av dattera på 11 som en trygg båt Ser på de nye bildene at stolen er på plass og spillkonsollen ble litt bedre å se til nå. Virker veldig oversiktlig. Blir spenende å få noen bilder fra de nedre gemakker. Selve indrefiletten Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Viksund Bravo Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Snadder båt Eneste jeg stusser på er hvor langt bak i båten styreposisjonen er. Nesten bak skyvedøren på siden? Går ikke dette veldig ut over sikten, særlig før båten legger seg flatt? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.