Gudrun Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Ser Båtmagasinet har hatt en times tid ombord i båten..... De skriver at den ikke reiser seg under fartsøkning.... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Må si jeg har mere sansen for Askeladden sin nye båt. Den blir spennende å se. Saga kommer jo også med en flott halvplaner. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 (redigert) Sjøvannsfilter og to sjøvannsinntak har tidligere vært ekstrautstyr. Vet ikke om det er blitt standard nå. Ellers synes jeg ikke de som har trekt putene har gjort en spesielt god jobb i denne prisklassen. Redigert 12.Februar.2008 av Blanco (see edit history) Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Bitteliten Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 (redigert) Det interessante når man kommer opp i 3 mill + er at kravene til finish øker hos kundegruppen. Jeg er spent på hvordan denne båten ser ut - samme med nye store Askeladden Commuter. I 3 mill + klassen er det mye annet å velge i som også er bra - både på sjøegenskaper, teknisk kvalitet og finish. Og her tror jeg det er greit å vente litt med å kjøpe båt fra en produsent som beveger seg inn i en ny klasse - ofte kommer det endringer underveis etter at noen båter er produsert. Vi var ombord i Nimbus 42 Nova på siste messe - der får jeg litt samme inntrykket - dvs at finishen er den samme som på resten av de mindre Nimbusene, og når båten koster over 5 millioner synes ikke jeg det er bra nok når jeg sammenligner med andre merker. Redigert 12.Februar.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 var og såg denne på messa, og jeg må si: hadde jeg 2,5++ mill å bruke på båt, hadde denne stått svært høyt på vurderingslisten...! Sitér dette innlegget Link to post
Rune_12 Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Snadder båt Eneste jeg stusser på er hvor langt bak i båten styreposisjonen er. Nesten bak skyvedøren på siden? Går ikke dette veldig ut over sikten, særlig før båten legger seg flatt? Ser bare slik ut på grunn av de stående vinduene. Så den på messen, og salongen føles som en mye større båt på grunn av det større volumet vinduene gir. Husker ikke helt om det var 400 og noen liter ferskvann og 600 og noen liter diesel. 2 tanker som kan skilles eller brukes som en tank. Den store skjermen ved førerplassen merkes ikke som stor når du sitter der. Ser fint over den. Genial båt igrunn om du liker "viknes-typen". Forskjellen på 1030 og 1080 er sånn jeg så det helst det at 1080 er mer turbåt. Akterdekket er ikke så svært, eller det føles i alle fall ikke sånn. Er mer hytte i 1080 med dobbellugar i den fremste senterkabinen. Og så har en jo dør ut ved førerplassen om en er alene i båten. Men det koster jo noe mer. En typisk utrustet 1030 gikk visst normalt for ca 2200000, og denne står oppført med en grunnpris på 1878000 med Yanmar 369hk. Startprisen for en 1080 er 2403700 med samme motor som er minste motoralternativ. Største motor med 466 hk er 2558000, så sluttpris etter utrustning kan nok bli ganske så stiv. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Utsikt fra førerplassen mens jeg sitter i stolen. Hadde dessverre ikke mindre enn 50mm linse med Her er ett tatt bakenfor styrestolen: Til sammenligning, her er førerplassen på Viknes 1030, også den fra førerstolen: Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Kjell E Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Et par bilder fra motorrommet, dette er det største motoralternativet: Trevirket som er benyttet i båten er ask. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Rune_12 Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Kan jo legge til at Viknes håpte på å få båten registrert i CE-klasse A når testene var ferdig, så det er en solid sak Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2008 Det interessante når man kommer opp i 3 mill + er at kravene til finish øker hos kundegruppen. . Nå ligger vel denne 1080 under 3mill og dermed faller kravet til finish bort hvilket også er fornuftig for denne båten... for finish er vel ikke Viknes sin sterkeste side etter hva jeg kunne se på denne 1080.. Jeg tok opp manlegnde inneliner i porten til badeplattfornmen og spurte om de vill gjør noe med dette på den endelige modellen (1080 på messa var prototype) men fikk negativt svar.... det hadde ikke planer om det... hvor jeg påpekte at det burde de gjøre siden det ikke så særlig pent ut slik det var nå... riktignok var en del sikkerhetsutstyr festet på innsiden av luken, men åkke som, så så det ikke pent ut, noe denne båten hadde fortjent.. Da gjenstår det å se om de ikke endrer dette på de endelig modelene, regner med det var flere enn meg som reagerte på dette og tok det opp med produsenten.. Forøvrig en helt grei båt bygget for dårlig vær.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjarkens venn Svart 17.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2008 Etter min mening er dette den flotteste båten Viknes har bygd! Overbygget og skroget harmonerer fint... Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 17.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2008 (redigert) Jeg tok opp manlegnde inneliner i porten til badeplattfornmen og spurte om de vill gjør noe med dette på den endelige modellen (1080 på messa var prototype) men fikk negativt svar.... det hadde ikke planer om det... hvor jeg påpekte at det burde de gjøre siden det ikke så særlig pent ut slik det var nå... riktignok var en del sikkerhetsutstyr festet på innsiden av luken, men åkke som, så så det ikke pent ut, noe denne båten hadde fortjent.. Da gjenstår det å se om de ikke endrer dette på de endelig modelene, regner med det var flere enn meg som reagerte på dette og tok det opp med produsenten.. Forøvrig en helt grei båt bygget for dårlig vær.... Her er foto av porten som Sydvesten omtaler, men jeg fikk ikke like bastant svar på om de kom til å gjøre noe med den. Men jeg synes absolutt de burde gjøre det, et eller annet hurtigutløsende deksel hadde gjort seg her. Mvh, Kjell Redigert 17.Februar.2008 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
M/S Bastard Svart 17.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2008 Syns det var en praktisk løsning jeg. Viknes er flotte båter, det er helt sikkert Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2008 Er det ikke litt farlig med port som svinger utover? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 17.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2008 (redigert) Spørs litt på låsen. Det er ikke farlig retning om du skulle fylle uteplassen med en brottsjø hvertfall. Redigert 17.Februar.2008 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffin Svart 6.November.2008 Link til dette innlegget Svart 6.November.2008 Ser at de har kommet med bøyle og skyvetak. Synes ikke dette var velykket. Synes det ser ut som en kasse bak. I det hele tatt så synes jeg det eneste man får ekstra her i førhold til 1030 er 1 sengeplass..... hvis vi ser bort fra større båt da Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2009 Tror jammen den hadde blitt fin med en fly ala nimbus commander 340? Ja båten ser flot ur men sim noen har nemt ser den sjermkonsolen helt harry ut. Om jeg hadde kjøpt en slik båt hadde den nokk øyeblikkelig blit spåret vekk. Monkytopp er neppe aktuelt i det markedet denne er tiltengt. Sjøner ikke at noen tør satse på et slikt alt i et system fra Raimarin dør den sjermen er du jo fri for alt. Til monkytoppen er det vel ikke bare et spørsmål om pris men også i høy grad ekstra vekt på galt sted. Tja da trenger jeg vel ikke å tro lenger, lurer på om de er inne og smugleser mine meninger her på plassen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.