Jump to content

Hvor skaffe materiale til dashbordplate

BEG

Recommended Posts

Driver med utskifting av noen instrumenter og innmontering av nytt. Problemet er at et av de gamle instrumentene har vært så stort, at ingen av de nye dekker utsparringen som er gjort i den hvite plasten på førerplassen.

Ringte en leverandør av instrumentpaneler til båtindustrien, og spurte på pris for en teaklakkert plate i samme utforming som andre slike jeg har. Det ble mange tusen kroner, grunnet startkostnader etc. Derfor har jeg nå tenkt at jeg går for billigversjonen (?), en pen hvit plate som skal gå mest mulig i ett med "dashbordet", som jeg skal felle VHF'en inn i. Den bør være tynn, men stiv. Størrelsen er ikke stor, rundt 15* 20cm.

Noen som har forslag til hvor jeg kan få tak i noe slikt??

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Det lar seg vel gjøre å få bestillt noe skikkelig herfra... Da får du det akkurat som du vil... Men det enklaste (og billigaste?) er å gå til den lokale blikkenslageren og få ein plate derfra ja...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Hva med å benytte "noe annet" som er laget i teak - f.eks. bunnen i serveringsbrettet som biltema selger for 169.- Har selv laget fronter på et par hyller i min båt - da kjøpte jeg krydderhyllen til biltema og benyttet rekkverkene som sitter på denne. Tilsvarende kan man kjøpe mange andre steder, men da til 10x prisen.

Skal du ha hvit, er det enkelt.

Dra til en byggvareforretning og kjøp en plate baderomslaminat. Du får den i både blank og matt hvit, i børstet titan o.s.v. Og selvfølgelig også i diverse andre farger, fliser og mønstre, men det er vel mindre aktuellt !!

Disse platene er 10,7 mm tykke og 7 lag vannfast kryssfiner, stive og stabile og ikke minst enkle å bearbeide.

Lykke til!

Hei BEG.

Sjekk innlegg 4 og tråden til SF. Jeg brukte lignende laminat med nøttetre immitasjon. Veldig godt fornøyd med resultatet :yesnod: og tror jeg har noe igjen av denne laminaten. Kan limes på nær sagt alle underlag og er ikke mer enn ca 2mm tykk. Si fra hvis interesant.

Arve