Jump to content

Hvor skaffe materiale til dashbordplate

BEG

Recommended Posts

Driver med utskifting av noen instrumenter og innmontering av nytt. Problemet er at et av de gamle instrumentene har vært så stort, at ingen av de nye dekker utsparringen som er gjort i den hvite plasten på førerplassen.

Ringte en leverandør av instrumentpaneler til båtindustrien, og spurte på pris for en teaklakkert plate i samme utforming som andre slike jeg har. Det ble mange tusen kroner, grunnet startkostnader etc. Derfor har jeg nå tenkt at jeg går for billigversjonen (?), en pen hvit plate som skal gå mest mulig i ett med "dashbordet", som jeg skal felle VHF'en inn i. Den bør være tynn, men stiv. Størrelsen er ikke stor, rundt 15* 20cm.

Noen som har forslag til hvor jeg kan få tak i noe slikt??

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Skal du ha hvit, er det enkelt.

Dra til en byggvareforretning og kjøp en plate baderomslaminat. Du får den i både blank og matt hvit, i børstet titan o.s.v. Og selvfølgelig også i diverse andre farger, fliser og mønstre, men det er vel mindre aktuellt !!

Disse platene er 10,7 mm tykke og 7 lag vannfast kryssfiner, stive og stabile og ikke minst enkle å bearbeide.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...