BEG Startet 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2008 Driver med utskifting av noen instrumenter og innmontering av nytt. Problemet er at et av de gamle instrumentene har vært så stort, at ingen av de nye dekker utsparringen som er gjort i den hvite plasten på førerplassen. Ringte en leverandør av instrumentpaneler til båtindustrien, og spurte på pris for en teaklakkert plate i samme utforming som andre slike jeg har. Det ble mange tusen kroner, grunnet startkostnader etc. Derfor har jeg nå tenkt at jeg går for billigversjonen (?), en pen hvit plate som skal gå mest mulig i ett med "dashbordet", som jeg skal felle VHF'en inn i. Den bør være tynn, men stiv. Størrelsen er ikke stor, rundt 15* 20cm. Noen som har forslag til hvor jeg kan få tak i noe slikt?? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
tuffff Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 1-2 mm rustfri/syrefast børstet plate. Denne kan enten beholdes børstet (hi-tec-utgaven) eller spraylakkes hvit etter utskjæring til instrumenter. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Det lar seg vel gjøre å få bestillt noe skikkelig herfra... Da får du det akkurat som du vil... Men det enklaste (og billigaste?) er å gå til den lokale blikkenslageren og få ein plate derfra ja... Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
SF Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Hei, Jeg hadde en tilsvarende tråd for litt tid tilbake. Kanskje du kan få noen tips her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=25892 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
terron Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Hva med å benytte "noe annet" som er laget i teak - f.eks. bunnen i serveringsbrettet som biltema selger for 169.- Har selv laget fronter på et par hyller i min båt - da kjøpte jeg krydderhyllen til biltema og benyttet rekkverkene som sitter på denne. Tilsvarende kan man kjøpe mange andre steder, men da til 10x prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Skal du ha hvit, er det enkelt. Dra til en byggvareforretning og kjøp en plate baderomslaminat. Du får den i både blank og matt hvit, i børstet titan o.s.v. Og selvfølgelig også i diverse andre farger, fliser og mønstre, men det er vel mindre aktuellt !! Disse platene er 10,7 mm tykke og 7 lag vannfast kryssfiner, stive og stabile og ikke minst enkle å bearbeide. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Du kan jo støper igjen alle gammle hull også legge folie over til slutt som vist her Redigert 8.Februar.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Hei BEG. Sjekk innlegg 4 og tråden til SF. Jeg brukte lignende laminat med nøttetre immitasjon. Veldig godt fornøyd med resultatet og tror jeg har noe igjen av denne laminaten. Kan limes på nær sagt alle underlag og er ikke mer enn ca 2mm tykk. Si fra hvis interesant. Arve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.